Millainen lehtipuhallin kannattaa ostaa omakotitalon pihalle?
Kommentit (26)
Mahd. kovaääninen, -se kertoo laitteen tehoista.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2010 klo 12:50"]Piha on niin suuri että ei sitä ehdi koskaan haravoida loppuun ennen lumia.
[/quote]
Ei ainakaan jos käyttää sen ajan sen suunnitteluun millaisen lehtipuhaltimen ostaa :) Suosittelen sitä haravaa, jatkat vaikka keväällä jos niin iso piha on.
sellainen joka ei toimi ja jonka voi unohtaa saman tien varaston perille. Ainakin jos haluaa säilyttää välinsä naapureihin.
Piha on niin suuri että ei sitä ehdi koskaan haravoida loppuun ennen lumia.
polttomoottorilla varustettu, ainaki jo iso piha ja paljon puhallettavaa. Meilä on reppumallinen, ja sen kans on näppärä liikkua (minä pikkunen nainenkin jaksan kantaa ja puhaltaa). Pitää joo pirun pahaa ääntä, mutta jos on naapurit lähellä ja alhasen melusietokyvyn omaavia, heidän kanssaan kaiketi voi sopia puhallusajankohdan niin ei tuu riitoja. Meillä täällä maalla on niin paljon muitaki koneita koko ajan liikentessä itse kullakin, että yks lehtipuhallin ketään häiritse.
Tehokas lehtipuhallin hoitaa nopsaan monen päivän reippaankin haravoijan hommat. Mulla ei ainakaan riitä mielenkiinto eikä aikakaan viikko tolkulla rapsutella pihojani. Mielummin puhallan lehdet pois ja leikin sit lasteni kanssa loppu ajan.
Pienille, muutaman puun ja yhden-kahden tuhannen neliön tonteille se on joo aika turhake.
jos ei tosiaan ole mikään järettömän kokonen tontti keskellä ei mitään
kaikki naapurit varmasti kuulevat, millainen idiootti olet.
Lehtipuhaltimia on monenlaisia ja tehoisia.
Polttomoottorilla toimivat ovat parhaita ja tehokkaita. Verkkovirralla välillä tehottomampia ja hintavia. Paras valinta on käytössä kestävä ja helppokäyttöinen sekä tehokas.
Vinkkejä esimerkiksi: http://www.vertailu.net/lehtipuhallin/
Pihasta tulee paljon siistimpi puhaltimella kun haravoimalla. Ei kai se haravointi nyt sentään mikään pihanhoidon elinehto ole.
Elekäö puhallelko tahi haravoiko, ruoho kiittää. Ps. naapurista ei niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2010 klo 12:50"]Piha on niin suuri että ei sitä ehdi koskaan haravoida loppuun ennen lumia.
[/quote]
Jos kyseessä nurmikko, niin haravointi on nopeampaa ja helpompaa. Siinä vaiheessa kun haravointi tulee kyseeseen, niin lehdet niin märkiä, että puhaltimella menee ikä ja terveys, että ne liikkeelle saa. Isältä moisen turhakkeen sain kun muuttivat kerrostaloon. Kertakokeiluun jäi ja lensi varaston perälle ja vanha kunnon harava tuli tilalle. Ajasta haravointi ei kiinni voi olla. Normipihan haravoi parissa tunnissa.
Jos sen voi tehdä koneella, -niin aina hauskempaa:P
Haravointi on hyvää liikuntaa. Jos ei sitä halua harrastaa niin voi ajaa ruohonleikkurilla lehdet nurmikon lannoitteeksi. Lehtipuhallin on täysin tarpeeton vehje.
JOs et jaksa haravoida niin muuta kerrostaloon. siellä voit sitten niitä mölyjä kuunnella.
Harava, kottikärryt ja ns. katuharja.
Toivottavasti naapurit muuttavat honoluluun kun ajelen reppupuhaltimella vuoden kaikki lehdet ja lumet heidän rajalle.
Joo, maalla asuvana ja ison pihan omistajana olen kanssasi samaa mieltä. Kun on paljon lehtipuita ympärillä, niin haravoimista riittää, vaikka pitäisi talkoitakin. Reppumallinen ja tehokas puhallin niin hommat hoituu leikiten. Tähän asti olen vuokrannut vekottimen, mutta nyt aion hankkia itselleni oman puhaltimen.
Jos Teillä on myydä kohtalaiseen hintaan toimiva peli, niin kannattaa tarjota, siis reppumallista.