Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätimäiset vaatteet?

Vierailija
29.10.2010 |

Esimerkkejä tätimäisestä pukeutumisesta kiitos.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se että on varmasti lämmin ovat tärkeitä ominaisuuksia. Toisaalta vaatteiden pitää sopia kävelyyn, sillä tädit ovat matoja matkustamaan ja jaksavat kävellä kymmeniä kilometrejä.

Vierailija
2/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitapusero jakkuna, Straven-neuleet (työkaveritäti käyttää pelkästään niitä kun käytännlölisiä)

Neutraalit värit, ei koskaan mitään oikeita värejä. Isokuvioilliset ruskehtavansävyiset vaatteet.

Saunapuhtaus, ja ei välttämättä tarvi kammata tukkaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti isokuvoinen, tai kiiltävä, tai läpinäkyvä... :D

Ja jalassa Ecco-kengät, ehkä suorat housut tai huonosti istuvat farkut.

Ylipainoa tähän päälle niin täydellistä.

Vierailija
4/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä kaikkea ja muuta kuin tätimäiset vaatteet, jos päällä on matalakantaiset, trendikkäät kengät tai saappaat, farkut, pepun peittävä ihonmyötäinen paita ja kaulassa huivi. Ja päässä vaikka joku pipo tmv. Itse kyllä tuntisin itseni tosi tädiksi, jos laittaisin korkkarit töihin.

Vierailija
5/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jouni käsilaukku:D muuten en pukeudu tätimäisesti.

Vierailija
6/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-polvipituinen suoramallinen hame

-beige ja ruskea väri

-baskeri

-chanel-tyyliset jakut

-poplari

-60 denierin sukkahousut, väri ruskea

Vierailija
7/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli päällä sellainen lyhyt tikkitakki (sellainen sokoksenkuvastomainen) ja huivi kaulassa. Käsilaukku kainalossa, siistit nahkakengät. Jalassa tavalliset farkut.

Aiemmin mulla on ollut vastaavat vaatteet, mutta roikkuvampi kesätakki. Silloin olen tuntenut itseni homssuiseksi.

En ollut ihan varma, kummasta fiiliksestä pidin enemmän.

Vierailija
8/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino yhdistettynä kivoihin joustonansomekkoihin, jota ovat ah niin käteviä.

Kaikenlaiset jakku+housu/hame teryleeniasut mukavilla somisteilla, vaikka joku kiva ruusuke rintaan. Niin ja lyhyeksi kynitty tukka, joku kummallinen värisävy tai 2 sävyä päässä.

Halvat matalakantaiset tanttakengät, ruskeat ihon väriset sukkahousut.

Halpa ja huono käsilaukku.

Ohjeet:

- osta kunnon laukku

- kasvata hiuksiisi sileä kampaus

- laihduta ylikilot ja unohda joustomateriaalit

- älä osta vaatteitasi citymarketista, prismasta tai lindexistä

- vältä haaleita, kulahtaneen värisiä vaatteita

- satsaa kunnon kenkiin

- älä ole puetun porsaan näköinen

Vierailija
9/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätimäisiä ovat sellaiset laatikkomaiset jakkupuvut eli sellainen pitkähkö laatikkomainen yläosa ja hame sellainen pötkö ulottuen polveen tai vähän alapuolelle. Se vielä yhdistettynä sellaiseen omenavartaloon, niin kiesus. Tällaistahan ministeri Lehtomäki harrastaa ja vaikutelma onkin sitten 15 vuotta lisää ikään.

Vierailija
10/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino yhdistettynä kivoihin joustonansomekkoihin, jota ovat ah niin käteviä.

Kaikenlaiset jakku+housu/hame teryleeniasut mukavilla somisteilla, vaikka joku kiva ruusuke rintaan. Niin ja lyhyeksi kynitty tukka, joku kummallinen värisävy tai 2 sävyä päässä.

Halvat matalakantaiset tanttakengät, ruskeat ihon väriset sukkahousut.

Halpa ja huono käsilaukku.

