Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä olen voinut menettää koiran luottamuksen?

Vierailija
28.10.2010 |

Mä en ole väkivaltainen, en ole hylännyt sitä tai kohdellut huonosti. Se saa ruokaa ja lenkkiä. Käyn koulutuksessa sen kanssa ja muutenkin olen kouluttanut sitä pennusta saakka. Silti se käyttäytyy mun kanssa aivan kuin se ei luottais muhun yhtään. Saa tietyissä tilanteissa hervottomia puremis- ja hyppimiskohtauksia, joissa se irvistää hampaillaan koko ajan. Jos vieras koira tekisi niin, olisin aivan takuuvarma, että se raatelee mut seuraavaksi. Jos mies on paikalla, ei ole puhettakaan moisesta huonosta käytöksestä. Mä videokuvasin sitä kerran ja mies meinas lentää persiilleen, kun näki miten erilaisesti koira käyttäytyy mun kanssa. Koira täyttää kohta vuoden eli on aika pieni vielä. On tosi tottelevainen ja osaava koira, mutta nuo sen hepulit... Sanoinkin miehelle, että jos ei kohta lopeta, niin mä lopetan koko koiran, mutta en tiedä pystynkö oikeasti siihen, koska siitä on tullut kuitenkin tärkeä osa meidän perhettä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koiraa pitäisi kohdella ensin kaltoin ja vasta sen jälkeen koirasta voisi tulla turhautunut, pomottava, epävarma tai epäluuloinen. Sun koira on aika hankalassa iässä, ja aistii susta herkästi jos olet epävarma tai jännität sitä, miten koira käyttäytyy. Jso olet koiraan vihainen ja pettynty, voit myös olla sen näkökulmasta painostava ja prvosoiva vaikket sitä itse näe. Mitään ei ole vielä menetetty, vaikka koira oiskin hirveä, se on niin nuori että tilanne saadaan vielä hallintaan. Mut sä tarvit siihen ohjausta (jonkun muun kuin oman perheenjäsenen ohjausta!) että näet oman kehonkielesi ja tajuat mitä tilanteessa oikeasti tapahtuu. Onko sulla luottamukselliset välit tokokouluttajaan? Tai joku muu jonka puoleen kääntyä?

Vierailija
2/4 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on ottanut miehen johtajakseen ja kuvittelee olevansa kanssani arvoasteikossa tasavertaisia. Jotkut rodut eivät hyväksy kuin sen yhden isännän. Meillä tämä isäntä on mielestäni kovakourainen, epäjohdonmukainen ja muutenkin huono johtaja, mutta koira palvoo maata sen jalkojen alla. Itse koulutan lempeällä kädellä ja annan paljon hellyyttä. Toki tottelee minuakin, mutta kaikki sujuu aina paremmin mieheni kanssa. Ja voi sitä ilon määrää kun isi tulee kotiin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei pidä sinua sen johtajana vaan toisinpäin. Johtaja on miehesi ja koirasi näyttää sinulle paikkasi, ehkä kehonkielesi ym. on epävarmuutta uhkuva. Pistä se koira aisoihin, se on eläin vaikkakin lemmikki-sellainen.

Vierailija
4/4 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan oma käytös provosoi koiraa. Suosittelen menemään koirakouluun yhdessä koiran kanssa. Koirapsykologi voisi olla ratkaisu ongelmaan. Sellainen kouluttaja joka katsoisi sinun toimintaa koiran kanssa. Auttaisin mielelläni itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi