Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua kipeät rakkulat kielessä aikuisella?

Vierailija
27.10.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tollasia happamista ruuista, esim. tomaatista, ananaksesta, joistain marjoista. Ne on pirun kipeitä muutaman päivän, hassua miten sellainen millinkokoinen rakkula voikin sattua niin paljon.

Vierailija
2/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 11:36"]Diabetes 2 sairastavilla nuo ovat hyvin yleisiä ja esim.itseni täytyy pitää suuhykineniasta erityishuolta.[/quote]

Osaatko kertoa tarkemmin, että miksi diabeetikolla tulee tollasia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa herp angiina.

Vierailija
4/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle anemia aiheutti tuollaisia oireita.

Vierailija
5/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joskus tomaatti aiheuttaa tuon tyylistä kieleen, mutta kesän aikana, kun on syönyt oman maan tomaatteja niin ogelmaa ei ollut (kait ne kemikaalit aiheuttaa oireet), sitten jotkus hammastahnat ovat ärsyttäneet suuni limakalvoja, ei ihan heti, vaan muutaman viikon käytön jälkeen limakalvot kärsineet, ja sitten minulla on vielä vino purenta, joten toisinaan olen saattanut unissani purra kieleen/poskeen, jolloin voi olla rakko.

Vierailija
6/22 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:17"]

Googlaa herp angiina.

[/quote]

Tattis painajaisista :D

Vierailija
7/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset valkoiset, kipeät läntit?

Vierailija
8/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin ovat viruksen aiheuttamia vahan kuten herpes, ja tulevat aina uudestaan...

Vierailija
9/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yleensä kielen sivuun missä hankaa ikävästi hampaisiin.

Vierailija
10/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kurkkuun ja poskiin joskus muutama vesikello, kun oon syönyt tuoretta tomaattia tai cashew-pähkinöitä. Olen tulkinnut tuon lieväksi allergiseksi reaktioksi. En silti mitenkään välttele kys. ruoka-aineita, tapahtuu ainoastaan, jos oon syönyt noita enemmän. Eivät kyllä ole mitenkään kipeitä.

Vierailija
11/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näppylöitä käsissä/jaloissa?

Vierailija
12/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin ovat viruksen aiheuttamia vahan kuten herpes, ja tulevat aina uudestaan...

Aftat eivät ole viruksen aiheuttamia!!!

AP: Onko mahd. että olet purrut kieleen? Sijainti sopisi. Jos esim. narskuttelet öisin, niin kielihän on voinut jäädä giljotiinin väliin. =)

Vierailija
13/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusta on epäilty, mutta varmoja todisteita ei ole.

Vierailija
14/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee noita jos olen syönyt sokerista liikaa. Ovat muutaman päivän kipeitä ja paranevat sitten. Mutta selvästi sokerinsyönti tekee noita, siis karkki tai pullat.

Vierailija
15/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat hyvin yleisiä ruoka-aineallergian oireita.

Vierailija
16/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda hammastahnaa!

Vierailija
17/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kk sitten oli tosin sormessa vastaava mystinen minivesikello.

Sokeria olen kyllä syönyt. Ruoka-aineallergioita ei ole koskaan tutkittu, hmm. Millä viiveellä allergisoivan ruoka-aineen nauttimisesta rakkulat yleensä tulevat, jos vaikka aloittaisin salapoliisityönä allergeenin metsästyksen?

Vierailija
18/22 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kk sitten oli tosin sormessa vastaava mystinen minivesikello. Sokeria olen kyllä syönyt. Ruoka-aineallergioita ei ole koskaan tutkittu, hmm. Millä viiveellä allergisoivan ruoka-aineen nauttimisesta rakkulat yleensä tulevat, jos vaikka aloittaisin salapoliisityönä allergeenin metsästyksen?

Vesikellot kieleen ja suuhun allergeenin syömisen jälkeen tulevat yleensä melko pian, mutta jos ei ota heti lääkettä niihin, niin kipu pahenee parin tunnin aikana. Sitten alkavat vähitellen häviämään, ellei kurkku turpoa kiinni :)

Vierailija
19/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää ostamassa sinkkiä ja sitä syötte,niin rakkulat häviää

Vierailija
20/22 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on just semmosii ja neon perseestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän