Kun raamatussa sanotaan että vain hyvät kritityt pääsevät
taivaaseen ja pahat sitten helvettiin, mitä tapahtuu esim. niille todella pyhille buddhalaismunkeille jotka ovat koko elämänsa omistutuneet vain hyvälle ja ovat pyhiä ja varmasti tavis uskovaista puhtaampia? Mihin ne päätyy?
Kommentit (41)
kun kuolee niin kuolee. Minä uskon noihin taivas/helvetti-juttuihin vasta sitten kun joku kuollut tulee siitä mulle erikseen kertomaan, että kuoleman jälkeen on näitä eri paikkoja joihin pääsee/joutuu..siihen asti elän niin kuin itse parhaaksi näen, kuolemanjälkeistä stressaamatta. Kaikkeen sitä ihmiset uskoo oikeesti..
Jumala ja Jeesus ovat saaneet. Kyllä Buddhalainen munkki, joka eläessään ei tee pahaa edes kärpäselle, on paljon parempi esimerkki kaikille meille. Maailmassa ollaan tapettu ihmisiä uskonnon vuoksi ja tullaan edelleen tappamaan. Uskonsodat ovat nykypäivää ja menneisyyttä. Arvostan tuota munkkia paljon enemmän kuin ketään tekopyhää uskovaista.
Jos meidät kuoleman jälkeen tuomitaan niin mitättömästä syystä kuin siitä mihin uskomme, voiko kristinuskon jumala mitenkään olla hyvä? Itse en usko että voi, ja siksi lakkasin jo lapsena välittämästä siitä mitä mitään kirja kuoleman jälkeisestä elämästä sanoo. On oikeitakin asioita tässä elämässä mitä miettiä.
se on oikein hyvä esimerkki kuinka maailma voi olla hyvä paikka elää sovussa tositen kanssa.
Kukaan ihminen ei ole synnitön paitsi Jeesus. Jos on rikkonut yhtä käskyä vastaan, on rikkonut niitä kaikkia vastaan. Synnin tekeminen ajatuksissaankin on syntiä. Ihminen ei vain tee syntiä vaan on läpikotaisin syntinen ja siksi tarvitsee Jeesusta pelastuakseen. Se buddhalaismunkkikin.
Jos meidät kuoleman jälkeen tuomitaan niin mitättömästä syystä kuin siitä mihin uskomme, voiko kristinuskon jumala mitenkään olla hyvä? Itse en usko että voi, ja siksi lakkasin jo lapsena välittämästä siitä mitä mitään kirja kuoleman jälkeisestä elämästä sanoo. On oikeitakin asioita tässä elämässä mitä miettiä.
Hän haluaa antaa meille syntimme anteeksi. Jos me tunnustamme syntimme ja vastaanotamme Jeesuksen armon ja annamme Jeesuksen tulla elämämme Herraksi, me pääsemme taivaaseen. Jos ihminen kieltäytyy Jumalan rakkaudesta ja hylkää Jeesuksen, silloin Jumala ei väkisin tuota ihmistä pelastakaan. Ihminen on itse silloin tehnyt päätöksen että haluaa hukkua ja mennä iankaikkiseen kadotukseen.
Tähän voi vastata vain tällä:
"You should live your life and try to make the world a better place for your being in it, whether or not you believe in god. If there is no god, you have lost nothing and will be remembered fondly by those you left behind. If there is a benevolent god, he will judge you on your merits and not just on whether or not you believed in him."
Lähde: http://www.abarnett.demon.co.uk/atheism/wager.html
Ja en muuten ole ateisti :)
On muistettava että uskontojen sanoma on ajan myötä vääristynyt tavallisen kansan keskuudessa.
Voidaan olettaa (mikäli halutaan jotain järkeä asiaan), taivaan ja helvetin olevan eräänlaisia ulottuvuuksia. Kuitenkaan nerot jotka ovat laskelmissaan päässeet siihen tulokseen ulottuvuuksien olemassaolosta, eivät ole päässeet itse ulottuvuuksiin.
Perinteisen kolmen lisäksi olisi muita.
Jos olet raamattua lukenut, niin sun pitäisi tietää että taivaaseen pääsee myös murhaajatkin.
Kyse on siitä katuuko ihminen pahoja tapojaan.
Ei voi elää niin että "pyydän sitten anteeksi" ja elää toisia satuttaen, vaan ihminen voi tehdä muutoksen eläessään tai kuollessaan.
Hyvä ihminen joka ei kadu tekojaan ei pääse taivaaseen.
Äitini on uskova muttei halua maksaa kirkollisveroa. Kenties hänkin pääsee taivaaseen?
Minä taas maksan veroja koska haluan maksaa kirkolle sen toiminnasta: lapsi-, nuoriso- ja vanhustyö on arvokasta!
Uskonsodat on ollut pakottamisia liittyä kirkkoon tai kuolee.
