Tätimäiset vaatteet?
Kommentit (59)
En koskaan ole ollut mitenkään kovin trendikäs, nuorten muoti ei ole hivellyt mun silmääni oikein sitten teini-iän, eikä persevyys&reitevyys ole koskaan erityisen hyvin sopinut yhteen nuorekkaiden vaatteiden kanssa.
Noin 35-vuotiaana huomasin että alan vähitellen olla täti-iässä, ja lakkasin tuntemasta huonoa omaatuntoa tyylistäni. Mä en ole mitään "nuorisoa" eikä kukaan ylläty jos mä en pukeudu "nuorisovaatteisiin". Nyt mä olen täti ihan vapautuneesti! Väännän pitkät hiukseni papiljoteilla kiharaksi vaikka kuinka olisi sileät kampaukset muotia. Käytän lähes aina mekkoja ja hameita (yhdet farkut omistan, ja niitäkin käytän tätimäisesti vain pitkien tunikojen kanssa, koska juurikin haluan peittää sen perseeni) ja niiden myötä siis sukkahousuja jotakuinkin kesät talvet (niin ohuita ihonvärisiä kuin paksuja mustia kuin pitsejä ja verkkojakin - sukkahousut ovat ihania). Helmet ovat mun juttuni koruissa, niitä löytyy niin pieniä kuin isoja, pitkiä kuin lyhyitä.
Jos vartalotyyppi sallisi niin tykkäisin panostaa kauniisiin alusvaatteisiin, mutta kyllä tämä mun ahterini on parhaiten edukseen pikkuhousuissa mallia mummo, ei mahda mitään. Asia on aina ollut niin, mutta siinä missä vielä 25-vuotiaana oli silti muka pakko ostaa pikkuisia pöksyjä, nykyään olo on rento ja mukava tätialkkareissa. :)
Mutta toisaalta, miksei saa täti-iässä näyttää tädiltä??
Mutta miks toiset haluaa näyttää tädiltä jo 35 vuotiaana? Vai onks se sun mielestä täti-ikä??
En koskaan ole ollut mitenkään kovin trendikäs, nuorten muoti ei ole hivellyt mun silmääni oikein sitten teini-iän, eikä persevyys&reitevyys ole koskaan erityisen hyvin sopinut yhteen nuorekkaiden vaatteiden kanssa. Noin 35-vuotiaana huomasin että alan vähitellen olla täti-iässä, ja lakkasin tuntemasta huonoa omaatuntoa tyylistäni. Mä en ole mitään "nuorisoa" eikä kukaan ylläty jos mä en pukeudu "nuorisovaatteisiin". Nyt mä olen täti ihan vapautuneesti! Väännän pitkät hiukseni papiljoteilla kiharaksi vaikka kuinka olisi sileät kampaukset muotia. Käytän lähes aina mekkoja ja hameita (yhdet farkut omistan, ja niitäkin käytän tätimäisesti vain pitkien tunikojen kanssa, koska juurikin haluan peittää sen perseeni) ja niiden myötä siis sukkahousuja jotakuinkin kesät talvet (niin ohuita ihonvärisiä kuin paksuja mustia kuin pitsejä ja verkkojakin - sukkahousut ovat ihania). Helmet ovat mun juttuni koruissa, niitä löytyy niin pieniä kuin isoja, pitkiä kuin lyhyitä. Jos vartalotyyppi sallisi niin tykkäisin panostaa kauniisiin alusvaatteisiin, mutta kyllä tämä mun ahterini on parhaiten edukseen pikkuhousuissa mallia mummo, ei mahda mitään. Asia on aina ollut niin, mutta siinä missä vielä 25-vuotiaana oli silti muka pakko ostaa pikkuisia pöksyjä, nykyään olo on rento ja mukava tätialkkareissa. :)
Mutta miks toiset haluaa näyttää tädiltä jo 35 vuotiaana? Vai onks se sun mielestä täti-ikä??
Ihana viesti :) Olisipa jokainen nainen yhtä sinut tätialkkareihin tungetun ahterinsa kanssa :) Ja tämä ei ole mikään kettuilu, vaan ihan oikeasti päivän fiksuin viesti!
naisen vapautumisesta. Eikä olekaan negatiivinen asia kuten monet nuoret luulevat.
Mikä on mukavampaa kuin olla mukavissa vaatteissa oman mielensä mukaan pukeutuneena?
Harvemmin korkkarit jalassa kestää kävellä koko päivän ilman jonkinasteista iltaista jalkasärkyä. Mulla ei niin hyviä korkkareita ollut edes nuorena.
Ja sen verran vaatetta on mukava päällensä laittaa, ettei viluta. Vaikkei sitten näkyisi pisaraakaan dekolteesta tms.
Minä olen sitten ollut koko ikäni täti, kun en osaa kävellä korkokengillä enkä aio opetellakaan. Sen verran arvostan omaa mukavuuttani. Tennareista ja maihareista olen siirtynyt jo luultavasti aitoihin tätikenkiin.
naisen vapautumisesta. Eikä olekaan negatiivinen asia kuten monet nuoret luulevat. Mikä on mukavampaa kuin olla mukavissa vaatteissa oman mielensä mukaan pukeutuneena? Harvemmin korkkarit jalassa kestää kävellä koko päivän ilman jonkinasteista iltaista jalkasärkyä. Mulla ei niin hyviä korkkareita ollut edes nuorena. Ja sen verran vaatetta on mukava päällensä laittaa, ettei viluta. Vaikkei sitten näkyisi pisaraakaan dekolteesta tms.
Sellainen hippitäti jo nuorena mataline kenkineni, ja tukassa kampaus jota ei tarvitse laittaa mitenkään.
Tunnen itseni aina tosi tosi tädiksi, jos laitan jalkaan korkkarit! Olen aina yhdistänyt ne nimenomaan keski-ikäiseen tyyliin, ei sovi mulle, vaikka fyysisesti olenkin keski-ikäinen.
Tunnen itseni aina tosi tosi tädiksi, jos laitan jalkaan korkkarit! Olen aina yhdistänyt ne nimenomaan keski-ikäiseen tyyliin, ei sovi mulle, vaikka fyysisesti olenkin keski-ikäinen.
Mutta nykyään ne taitavat vaan olla niin muotia, että niitä kehtaavat olla käyttämättä vain 'tädit'?
Ihana, positiivinen viesti,
miksi muuten me naiset juuri käytämme sanaa täti halventavassa mielessä? Kuulostaako setä yhtä pahalta?
miksi muuten me naiset juuri käytämme sanaa täti halventavassa mielessä? Kuulostaako setä yhtä pahalta?
Setämäinen on pukeutumistyylinä tasan yhtä epäseksikäs kuin tätimäinen (joka minulla tarkoittaa juuri sitä harmaata muodotonta tanttamaisuutta, ei klassista tyylikkyyttä)
Täti on myös positiivinen sana, tätienergia yms.
ja se että on varmasti lämmin ovat tärkeitä ominaisuuksia. Toisaalta vaatteiden pitää sopia kävelyyn, sillä tädit ovat matoja matkustamaan ja jaksavat kävellä kymmeniä kilometrejä.
vaatteet, sävy-sävyyn jakkupuku/housupuku ja paita, helmikorut tai ne perinteisemmät kalevalakorut. Tukevat kengät, ei mitään piikkikorkoja. Laukku ja kengät samaa sävyä, mieluiten mustat. Ei farkkuja, eikä liian tiukkoja housuja muutenkaan, suoralahkeiset housut. Burberry-huivi tms. perinteiseen malliin kaulassa. Neulevaatteista suosi tylsän värisiä paita-neuletakki -settejä.
Kampausmallin voit katsoa jonkun poliitikon päästä, siellä on nuorillakin naisilla tätimäiset tyylit (Lehtomäki, Urpilainen & co).
Ja sopivia vaatteita voit ostaa vaikka Peter Hahnilta (kirjoitetaankohan se noin?!).
