Käykö kofeiiniton kahvi raskausaikana?
Mieleni tekisi 2-3 kuppia kahvia päivässä mutta en uskalla juoda kuin yhden, olen raskaana.
Jos ostaisin kofeiinitonta kahvia niin voisinko juoda sitä ilman haittoja sikiölle? Sen 2-3 kuppia päivässä?
Kommentit (13)
aivan normi kahvia. Itse olen kolmessa raskaudessa juonut aivan normaalisti kahvia ja hyvin on mennyt. Niin aion nyt neljännessäkin. Tässäkin asiassa voi käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Mitä muuta ihmiset on kautta aikojen (pula-aikoja lukuunottamatta) tehneet kuin lipittäneet kahvia. :)
minä mietin vain kun kofeiinin nauttiminen voi aiheuttaa sikiön pienikasvuisuutta ja minulla lapset on ollut todella pieniä syntyessään vaikka ei ole ollut keskosia. En ole juonut suuria määriä kahvia missään raskaudessa mutta olen syönyt paljon suklaata. Eikö siinäkin ole kofeiinia?
Nyt haluaisin "normaalipainoisen" lapsen ja mietin mitä juon ja syön... Jos siihen voi vaikuttaa.
t.Ap
Minuakin kiinnostaisi tämä kahviasia. Plussasin juuri ja normaalisti juon 3-4 kuppia kahvia, niin voiko kofeiinitonta kahvia juoda?
Tutkimusten mukaan runsaasti kofeiinia nauttineiden äitien lapset olisivat HIEMAN keskimääräistä pienempiä syntyessään. Suomen neuvolajärjestelmän perustujaa lainaten kaikkea saa syödä ja juoda kun muistaa kohtuuden.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi tämä kahviasia. Plussasin juuri ja normaalisti juon 3-4 kuppia kahvia, niin voiko kofeiinitonta kahvia juoda?
Jos et tuon enempää juo voit juoda ihan samaa kahvia kuin tähänkin asti.
Vedän tässä kuudetta suklaapatukkaa voinko juoda kupin kahvia? Tuskin sinäkään kaikista tutkimuksista tiedät mitkä elämäntavat voi vaikuttaa esim sikiön kokoon?
Hohhoijaa. jos raskaudessa jotain menee mönkään se ei todellakaan johdu jostain parista kahvikupillisesta.
Vierailija kirjoitti:
aivan normi kahvia. Itse olen kolmessa raskaudessa juonut aivan normaalisti kahvia ja hyvin on mennyt. Niin aion nyt neljännessäkin. Tässäkin asiassa voi käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Mitä muuta ihmiset on kautta aikojen (pula-aikoja lukuunottamatta) tehneet kuin lipittäneet kahvia. :)
Maalais-"järjellä" ei useinkaan terveysasioissa pitkälle pötkitä. Ja tuollainen "koska minulle ei asiasta X ole aiheutunut mitään haittaa, niin asiantuntijat puhuvat potaskaa"-ajattelu on älytöntä. Minä en ainakaan haluaisi mahdollisesti aiheuttaa lapselleni huonoa oloa juomalla kahvia sen paremmin raskauden kuin imetyksen aikanakaan.
Kofeiiniton kahvi on hyvää. Kannattaa juoda sitä. Nyt on tullut kauppoihin vähän edullisempi vaihtoehto, alle 5€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tuon enempää juo voit juoda ihan samaa kahvia kuin tähänkin asti.
Tarkoittanee nykyaikana 3-4 mukia eli 9-12 dl.
Itse joisin pääsääntöisesti kofeiinitonta ja luomua ei sisällä kasvi torjunta-aineita ja muita raskasmetalleja läheskään niin suuria määriä. Tavallista (luomu) suodatin kahvia aina silloin tällöin kupillisen.
kofeiinittomasta puuttuu kofeiini, muuten samaa kamaa, sen kun juot