Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siniset silmät käymässä yhä harvinaisemmiksi

Vierailija
29.10.2010 |

http://www.yle.fi/alueet/lahti/2010/10/sinisilmaisyys_on_entista_harvin…

Noh, tuskinpa meidän perhe kuitenkaan Suomessa kovin harvinainen, kaikilla viidellä siniset tai siniharmaat silmät.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi sinisilmäistä saivat ruskeasilmäisen lapsen!

Vierailija
2/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti sinistä, todennäköisyys tuolle on alle promille. Siis mahdollista toki, mutta hyvin hyvin harvinaista. Lapsella tdnk geeni mutatoitunut "takaisin" ruskeaksi.

kaksi sinisilmäistä saivat ruskeasilmäisen lapsen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on samanlaiset hailakanruskeat (ei siis tummat kuten yleensä ihmisillä) kuin lapsellakin, mutta eipä tullut mulle sellaisia silmiä.

Vierailija
4/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa maapallolta?

Vierailija
5/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä noi kuvan silmät kovin kauniit olleet joten ei menetys!

Vierailija
6/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on samanlaiset hailakanruskeat (ei siis tummat kuten yleensä ihmisillä) kuin lapsellakin, mutta eipä tullut mulle sellaisia silmiä.

Vierailija
7/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hailakat. Sama pätee vihreisiin ja sinisiinkin!

Vierailija
9/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa ovat maailman viimeiset aidot sinisilmäiset blondit.

Tosin Suomessa silmien värissä on harvinaisen iso kirjo.

Vierailija
10/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaunein! Aika harvalla on sellaiset. Usein tuollaiset silmät ovat lapsena siniset ja aikuistuessa muuttuvat.

Itselläni ovat hyvin suomalaiset siniharmaat, jotka saa mielettömästi ihailua "ruskeasilmäisissä maissa" matkaillessa.

Vierailija
11/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini vihreät silmät, isälläni siniset, miehelläni siniset, jotka molemmilla vanhemmillaan, lapsellamme vihreät

Vierailija
12/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeinen sinisilmäinen syntyy aikanaan Suomeen.

että Suomessa ovat maailman viimeiset aidot sinisilmäiset blondit.

Tosin Suomessa silmien värissä on harvinaisen iso kirjo.

Vierailija
13/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainen vaalea vedenvihreä

on kaunein! Aika harvalla on sellaiset. Usein tuollaiset silmät ovat lapsena siniset ja aikuistuessa muuttuvat.

Lapsena siniset, sitten alkoivat muuttua harmaiksi ja nyt ovat molemmilla vaaleanvihreät.

Vaalea ja vihreäsilmäinen pikkupoika on ollut etelänreissuilla kova sana. Toki äitikin :)

Vierailija
14/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa maapallolta?

Nykyään ihan vaalea harvinaisempi, hiusten väri hiljalleen muuttumassa tummempaan.

Ps. Siskollani hauskasti toinen silmä ruskea, toinen myös ruskea, missä pieni sininen alue =o)

Vierailija
15/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ovat hyvin suomalaiset siniharmaat, jotka saa mielettömästi ihailua "ruskeasilmäisissä maissa" matkaillessa.

ihailee joku Jorgos/Muhammed/Carlos? Muahhahaa

Vierailija
16/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistyttärelläni on minun mielestäni aivan ihanan vihreät silmät, tuon väriset olleet jo 15 vuotta, syntymän jälkeen olivat pari vuotta aivan tumman mustikansiniset. Isällään on melko puhtaan siniset ja minulla harmaankukertavat. Perheessämme on hauska kirjo eri siniharmaan variaatioita muilla viidellä lapsellani.

Vierailija
17/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa vuosia näiden ruskeasilmäisten kanssa eläneenä, että ei niitä sinisiä silmiä näin yleisesti ottaen ihan oikeasti kauniina pidetä ;) Mutta kaikenlaistahan sitä hyväuskoisille turisteille syötetään. 'Oi ihana blondi' ;)

Vierailija
18/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo o

täytyy sanoa vuosia näiden ruskeasilmäisten kanssa eläneenä, että ei niitä sinisiä silmiä näin yleisesti ottaen ihan oikeasti kauniina pidetä ;) Mutta kaikenlaistahan sitä hyväuskoisille turisteille syötetään. 'Oi ihana blondi' ;)

Minä pidän joitain sini- tai sini/harmaasilmiä todella kauniina=kolahtaa minun kauneudentajuuni!, vaikka äitini ja sisareni mielestä suklaasilmät ne olla pitää! Suurin osa tuntemistani miehistä(veljet, puoliso, ystävien puolisot jne.)ei edes huomaa kanssaihmisten silmien väriä, jos totta puhutaan. Ja asiasta on tosiaan joskus juteltu ja naurettu, kun mies ei tiedä kymmenen vuoden jälkeen kysyttäessä oman naisensa silmien väriä saatika naapurin;-D

Vierailija
19/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät. Vanhemmalla lapsella on turkoosit, nuoremmalla sinivihertävät, valaistuksesta riippuen ja perheen isällä voimakkaan vihreät.

En oikein ole koskaan tykännyt ruskeista silmistä. Minusta niitä on vaikea lukea. Varsinkin jos sattuu olemaan ihan pikisilmä.

Vierailija
20/26 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on minkä väriset silmät on? Miksi sini tai vihersilmäinen on parempi tai arvokkaampi ihminen kuin ruskeasilmäinen? Itse olen ruskeasilmäinen, mutta enpä kyllä ole ihminenkään niin saan ihmetellä teidän hassuja tapojanne ihan vapaasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan