Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teistä äideistä tulee sen vauvan

Vierailija
28.10.2010 |

myötä vittumaisia ja rasittavia, ettekä enää huomioi miestänne tarpeeksi ja seksikin on suunnilleen maailman kahdeksas ihme, jos sitä saa?

Tero

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan unohtanut että olen parisuhteessa, en vain yksinkertaisesti jaksanut kiinnittää mieheen samaa määrää huomiota kun ennen!! Ja onko se nyt mikään ihme?? Olin jatkuvasti väsynyt, haisin aina puklulta, piti olla jatkuvasti valmiina jos vauva tarvitsi jotain, ei ollut paljoa sitä omaa aikaa levätä tai kaunistautua tai tuntea itseään joksikin muuksi kun väsyneeksi ja maidon hajuiseksi äidiksi! Ei se ole naisellekkaan mitään herkku olla vain se äiti. Kyllä kaipasin minäkin sitä parisuhde aikaa, mutta kyllä meni nukkuminen edelle iltaisin jos vauvakin nukkui... Ei siinä tullut ensimmäiseksi mieleen miestä alkaa halia ja vaihtaa kuulumisia kun silmät menee väkisin kiinni...

Eli se vauvan saaminen ei olekaan kauhean kivaa? Tero

Tämä vastaukseski kertoo täysin sen mikä teillä meni pieleen.

Onnea vaan uuden puolisosi kanssa. Toivottavasti olet ottanut opiksesi ja osaat toimia eri tavalla, jos lapsia saatte.

Vierailija
62/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat olla itsekin pikkuvauvan tasolla, iniset ja haluat tissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle kukaan kertonut ennen vauvan syntymää, että edessä on rankimmat ajat ikinä? Ettekö puolisosi kanssa päättäneet, että me kestetään, me ollaan tiimi? Kuinka naiivi voi olla, jos kuvittelee vauvan saamisen olevan "kauhean kivaa". Eihän lapsia tehdä siksi, että vauvavuosi on niin hurjan hauskaa. Tosin siitäkin ajasta voi saada paljon irti, varsinkin parisuhteellisesti. Jos toimii tiiminä.

Vierailija
64/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaimo anna sen takia?

Vierailija
65/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi valitat, kun teillä kummallakin on nyt uusi, toimiva parisuhde. Pelkäätkö, että exällä on nyt parempi rakastaja? ;-)

Vierailija
66/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vittumainen ja rasittava? Siis millaista käytöstä piti?

Vierailija
67/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan moni nainen häipyy sinne vauvalandiaan pysyvästi mukelon saatuaan ja vaikka lapsi kasvaakin niin äiti vaan höösää vauvan kanssa. Ei enää välitetä pitää itsestään huolta, ei kiinnosta liikunta, ei kaverit, ei mikään ulkopuolinen. Ja vaikka se alku onkin rankkaa niin tuski nse vauva teidän tisseissä roikkuu ekan vuoden jälkeen yhtä paljon kuin 1kk ikäisenä? Joten muhun ei uppoa nuo tissitakiaisjutut ja hormonihuurut. Ja sitten tuntuu ettei kukaan muu osaa/voi/saa hoitaa sitä lasta kuin äiti; jopa isä jätetään pikkuapulaisen rooliin ja ihmetellään jos se ei miestä pidmemän päälle miellytä.

Nimin. 3 lasta ja silti olen muutakin kuin äiti.

Vierailija
68/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin vaimostani pikkulapsiaikana. Olin siinä vaiheessa nukkunut jo viisi vuotta sohvalla, kuunnellut vittuilua aamusta iltaan, ja päätin että nyt saa riittää. En aio käyttää tässä tilanteessa loppuelämääni.

Aivan varmasti oli hoitanut oman osani kodinhoidosta, ja niin hoidan edelleen, sillä lapset asuvat luonani vuoroviikoin. Tekemäni työmäärä on itse asiassa vähentynyt aiemmasta, eikä minun tarvitse enää kuunnella kitinää.

Minulla on nykyisin myös hyvä suhde, kuusi vuotta eroni jälkeen, joten tiedän sen olevan mahdollista.

