Freelancet (ja miksei muutkin), auttakaa fiksaamaan työajat!
Tulen hulluksi! Kahdeksasta neljään ei sovi mulle työajaksi ollenkaan, mutta koululaisen iltapäivä- ja aamupäiväkerhojen takia on ollut pakko sijoittaa työaika näin. Joka jumalan päivä sama homma, kuukaudesta toiseen. Olen todella aamu-uninen ihminen ja "käynnistyn" vasta iltapäivällä. Kun kerran olin viikon kotona yksin, työajat siirtyi heti siihen mikä oli meininkin opiskeluaikanakin, eli paras työaika oli illalla seitsemästä puoleenyöhön, yhteen yöllä.
Nykyään mun työpäivät menee näin: aamlla on toooodella nihkeää herätä, ihan sama miten aikaisin menen nukkumaan. Koko aamupäivä menee erittäin nihkeässä ja tehottomassa työnteossa. Joka päivä alan lämmetä iltapäivällä yhden maissa, kahdestä eteenpäin innostun, ja JUURI kun olen päässyt oikein tehokkaaseen vauhtiin, pitää lähteä neljältä hakemaan lasta iltapäiväkerhosta. Tämä on ehkä koko päivän paskin hetki. Mieli palaisi jatkaa, ottaa päähän lapsi ja ruoanlaitto (jota periaattessa rakastan), ottaa päähän tiskikoneen täyttö ja ihan kaikki. Koko illan toivon vaan että pääsisin jatkamaan hommia. Nyt sitten kun viimein tässä istun, en enää jaksakaan vaikka haluaisin :(! Päätän visusti, että muistan aamulla miten innostunut olin. Mutta mitä vielä.... Aamu on TAAS joka jumalan päivä samaa tervanjuontia. Paitsi että tämä on paskamaista, en saa tehtyä ollenkaan niin paljon kuin toivoisin työaikana. Sitten joudun ottamaan viikonlopusta jos on kiire.
Huh. Kiitos kun sain purkautua ja kiitos jos joku jaksoi lukea. Tämä oikeasti on elämäni paskamaisin asia tällä hetkellä ja tätä on jatkunut vaikka miten kauan. Ehdotuksia? Miten te muut freelancet rytmitätte päivän? Onnistuiskohan sellainen käytännössä, että jakaa päivän suosiolla kahteen osaan ja vaikka nukkuu aamupäivän. Valvoo myöhään yöllä.
Jos jaksat aamulla laittaa heidät kouluun, voit itse jatkaa unia, tehdä ruoan ja seurustella lastesi kanssa