Siis sellaiste joissa ei mitään erityisiä yksityiskohtia, erityisesti jos kyseessä on
-jakku (tietysti väljästi leikattu)
-suora polvipituinen hame
-polvipituinen kotelomekko
Kengissä sellainen 3-5 cm TUKEVA korko, ja kenkä tietysti klassinen perusavokas tms.
Monet tätimäiset vaatteet voi kyllä olla yksittäin ihan ok jos ne yhdistetään persoonallisempiin vaatteisiin, tätimäinen vaikutelma tulee usein siitä että on monta yksityiskohdatonta perusvaatetta. Siis TYLSÄÄ pukeutumista.
Itse kamppailen reilu kolmekymppisenä tyylini kanssa, en halua näyttää enää wanna-be- teiniltä mutta en nyt mummoltakaan. Kaipa pitäisi alkaa pukeutumaan mahdollisimman mukavasti, niin että vaatteet ovat miellyttäviä ja tykkään itse niistä eli kaipa minustakin alkaa kuoriutua täti. Ylpeä sellainen :)
En koskaan ole ollut mitenkään kovin trendikäs, nuorten muoti ei ole hivellyt mun silmääni oikein sitten teini-iän, eikä persevyys&reitevyys ole koskaan erityisen hyvin sopinut yhteen nuorekkaiden vaatteiden kanssa.
Noin 35-vuotiaana huomasin että alan vähitellen olla täti-iässä, ja lakkasin tuntemasta huonoa omaatuntoa tyylistäni. Mä en ole mitään "nuorisoa" eikä kukaan ylläty jos mä en pukeudu "nuorisovaatteisiin". Nyt mä olen täti ihan vapautuneesti! Väännän pitkät hiukseni papiljoteilla kiharaksi vaikka kuinka olisi sileät kampaukset muotia. Käytän lähes aina mekkoja ja hameita (yhdet farkut omistan, ja niitäkin käytän tätimäisesti vain pitkien tunikojen kanssa, koska juurikin haluan peittää sen perseeni) ja niiden myötä siis sukkahousuja jotakuinkin kesät talvet (niin ohuita ihonvärisiä kuin paksuja mustia kuin pitsejä ja verkkojakin - sukkahousut ovat ihania). Helmet ovat mun juttuni koruissa, niitä löytyy niin pieniä kuin isoja, pitkiä kuin lyhyitä.
Jos vartalotyyppi sallisi niin tykkäisin panostaa kauniisiin alusvaatteisiin, mutta kyllä tämä mun ahterini on parhaiten edukseen pikkuhousuissa mallia mummo, ei mahda mitään. Asia on aina ollut niin, mutta siinä missä vielä 25-vuotiaana oli silti muka pakko ostaa pikkuisia pöksyjä, nykyään olo on rento ja mukava tätialkkareissa. :)
Pepun peittävät puserot eivät automaattisesti ole tätiä tai sitten tätejä on nykyään tosi paljon.
Enemmän vaikuttaa se miten vaatteet pukee päälleen, miten ne asustaa ja millainen kroppa siellä vaatteen alla on.
- kaikki, mikä ei ole nuorekasta ja seksikästä, on palstalaisten mielestä tyylitöntä.
Ikääntyminen ja sen näkyminen on sooou lääst siison.
jos rintakarvat eivät näy = tätimäistä
jos massu ei näy = tätimäistä
jos stringit eivät näy = tätimäistä
jos kieliläväri ei näy = tätimäistä
jos tatska perssseessä ei näy = tätimäistä
jos juurikasvu ei näy tai skunkkivärjäys puuttuu = tätimäistä
jos kassi ei ole guessi = tätimäistä
jos huulipuna tai kynsilakka on punaista = tätimäistä
Jos korkolappu on yli 1 cm2 = tätimäistä
Jos korko on alle 10 cm = tätimäistä
jos asusteisiin ei kuulu ruoska ja käsiraudat = tätimäistä
Siis sellaiset, joista näkee jo paidan päältä, että eivät tue rintoja kunnolla vaan päästävät ne roikkumaan vapaasti. Kun pusero on vielä löysä, niin se koko etumus näyttää jotenkin vajonneelta = on sitä elämää nähty ja lapsia maailmalle saateltu.