Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Älkää nyt viitsikö olla niin kristittyjä siellä kirkossa alkääkä aina jankatko siitä Raamatusta",

Vierailija
29.10.2010 |

sanoo Tauno tavis ja sen avovaimo. Tuntuuko muista joskus, että kirkkoa yritetään vallata? Maailmassa ja yhteiskunnassa on muitakin paikkoja ja yhteisöjä toteuttaa omaa agendaansa kuin evankelis-luterilainen kirkko. Ei meillä kaikilla ole oikeutta muuttaa kirkkoa oman mielemme mukaiseksi. Eikä varsinkaan niillä, jotka eivät Raamattuun ja Jumalaan sekä Jeesukseen edes usko. "Johonkin korkeampaan" uskovat voivat perustaa oman "jonkin korkeamman" kirkon. Eikö kirkon voisi antaa vaikka vain olla? Ei siellä kenellekään pahaa tehdä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo Tauno tavis ja sen avovaimo. Tuntuuko muista joskus, että kirkkoa yritetään vallata? Maailmassa ja yhteiskunnassa on muitakin paikkoja ja yhteisöjä toteuttaa omaa agendaansa kuin evankelis-luterilainen kirkko. Ei meillä kaikilla ole oikeutta muuttaa kirkkoa oman mielemme mukaiseksi. Eikä varsinkaan niillä, jotka eivät Raamattuun ja Jumalaan sekä Jeesukseen edes usko. "Johonkin korkeampaan" uskovat voivat perustaa oman "jonkin korkeamman" kirkon. Eikö kirkon voisi antaa vaikka vain olla? Ei siellä kenellekään pahaa tehdä.

jos heittäisitte sen vitun kirkkonne romukoppaan ja tekisitte jotain hyödyllistä. Kokeilkaapa!

Vierailija
2/20 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että viikkotolkut pohdittuani puoleen ja toiseen alan taipua siihen, että Raamattua ehkä sittenkin pitäisi tulkita niin, että homojen parisuhde voidaan nähdä ok asiana. Jos tämä nyt vielä siihen viittasi. (Kirkosta tuskin voi nykyään puhua puhumatta samassa lauseessa homoista. Hullua sekin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkokeskusteluihin. Kirkosta tuntuu olevan eniten sanottavaa ja sitä kohtaan eniten vaatimuksia niillä, jotka eivät kirkon sanomasta piittaa pätkääkään. Kunhan haluavat määrätä. -ap

Vierailija
4/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tultu siihen, että Suomen kansan syvät rivit katsovat oikeudekseen sanella, miten kirkossa toimitaan. Se on tämä minä-minä-mulle-mulle-sukupolvi. MINÄ päätän.

Tämä palsta on nykyisin täynnä kirkon ja Jumalan parjaajia, jotka päästävät suustaan ihan mitä hävytöntä tahansa. Mistä se kertoo? HE tietävät, miten täällä pitää elää.

Vierailija
5/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tultu siihen, että Suomen kansan syvät rivit katsovat

kirkkoon käytännössä automaattisesti ja sitten maksetaan joka palkasta kirkolle rahaa ja nyt nämä perkeleet rupeaa vaatimaan että sinne pitäisi hyväksyä koko kansa. On se niin väärin..

Vierailija
6/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon käytännössä automaattisesti ja sitten maksetaan joka palkasta kirkolle rahaa ja nyt nämä perkeleet rupeaa vaatimaan että sinne pitäisi hyväksyä koko kansa. On se niin väärin..

Vierailija
7/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voisitten OMALLA KUSTANNUKSELLANNE olla just niin ahdasmielisiä kuin haluatte. Kyllä minä haluaisin kuintenkin kaikeasta huolimatta pitää kirkon ja sen tarjoamat yhteisölliset rituaalit omassa elämässäni, mutta en silti haluaisi olla syrjintää maksamassa.

Vierailija
8/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoon vihkiminen on asia erikseen.

Mitäs jos minä alan vaatia, että kirkon on pakko alkaa vihkiä myös 2 miestä + 1 nainen pariskuntia? MINÄ HALUAN niin, ja maksanhan minä kirkollisveroakin!!

Vierailija
9/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harmi kyllä kastettavasta vauvasta ei näe että se on homo, joten se vedetään saman jumala-jeesus-taivas-mankelin läpi kuin kaikki muutkin ikäluokassaan, kunnes murrosiässä sille sanotaan että juu taivas on kaikkia varten - paitsi sinä siellä! Sinä olet saastainen! Sinä olet jumalalle kauhistus! Sinulle ei kyllä pyydetä siunausta tai suoda mitään muutakaan, jollet ryhdy munkiksi! Vaikka ei me heterotkaan jakseta oikein näitä jutskia noudattaa, mutta onneksi voidaan kaikki käydä joukolla homojen kimppuun suunnataksemme katseen pois omasta syntisestä navasta.

