Tuleeko sinusta kansaneläkkeellä kituuttava mummo
vai matkusteleva ja harrastava eläkeläinen?
Kuinka vanhaksi toivoisit eläväsi?
Kommentit (6)
Kyllä tässä on sen verran jo paiskittu töitä, ettei onneksi ihan kansaneläkkeellä tarvitse kituutella. Ja tiedossa on tulotason lasku eläkkeellä, siihen olen varautunut ja varautumassa edelleenkin.
lapset syytävät rahaa.
Istun kiikkustuolissa ja lähden liikkeelle vain jos perheen etu sitä edellyttää :P
En aio matkustella, se ei ole minun juttuni nytkään. Ostamme miehen kanssa eläkkeellä kolmion keskustasta ja käymme joka päivä ulkona syömässä. Pidä siirtolapuutarhapalstaa siihen asti kun voimat riittävät, sitten lapset saavat sen hallintaansa.
TAI
asumme miehen kanssa kaupungin ulkopuolella, vanhalla maatilalla ja hoidamme kotieläimiä lemmikkeinä, pari lammasta ja vuohta, kanoja ja poni sekä koira tai kaksi. Ja iso mansikkamaa. Sinne kelpaisi lasten lasten (lasten) tulla mummulaan.
eläkettä on kertynyt jo aika kivasti ja lisää ehtii kertyä vielä parikymmentä vuotta. Jos terveitä vuosia riittää niin vaikka satavuotiaaksi.
mutta toisaalta olen tyytyväinen hyvin vähäänkin. En ole koskaan kaivannut kalliita harrastuksia tai hulppeita puitteita.
Voisin olla oikein onnellinen jossain pikkuruisessa mökissä. Herkuiksi riittää vaikkapa paistetut silakat.
mutta sitten hankin monta whippettiä ja juoksen niiden kanss kilpaa = P
Se ei riipu mitenkään rahasta. Joku voi kituuttaa 2000 eurolla ja toinen ei kituuta vaikka raha olisi vitosen päivässä. Tajuatko?