Siihen tarvitaan kuitenkin järkevä ja parisuhteeseen kykenevä nainen, ja sellaista minulla ei valitettavasti ensimmäisellä kierroksella ollut. Tiedän, oma moka.

Tämä vain ihan huomiona näihin "miehet sitä, miehet tätä" -idiotismeihin.

On olemassa myös totaalisen typeriä naisia, jotka eivät pysty parisuhteeseen, tässäkin ketjussa valitettavasti enemmistö.

Vierailija
69/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin vaimostani pikkulapsiaikana. Olin siinä vaiheessa nukkunut jo viisi vuotta sohvalla, kuunnellut vittuilua aamusta iltaan, ja päätin että nyt saa riittää. En aio käyttää tässä tilanteessa loppuelämääni.

Aivan varmasti oli hoitanut oman osani kodinhoidosta, ja niin hoidan edelleen, sillä lapset asuvat luonani vuoroviikoin. Tekemäni työmäärä on itse asiassa vähentynyt aiemmasta, eikä minun tarvitse enää kuunnella kitinää.

Minulla on nykyisin myös hyvä suhde, kuusi vuotta eroni jälkeen, joten tiedän sen olevan mahdollista.

Siihen tarvitaan kuitenkin järkevä ja parisuhteeseen kykenevä nainen, ja sellaista minulla ei valitettavasti ensimmäisellä kierroksella ollut. Tiedän, oma moka.

On olemassa myös totaalisen typeriä naisia, jotka eivät pysty parisuhteeseen, tässäkin ketjussa valitettavasti enemmistö.

Näyttää siltä, että tällä palstalla ovat asialliset ja analyyttiset keskustelijat vähissä, kovin hyökkäävää on kommentointi Terolle, vaikka hänen kieltämättä provosoivassa aloituksessaan on aikamoista miettimisen aihetta monelle meistä.

Vierailija
70/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi seksi on suunnilleen maailman kahdeksas ihme, jos se on tyydyttävää. Ok, jos seksiä saa tarpeeksi, mutta miksi suomalaisilta miehiltä puuttuu mielikuvitus makuuhuoneessa. Nainen ei halua miestään ylipäätään, jos ei anna. Ja kuka sitä nyt vastentahtoisesti tekee. Hommanhan pitäisi antaa nautintoa, eikä ottaa pois nautintoa.

Vierailija
71/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi minulle kerran, että nuoret haluaa saada kaiken heti, ja kun se ei onnistu, tulee ongelmia. Hän tarkoitti "kaikella" mm. tätä, että tietyssä vaiheessa elämää PITÄISI olla: vauva, uusi talo, kiinnostava duuni, haastavia ja mielenkiintoisia harrastuksia, kaunis/komea kumppani ja loistava seksielämä.

Kuka tahansa järkevä ihminen tajuaa, että jos combossa on useampi haastava tai energiaa vaativa asia kerrallaan, toisista täytyy tinkiä. Jos mies on kiinnostavassa duunissa ja vaimo kotona vauvan kanssa, todennäköisesti harrastukset ja seksielämä jää hetkellisesti vähemmälle. Ei se silti tarkoita sitä, että tilanne pysyisi sellaisena ikuisesti.

Niin kuin joku sanoikin, kaikissa avioliitoissa tulee kriisejä. Kuka ratkaisee ne lähtemällä ja kuka jää taistelemaan?

Vierailija
72/80 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisista ja heidän kyvystään parisuhteeseen kuin mistään muusta.

Saman huomasin.

Näyttää siltä, että tällä palstalla ovat asialliset ja analyyttiset keskustelijat vähissä, kovin hyökkäävää on kommentointi Terolle, vaikka hänen kieltämättä provosoivassa aloituksessaan on aikamoista miettimisen aihetta monelle meistä.

Vierailija
73/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan moni nainen häipyy sinne vauvalandiaan pysyvästi mukelon saatuaan ja vaikka lapsi kasvaakin niin äiti vaan höösää vauvan kanssa. Ei enää välitetä pitää itsestään huolta, ei kiinnosta liikunta, ei kaverit, ei mikään ulkopuolinen. Ja vaikka se alku onkin rankkaa niin tuski nse vauva teidän tisseissä roikkuu ekan vuoden jälkeen yhtä paljon kuin 1kk ikäisenä? Joten muhun ei uppoa nuo tissitakiaisjutut ja hormonihuurut. Ja sitten tuntuu ettei kukaan muu osaa/voi/saa hoitaa sitä lasta kuin äiti; jopa isä jätetään pikkuapulaisen rooliin ja ihmetellään jos se ei miestä pidmemän päälle miellytä.

Nimin. 3 lasta ja silti olen muutakin kuin äiti.

myös Teron pointteja, ehkä hän kysyi asiaa väärään aikaan?

Päivällähän tällä palstalla häärivät nämä täydelliset äidit, joita ei saa arvostella eikä varsinkaan heidän pyhää suhdettaan lapsiinsa.

Vierailija
74/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tää "Tero" on mies ja ihan oikea, autenttinen ihminen??? Buaahahaaa!

Vierailija
75/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Tero on mies joka on riidellyt illalla vaimonsa kanssa ja miettii vaihtoehtoja. Riidellyt=jäänyt kakkoseksi.

Itse antaisin miehellekin enemmän huomiota vauva aikana, jos hän vastaavasti ihan itsestään huomioisi vauvaa yhtä paljon kuin minä. Meillä 1. ja 2.lapsen kohdalla mies pelasi palloa ja kävi kapakassa vauva ajat ja 3. kohdalla hoiti näitä koululaisia. Vaipan vaihto, pumpatun maidon antaminen pullosta, pukeminen ja kylvetys ei kuulunut siihen. Sylissä pidosta on sanonut"ei tämä ole kivaa jos kauan pitää pitää". Eli on kuin joku vieraileva isotäti joka pitää hetken ja sitten tuhahtelee nenäänsä. :)

Joo, kyllä muut miehet on sitten paljon mukavempia, ne kun viheltelee ja flirttaa, hymyilee vauvalle ja äidille - eivätkä vaadi mitään. Eivätkä ole velvollisia mihinkään.

Vierailija
76/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti kuka tai mikä Tero on, mutta kesksuteluissa miehenia kanssa on tullut esiin, että tämä Teron kuvaama tilanne on todellakin aika yleinen eron syy.

Myös miehet tarvitsevat hellyyttä, läheisyyttä ja rakkautta, tämä meidän kulttuurimme ei vaan oikein ole suotuisa sen ilmaisemeen tai esille tuomiseen.

Vierailija
77/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtaisesti voin kertoa, että kun on päivät ja välillä monta päivää putkeen lasten kanssa ja hoitaa yksin huushollin, ruuat, lemmikit ja kaiken meidän perheeseen liittyvän, niin ei ihan ekana ole mielessä seksi, kun se mies töistä kotiutuu.

Varsinkaan kun meillä mies töistä tullessaan uppoutuu sanomalehteen syödessään, lähtee sen jälkeen lenkille, sen jälkeen menee suihkuun tai saunaan, jonka jälkeen lösähtää sohvalle television ääreen mutustellen iltapalaa ja näiden toimiensa välillä ehkä muutaman kerran vaihtaa pari sanaa mun tai lasten kanssa, muuten on omissa maailmoissaan. Eipä juuri enää seksi kiinnosta siinä vaiheessa, kun viimein olen saanut kaikki lapset unten maille ja tehtyä viimeiset kotihommat ja lysähdän toiselle sohvalla. Ekan kerran koko päivän aikana saa hetken hengähtää ja olla ihan omassa rauhassa. Silloinpa se ukko yhtäkkiä "herää" ja huomaa mut ja alkaa ehdotella seksiä ja tulee kylkeen kyhnäämään.

Koettakaa miehet tajuta, että jos hiukan vaivautuisitte auttamaan kotihommissa, lasten hoidossa, touhuisitte lasten kanssa ja olisitte aidosti kiinnostuneita vaimonne asioista ja juttelisitte hänen kanssaan, niin jopa voisi se seksikin kiinnostaa vaimoa ihan oikeasti.

voisi olla minun näppäimistöltäni!

Miksi ihmeessä miehet olettavat, että se lasten hoito on vain ja ainoastaan naisen tehtävä?

Itse pelaavat konsoleillaan jotain jääkiekkopelejä ja katselevat sohvalla telkkarista jääkiekkoa :(

Vierailija
78/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan pantannut seksiä, enkä koskaan kieltäytynyt seksistä mieheni kanssa. En koskaan. Seksiä olisin halunnut jo parin päivän päästä synnytyksestä - odotimme 2 vkoa ja sekin oli mielestäni liian pitkä aika.

Kaikkien naisten naisellisuus ei katoa vauvamaailmaan. Itse nautin ihanasta vauvastani aivan kybällä. Pitelin sylissä sunnilleen koko ajan, mutta miestäni en laiminlyönyt missään kohtaa.

Vierailija
79/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmosten ukkojen kanssa te naiset lapsia oikein teette? Jos mies makaa sohvalla aamusta iltaan tai on töissä ja treeneissä niin, että parisuhde on joku häilyvä juttu siellä taustalla niin ette kai te tommosen äijän kanssa lapsia tee? Tai jos teette lapsia tollasten "terojen" kans niin ei kai se ihme ole, ettei siitä ukosta ole mitään apua?

Kyllä mä jotenkin kehottaisin panostamaan siihen ISÄN valintaan ennen lapsen hankintaa. On tosi kurjaa lukea näitä jatkuvia erotilastoja. Kyllä, arki varmasti eron jälkeen järjestyy jne. mutta ero on aina (jätetään nyt vaimonhakkaajat ja jupot pois laskuista) lapselle kriisi. Kai se oletusarvo nyt olisi, että perhe on koossa ja perheessä on lapselle molemmat vanhemmat. Ettei tähdättäisi tieten tahtoen uusperheisiin. Sitten alkaa olla näitä yh-äitejä, joilla 3 lasta ja kaikilla eri isä.

Kyllä meillä lastenhoito on ihan yhtä paljon miehen kuin naisen velvollisuus. Meillä mieskin on hankkinut lapsia, eikä ainoastaan tehnyt niitä. Ihan on saanut syöttää, vaihtaa vaippoja, imuroida, leikittää, tiskata, laittaa ruokaa, pestä vessaa, haravoida pihaa jne siinä missä minäkin. Itse silittää paitansa -mä en tod. ole mikään silityspalvelu. Toki äitiyslomilla siivosin enemmän, koska olin kotona.

Ja kas, seksiä ollut molempien synnytysten jälkeen n. 1-2kk jälkeen (mitä nyt meni siihen alapään palatumiseen) ja molemmilla kerroilla minun aloitteestani. Ja seksiä on edelleen. Ja panostetaan myös parisuhteeseen viemällä lapset mummolaan ja lähtemällä kaksin vaikka kylpylään.

Naiset siihen lapseen ei tarvitse ripustautua 24/7 ja katkeroitua ;)

Vierailija
80/80 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän erilaisia ajatuksia tästä. Mä halusin heti kotiuduttuani synnäriltä olla mieheni lähellä ja helliä ja kelliä, vaikkei yhdynnässä heti oltukaan. Musta oli ihana tuottaa miehelleni nautintoa vaikken pariin kuukauteen seksiä halunnut/pystynyt harrastamaan. Samoin mieheni tuotti minulle nautintoa silittämällä tai hieromalla hartioita jne.

Vauva vie paljon aikaa ja voimia ja väsyttää jne.. mutta minulle mieheni kanssa oleminen/seurustelu/seksiminen antaa lisävoimia ja piristää :) En koe mitenkään rasitteena tai väsyttävänä mieheni kanssa seurustelua. MÚTTA mieheni kyllä osallistuukin vauvan hoitoon ja kodin töihin. Jos ukko vaan rötväisi kaikki illat sohvalla niin ehkä meilläkin olisi parisuhde toisessa jamassa..

Ja sitten piti vielä ihmetellä tätä asiaa että vauva valvottaa kaikki yöt, ja äiti nukkuu tunnin vuorokaudessa (?) Siis mitä helv.. eiks kaikki vauvat nuku kuitenkin keskimäärin jotain 12-16 tuntii vuorokaudessa?? Kyllä meilläkin vauva itkee ja sitä täytyy rauhotella ja kantaa ja hyssyttää, mut kyllä hän silti nukkuu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä