Mielenterveyskuntoutujien kanssa työskentelevät!
Työskentelettekö omalla asuinalueellanne? Samalle asuinalueelle on rakenteilla tuettu asuntola ja mietin kannattaako edes hakea. Tuleeko ongelmia kaupassa tai lasten kanssa ulkoillessa?
Miten itse tekisit?
Kommentit (6)
ja teen töitä mm. psykiatristen potilaiden kanssa joihin törmään myös vapaa-aikanani, ei ole ollut ongelma.
Oliskohan aamuvuorolaiset jo tulleet koneiden ääreen?
Ei tiedä, miten reagoisi. Varsinkin jos on samassa harrastuksessa mukana tms. :D
En koskaan tervehdi potilaitani vapaa-ajallani ensin, vastaan kyllä tervehdykseen. Kaikki eivät halua että hoitaja tuntee potilaansa kun kohdataan muualla, annan siis potilaan päättää.
Olin puolivuotta sijaisena omalla paikkakunnalla mp:potilaiden kuntoutuksessa.
Annoin asiakkaiden itse esim tervehtiä minua, enkä rynnännyt tervehtimään heitä, sillä jotkut halusivat että heitä ei yhdistetä minuun/kuntoutuspaikkaan. Toiset taas saattoivat tervehtiä ja vaihtaa muutaman lauseen tai hymyillä vain vähän kauempaa. Jotkut taas eivät tuntuneet ymmärtävän minun olevan vapaa-ajalla. Eli kun olin kaupassa, niin asiakas saattoi tulla kysymään että miten hänen se ja se työjuttu etenee jne.
Itse en koe omalla paikkakunnalla työskentelyä kovinkaan mieleiseksi. Helpompi on mielestäni olla toisella paikkakunnalla.
Olen ollut alalla töissä, en "omalla kylällä". Etenkin pienessä kaupungissa niitä kuntoutujia ja omaisia näkee varmasti vapaallakin, ja vaikka eivät mitään ns. ongelmia aiheuttaisi, häiriköintiä uhkailua tms., niin en itse ainakaan tahtoisi nähdä säännöllisesti asiakkaita vapaalla.