Vierailija
10/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun Raamatussani pääasia on suvaitsevaisuudella ja sitä myötä armolla. Minun raamatussani ei erotella niitä ihmisiä jotka pääsevät osallisiksi armosta.

Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että vain kirkossa solmittu liitto on Jumalan silmissä pätevä.

Minusta kirkolta voisi viedä kokonaan vihkimisoikeuden.

Vierailija
11/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on tunkemassa joka helkkarin paikkaan. Tai oikeastaan uskovaiset, eihän se kirkko mihkään tunge vaan ne ihmiset.

Mun mielestä on käsittämätöntä, että vappuna, työväen juhlapäivänä, ei työväki saa järjestettyä jo vuosikymmeniä traditiona ollutta vappumarssia. Tämä siksi, että samaan ainaan on joku saakelin jeesus-marssi! Hei haloo, teillä on niitä kirkollisia juhlapyhiä jo vaikka kuinka paljon, jospa vaikka antaisitten sen toisen ei-kirkollisen olla ja pysyä sellaisena!

Vierailija
12/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on aina ollut sitä, mitä sinä pidät ahdasmielisenä. Sitä kohtaan on vain esitetty maallistumisvaatimuksia. Miksi kirkon pitäisi muuttua? Miksei se saa olla? Kirkkojahan saa perustaa omiin tarpeisiin pilvin pimein. Jokaiselle omansa.

jossa voisitten OMALLA KUSTANNUKSELLANNE olla just niin ahdasmielisiä kuin haluatte. Kyllä minä haluaisin kuintenkin kaikeasta huolimatta pitää kirkon ja sen tarjoamat yhteisölliset rituaalit omassa elämässäni, mutta en silti haluaisi olla syrjintää maksamassa.

Vierailija
13/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on aina ollut sitä, mitä sinä pidät ahdasmielisenä. Sitä kohtaan on vain esitetty maallistumisvaatimuksia. Miksi kirkon pitäisi muuttua? Miksei se saa olla?

Kuule, se on muuttunut ihan joka sukupolvessa ja hyvä niin.

Vierailija
14/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
15/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on aina ollut sitä, mitä sinä pidät ahdasmielisenä. Sitä kohtaan on vain esitetty maallistumisvaatimuksia. Miksi kirkon pitäisi muuttua? Miksei se saa olla?

Vähän faktaa tiskiin, kiitos, niin me varmasti uskomme sinua!

Vierailija
16/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naispiispa?

Olisko siinä pikkuisen esimerkkiä?

vai siitä ahdasmielisyydestäkö halusit esimerkkiä?

Vierailija
17/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseksi, että rituaaliennälkäiset eivät siellä viihdy, on outo. Kirkko ei ole seremoniatehdas eikä ohjelmatoimisto. Se on uskovien seurakunta.

Vierailija
18/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ote historiasta

1661 Sotilas Henrik Olavinpoika Kurroin karkaa vanginkuljettajalta paholaisen avulla. Hän joutuu kiinni vasta 1678, jolloin hänet tuomitaan alioikeudessa kuolemaan.

1662 Olof Hansson ja Kirstin Hannuntytär joutuvat oikeuteen Ahvenanmaalla. Heitä syytetään taikuudesta. Kokkilan Sipi Antinpoika tuomitaan Hauhon, Tuuloksen ja Lammin käräjillä kuolemaan Ukko ylijumalan palvelemisesta.

1663 Rälssitalonpoika Antti Antinpoika Tokoi joutuu ensimmäisen kerran noituudesta oikeuteen Lohtajalla. Hänellä oli noitarumpu.

1664-90 Johannes Gezelius vanhempi (1615-1690) Turun piispana

1665 Määräys sapattirikoksista. "Missä joku tekee syntiä noituudella tai sitoutumalla Saatanaan… tulee sellaisten henkilöiden kanssa menetellä lain ja maantavan mukaisesti". Turun hiippakunnan synodaalikokouksessa oli esillä disputaatio enkeleistä. Siinä hyväksytään täysin ajatus noitasapatista. Simo Mikonpoika Rindamuru pakenee vankeudesta paholaisen avulla Kokkolassa. Hollolassa tuomitaan kaksi miestä kuolemaan.

Vierailija
19/20 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko todellista

Vierailija
20/20 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on käsittämätöntä, että vappuna, työväen juhlapäivänä, ei työväki saa järjestettyä jo vuosikymmeniä traditiona ollutta vappumarssia. Tämä siksi, että samaan ainaan on joku saakelin jeesus-marssi! Hei haloo, teillä on niitä kirkollisia juhlapyhiä jo vaikka kuinka paljon, jospa vaikka antaisitten sen toisen ei-kirkollisen olla ja pysyä sellaisena!

Eiköhän niitä marsseja mahtuisi paikkakunnille kaksikin. Itse olen ymmärtänyt, että työväen marssit vain ovat kutistuneet, kun ketään ei enää kiinnosta lähteä vapunpäivänä krapulapäissään marssimaan punalipun kanssa. Työväen aate ei vedä, Jeesus vetää.