Siis sama jos vallottajamaa tulee ja uhkaa aseella, sama se on ollut uskonnossa.
Sittemmin uskonnot ei ole enää kulkenut maailmalla aseet heiluen vaan uskonnosta kerrotaan jutellen ja pohtien.
Uskonsodat ei ole tätäpäivää, ainoastaan muslimeilla on sharia joka oikeuttaa/velvoittaa hyökkäämään muita vastaan aseellisesti.
Mestaukset kuuluu myös omia vastaan.
Kristityille uskonta on lähinnä vitsailua.
Mutta ei kristityt tai muut hyökkää aseellisesti puolustamaan uskontoaan.
eräästä munkkipojasta joka kävi tuonpuoleisessa ja jeesus näytti hänelle helvetin ja siellä oli eräs johtavassa asemassa ollut hyvä munkki, niin munkkipoika ihmetteli miksi hän oli helvetissä niin Jeesus sanoi että ei se auta vaikka oli hyvä, mutta hän ei uskonut Minuun. Vain JEESUS antaa syntejä anteeksi ja tekee taivaskelpoiseksi. Ja jehovalaiset selittävät ihan väärin että tällä pallolla viljellään ikuisesti, ei liha edes kestä sellaista.
ihan mielenkiinnosta kysyn, en ole kristitty enkä ateisti, mitä tuo "hän ei uskonut Minuun" oikein tarkoittaa? kuinka käy ihmisten ennen Jeesuksen aikaa?
Uskonsodat ei ole tätäpäivää, ainoastaan muslimeilla on sharia joka oikeuttaa/velvoittaa hyökkäämään muita vastaan aseellisesti.
Mestaukset kuuluu myös omia vastaan.Kristityille uskonta on lähinnä vitsailua.
Mutta ei kristityt tai muut hyökkää aseellisesti puolustamaan uskontoaan.
Srebrenica. Kristityt tappoivat 8100 muslimia. Ihan lähiaikoina ei euroopassa ol moista nähty. Taivaaseen vaan, kun Jeesukseen uskovat?
Tarkoittanet, että uskovat pääsevät taivaaseen. Uskova ei välttämättä ole hyvä...
ARMO!
joka johtaa siihen että ei tarvitse kuoltuaan enää syntyä uudelleen. Pääsevät valoon.Eli meidän näkemyksen mukaan taivaaseen/lakkaavat olemasta.
missä kohtaa Raamatussa puhutaan hyvistä ja huonoista kristityistä? Olen tainnut lukea Raamattuni vähän huonosti. Syntisiä kai ollaan ihan jokainen.
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut."
pahaa edes kärpäselle joutuu kadotukseen jos ei "koe valaistumista"?
taivaaseen ja pahat helvettiin. Helvetintuli ei ole raamatullinen opetus. Taivaaseen menee vain pieni määrä ihmisiä ja maan päälle ennallistetaan sellainen paratiisi mikä oli alunperinkin tarkoitus kun ihminen luotiin. Ne jotka eivät sinne pääse yksinkertaisesti kuolevat eli lakkaavat olemasta. Eikä me ihmiset voida sitä päättää kuka mihinkin on kelvollinen,tuominta ei ole meidän käsissä onneksi koska me ei nähdä ihmisen syvimpiä ajatuksia ja vaikuttimia.
että jos vaan kaikki menee putkeen, pääsen taivaaseen. Kuka mua nyt huijaa??
taivaaseen ja pahat helvettiin. Helvetintuli ei ole raamatullinen opetus. Taivaaseen menee vain pieni määrä ihmisiä ja maan päälle ennallistetaan sellainen paratiisi mikä oli alunperinkin tarkoitus kun ihminen luotiin. Ne jotka eivät sinne pääse yksinkertaisesti kuolevat eli lakkaavat olemasta. Eikä me ihmiset voida sitä päättää kuka mihinkin on kelvollinen,tuominta ei ole meidän käsissä onneksi koska me ei nähdä ihmisen syvimpiä ajatuksia ja vaikuttimia.
kysymystä, mutta uskovana yritän vastata.
En ole löytänyt Raamatusta paikkaa jossa sanotaan hyvät ja pahat kristityt.
Raamatussa kehoitetaan valvomaan tilaansa ja mielestäni tärkeää on sydämen puhtaus.
Psalmissa 51 Daavid rukoilee Jumalaa antamaan hänelle puhtaan sydämen ja uuden vahvan hengen.
Tärkeää on siis syntien tunnustaminen ja katuminen ja mielenmuutos eli parannus.
Tuohon munkkikysymykseen vastaisin niin, että Raamatussa sanotaan ettei hyvillä teoilla mennä taivaaseen vaan juuri tuo sydämen tila on ratkaiseva. Jos on saanut synnit anteeksi ja tullut siis uskoon eli uudestisyntynyt kuten Raamattu kuvaa uskoontuloa niin silloin Jeesuksen veri on puhdistanut synneistä ja saa armon.
Armo riittää.