Ohjeet:

- osta kunnon laukku

- satsaa kunnon kenkiin

Etsin vaatteita, joissa on arvovaltaa tms. tätimäisyyttä. Eli tavoitteena ei siis ole nuorekkuus eikä sporttisuus vaan vakavuus, vastuullisuus ja konservatiinen ulkonäkö. :-)

Vierailija
11/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lyhyenä ja pyöreähkönä koen näyttäväni tätimäiseltä jossain vaatteessa joka pidemmän ja/tai hoikemman ihmisen päällä ei näytä tätimäiseltä.

Stereotyyppisesti ehkä polveen tai sen alle ulottuva villakangashame, neule twinsetti, joku pieni silkkihuivi kaulassa, matalakorkoiset kengät, korot paksut.

Tai onkohan tuo jo mummoa.. vaikea sanoa! :)

Vierailija
12/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päällä tukevat Naturalistan kävelykengät, paikatut pillifarkut, tunika ja villatakki. Ihan tätimeininkiä.

Vierailija
13/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet pätevät, jos haet asiallista ja vakuuttavaa ulkonäköä. Hanki klassisia ja hyvälaatuisia vaatteita (usein ne ovat ikävä kyllä kalliita). Kannattaa sijoittaa laatuun.

Ohjeet:

- osta kunnon laukku

- satsaa kunnon kenkiin

Vierailija
14/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanttakengät on matalakantaiset ja matalakantaiset kengät on tanttakengät. (paitsi converset, ehkä?)

Itsekin olen monesti naureskellut tätikaartia järkevissä matalakantaisissa kengissä. Itse pääsin kulkemaan 7cm korkkareilla missä vaan ja jos korossa oli myös paksuutta, todella myös pihajuhlissa ja maastossa. Käytin näyttäviä kenkiä ja kyllä ne laadukkaitakin olivat, ei mitään halpisjalanpilaajia. Silti noin 1½vuotta sitten aloin huomaamaan, että jalat kipeytyvät aivan sietämättömiksi kun on päivän kävellyt korkkareilla. Nyt ei tarvi kävellä enää edes koko päivää, ihan tunti riittää. Huomenna on edustusjuhlat ja meinaan laittaa matalat kengät, ihan siksi, että naama kärsimyksen kurtuilla on sittenkin pahempi kuin tätimäiset tossut. Näin sitä tätiytyy itse kukin...

Mä myös teen työtä, jossa jakku+housu/hameasu on säännöllisin väliajoin pakollinen. Eikä se ole tätimäinen, jos se on sopivasti leikattu.

Vierailija
15/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouni-merkkinen käsilaukku.

Ääni tälle, nimenomaan tuollainen käsilaukku.

Vierailija
16/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamiaisiin vain. Kai käsität, ettei iälle sopimaton, tyylitön pukeutuminen ole missään minkään vakuuttavuuden merkki. Ulkonäöltäänkin vakuuttava ihminen osaa pukeutua tilanteeseen sopivasti, omalle vartalolleen sopiviin vaatteisiin, jotka ovat laadukasta materiaalia. Asusteisiin on myös hyvä kiinnittää huomiota. Laukku, huivit yms. ovat myös asuun sopivat ja laadukkaat.

Vierailija
17/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet pätevät, jos haet asiallista ja vakuuttavaa ulkonäköä. Hanki klassisia ja hyvälaatuisia vaatteita (usein ne ovat ikävä kyllä kalliita). Kannattaa sijoittaa laatuun.

Ohjeet:

- osta kunnon laukku

- satsaa kunnon kenkiin

Vierailija
18/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalallakin korolla. Tiedän, koska olen kenkäfriikki, mutta myös osittain jo jalkani pilannut huonoilla kengillä, joten olen todellakin perehtynyt asiaan.

Vierailija
19/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kasaan: konservatiivinen polvipituinen kynähame, kilpikonnakaulusneule, helmikorut ja sileät kiharat. Avokkaat.

Kohtuullisen määrän vakuuttavuutta saa kyllä myös asiantuntemuksella ja itseluottamuksella.

Vierailija
20/59 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen keski-ikäinen täti joka yrittää peittää dekolteen ja leuanalusihon veltostumista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi