Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun vaikeaa olla "täti" (esim. vieraille lapsille)?

Vierailija
30.10.2010 |

Menin kylään kaveripariskunnan luo ja niiden pieni lapsi hoki "täti, täti" johon korjasin että "ei täti vaan tyttö!" Kyllä lapsi katto vähän pitkään :) No, ei täti nyt mikään kamala nimitys ole mutta ruotsiksi "tanten" on ihan järkyttävä! En ole mikään tanten, hemmetti :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti käy minulle ihan hyvin. Olisit voinut sanoa lapselle että nimesi on se-ja-se.

Vierailija
2/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita kunnioitetaan. Se on kohteliaisuutta. Seuraapa vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa hokea lapselle olevansa tyttö. Ei ihme, että lapsi katsoi vähän pitkään, mietti että onpa kummallinen TÄTI. Lapselle aikuiset mnaiset ovat tätejä, eivät mitään tyttöjä. ja jos se ruotsiksi on tanten niin sitten on, turha kieltää totuutta.

Menin kylään kaveripariskunnan luo ja niiden pieni lapsi hoki "täti, täti" johon korjasin että "ei täti vaan tyttö!" Kyllä lapsi katto vähän pitkään :) No, ei täti nyt mikään kamala nimitys ole mutta ruotsiksi "tanten" on ihan järkyttävä! En ole mikään tanten, hemmetti :)

Vierailija
4/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 21 v :)

Vierailija
5/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorahti vähän pahasti korvaan varsinkin silloin, kun ei ollu vielä omia lapsia. Sitten kun niitä sain, huomasin itsekin käyttäväni täti -sanaa kaikista yli 16 v naisista :)

Sille on muuten tosi vaikea löytää korviketta, se täti tulee jotenki niin selkäytimestä.

Vierailija
6/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa hokea lapselle olevansa tyttö. Ei ihme, että lapsi katsoi vähän pitkään, mietti että onpa kummallinen TÄTI. Lapselle aikuiset mnaiset ovat tätejä, eivät mitään tyttöjä. ja jos se ruotsiksi on tanten niin sitten on, turha kieltää totuutta.

Vierailija
7/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorahti vähän pahasti korvaan varsinkin silloin, kun ei ollu vielä omia lapsia. Sitten kun niitä sain, huomasin itsekin käyttäväni täti -sanaa kaikista yli 16 v naisista :) Sille on muuten tosi vaikea löytää korviketta, se täti tulee jotenki niin selkäytimestä.

Virtasen rouva jne.

Vierailija
8/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ainakin tutummat lapset etunimittelee eikä tädittele.

Lähes itseni ikäisille,joiden täti virallisesti olen, muistan aina mainita että täti tässä jne. ;-)

Vierailija
9/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-lapset ymmärrä tommosia vitsejä.

mut kyllähän se täti särähtää korvaan kolmekymppiselläkin, siis jos ei ole oikea täti hänelle. puhutaan nimillä yleensä ja naapurin lapset yms kutsuu ihan "hei Piia"

Vierailija
10/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouva tuntuu vanhemmalta. tai neiti, yli kolmikymppiselle...

Vierailija
11/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pikku-lapset ymmärrä tommosia vitsejä. mut kyllähän se täti särähtää korvaan kolmekymppiselläkin, siis jos ei ole oikea täti hänelle. puhutaan nimillä yleensä ja naapurin lapset yms kutsuu ihan "hei Piia"

Vierailija
12/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pikku-lapset ymmärrä tommosia vitsejä. mut kyllähän se täti särähtää korvaan kolmekymppiselläkin, siis jos ei ole oikea täti hänelle. puhutaan nimillä yleensä ja naapurin lapset yms kutsuu ihan "hei Piia"

Mieluummin olen "Nico-Jampan äiti" heille.

Vierailija
13/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs nainen täditteli lapselleen mua. Olin aivan raivona ja haukuin naisen mielessäni alimpaan helvettiin :) Tuntui tosi loukkaavalta sen ikäiselle pimulle.

Mutta kahdenkympin jälkeen ei ole enää tuntunut, on ihan luonnollista että pikkulapset kutsuvat aikuista naista tädiksi.

Vierailija
14/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen "Nico-Jampan äiti" heille.

Vierailija
15/15 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorahti vähän pahasti korvaan varsinkin silloin, kun ei ollu vielä omia lapsia. Sitten kun niitä sain, huomasin itsekin käyttäväni täti -sanaa kaikista yli 16 v naisista :) Sille on muuten tosi vaikea löytää korviketta, se täti tulee jotenki niin selkäytimestä.

Virtasen rouva jne.

Esim. tyyliin kaupan täti jne. Nimellä kutsutaan sitten niitä ihmisiä, jotka tunnetaan.

Munkin mielestä toi rouva käy vähän varttuneemmille naisille. Mä kun vaihdoin 31-vuotiaana työpaikkaa, niin uus pomo (ihan leikillään siis) puhuteli mua usein rouva Heinoseksi´tai rouvaksi vaan. Esim. onkos se rouva Heinonen jo lähdössä syömään tai mitäs rouva? jne. Aluks mulla oli ensimmäinen, ihan vaistomainen reaktio, et mä en oo mikään rouva! Pomo sitten totesi, että kyllähän sä naimisissa olet. Silloin vasta aina kytki, et niin joo.. mun mielestä rouva tarkoitta vanhaa naista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi