Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläminen itsensä kanssa on raskasta kun tietää olevansa

Vierailija
26.10.2010 |

tyhmä. En osaa keskustella päivän politiikasta, kirjallisuudesta, historiallisista tapahtumista tms. Juuri ja juuri ehdin lukea päivän lööpit ja nopeasti vilkaista päivän lehden.

Illalliset vieraiden ihmisten kanssa, varsinkin töihin liittyvät illalliset, ovat aika tuskaa jos keskustelu pyörii jonkin tälläisen aihealueen ympärillä.

Töissä minun on vaikea hahmottaa erinäisiä prosesseja ja kokonaisuuksia, tiedän ja osaan tietysti oman työni, mutta en osaa keskustella mistään laajemmista kokonaisuuksista.

Pidän itseäni ihan luuserina. Minua ei edes kiinnosta alkaa lukemaan (jos jostain siihen aikaa saisin) politiikan kiemuroista tms., joten pidän itseäni sivistymättömänä ja junttina koska en ole kiinnostunut minuakin koskevista asioista. Minulla ei ole mielipiteitä ja vaikka olisikin, niin tuskin uskaltaisin ilmaista niitä koska en usko itseeni.

Voitte uskoa, että eläminen tälläisenä persoonana on ikävää. Haluaisin niin olla jotain ihan muuta. En tiedä näkyykö tai kuuluuko tietämättömyyteni päällepäin vai pidetäänkö minua yleisesti ottaen vain hiljaisena kun en osallistu keskusteluihin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä. En osaa keskustella päivän politiikasta, kirjallisuudesta, historiallisista tapahtumista tms. Juuri ja juuri ehdin lukea päivän lööpit ja nopeasti vilkaista päivän lehden.

Illalliset vieraiden ihmisten kanssa, varsinkin töihin liittyvät illalliset, ovat aika tuskaa jos keskustelu pyörii jonkin tälläisen aihealueen ympärillä.

Töissä minun on vaikea hahmottaa erinäisiä prosesseja ja kokonaisuuksia, tiedän ja osaan tietysti oman työni, mutta en osaa keskustella mistään laajemmista kokonaisuuksista.

Pidän itseäni ihan luuserina. Minua ei edes kiinnosta alkaa lukemaan (jos jostain siihen aikaa saisin) politiikan kiemuroista tms., joten pidän itseäni sivistymättömänä ja junttina koska en ole kiinnostunut minuakin koskevista asioista. Minulla ei ole mielipiteitä ja vaikka olisikin, niin tuskin uskaltaisin ilmaista niitä koska en usko itseeni.

Voitte uskoa, että eläminen tälläisenä persoonana on ikävää. Haluaisin niin olla jotain ihan muuta. En tiedä näkyykö tai kuuluuko tietämättömyyteni päällepäin vai pidetäänkö minua yleisesti ottaen vain hiljaisena kun en osallistu keskusteluihin.

ehkä laajojen kokonaisuuksien pintapuolinen hallitseminen on sinulle vaikeaa? Itselläni on lukihäiriö ja minun on vaikea omaksua tuontyyppistä tietoa.

Vierailija
2/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

....minulta :) En itsekkään ole kiinnostunut lukemaan enkä keskustelemaan esim. politiikasta, vaikka asiat koskevat myös minua. Enkä koe itseäni millään lailla tyhmemmäksi tms. Ajattele asia niin, että eihän sinun ole pakko kiinnostua/olla kiinnostunut jostain. Ne asiat mitkä sinua sitte kiinnostavat, eivät välttämättä muita kiinnosta, eikä he ole yhtään sen tyhmempiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ystäväpiiriä, sellaisiin jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. EI kaikkien tarvitse olla monimuotoisia.

Vierailija
4/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta luen paljon, tiedän päivän politiikasta, kirjallisuudesta, tapahtumista, tieteestä, tekniikasta, ruoanlaitosta, kaikesta mikä nyt itseä sattuu milloinkin kiinnostamaan. Lisäksi tiedän päivän lööpit ja seiskan juorut.

Ja työni tietty.

Tyhmyyteni ilmenee tosikkomaisuutena. Minua on myös helppo vedättää. En tajua sosiaalisia suhteita riittävästi. Tosin olen oppinut elämään itseni kanssa ja sosiaalisemmaksi sosialisoimalla. Osaan nauraa itselleni.

Ei ole niin raskasta. Jokainen kukoistaa jossain, ja kaikkien ei tarvi kukoistaa missään, riittää ihan tavallinen itsensä.

Vierailija
5/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole juuri siinä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Usein ne, jotka ovat kovasti suuna päänä ja tuottavat itsestään menestyvää ja ulospäinsuuntautunutta kuvaa, kärsivät itse epävarmuuden ja riittämättömyden tunteista.

Entäpä jos riittäisit edes itsellesi? On vaikeaa kasvattaa hyvää itsetuntoa jos on hahmotusvaikeuksia ja hoksaa asioita hitaammin kuin muut, mutta ei silti pidä alkaa mitätöimään omaa itseä. Kuka sen kissan hännän nostaa...jne ?

Kirjoitat muuten harvinaisen hyvää tekstiä sellaiseksi joka pitää itseään tyhmänä.

Vierailija
6/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaikki pilkut ja kappalejaot ovat paikallaan. Joten:

a) huono provo tai

b) iloisia uutisia: sinä et ole tyhmä.

Vierailija
7/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaikki pilkut ja kappalejaot ovat paikallaan. Joten:

a) huono provo tai

b) iloisia uutisia: sinä et ole tyhmä.

pienten yksityiskohtien hahmottajat voivat pitää itseään tyhminä, kun keskuteluissa pitää hallita suuret linjat. Monestikin keskesteluissa huomaa, että ei se niin tarkkaa ole, jos jostain sanoo "sinne päin" eli tärkeää on joko luulla tietävänsä tai olla olevinaan tietävinään.

Vierailija
8/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan töissä ja työhön liittyen. Voihan olla, että tämä ongelma on ihan omassa päässäni eikä minulta odotetakaan mitään kummempia kannanottoja asioihin mitkä eivät suoranaisesti liity toimenkuvaani.

Pitäisi yrittää tsempata itseään ja saada enemmän uskoa itseeni koska elo tuntuu päivä päivältä raskaammalta. Ehkä olen ihan väärällä alallakin. Joskus mietin, että olisipa "helppoa", ainakin toisella tavalla, tehdä esim. jotain fyysisempää työtä missä oikeasti näkisi työn tuloksen ja olisi sillä tavalla palkitsevampaa kuin nykyinen paperien siirtely ja sähköposteihin vastailu.

ap

Vierailija
9/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitä vasta tyhmiä ja lapsellisia ollaan. Ei minkäänlaista keskustelutaitoa:D

Viisautta on myös osata olla hiljaa. Ajattele jos meidät kaikki olisi tehty samasta muotista.

Sinulla varmasti on kiinnostuksen kohteita joista keskustelet sujuvasti.

Vaikuttaa että sinulla on kompleksi josta on päästävä eroon. Sinä olet tärkeä ihminen.

Ehkä ilmaiset itseäsi helpommin kirjoittamalla nimettömänä keskustelupalstoilla. Se on hyvää harjoitusta :)

Vierailija
10/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan töissä ja työhön liittyen. Voihan olla, että tämä ongelma on ihan omassa päässäni eikä minulta odotetakaan mitään kummempia kannanottoja asioihin mitkä eivät suoranaisesti liity toimenkuvaani. Pitäisi yrittää tsempata itseään ja saada enemmän uskoa itseeni koska elo tuntuu päivä päivältä raskaammalta. Ehkä olen ihan väärällä alallakin. Joskus mietin, että olisipa "helppoa", ainakin toisella tavalla, tehdä esim. jotain fyysisempää työtä missä oikeasti näkisi työn tuloksen ja olisi sillä tavalla palkitsevampaa kuin nykyinen paperien siirtely ja sähköposteihin vastailu. ap

jos osaa keskustella niinkuin minä esimerkiksi myyntiedustajana asiakkaiden kanssa ja työpaikalla työkavereiden kanssa ja saan paljon aikaan, mutta olen jumittunut silti ikuisesti myyntiedustajaksi. Luotetaan ja odotetaan tulosta, mutta koskaan en kuitenkaan tunnu saavani palkankorotusta tai ylennystä.

Eli siis minä taidan olla se tyhmä, kun olen yrittänyt miellyttää kaikkia ja osannut keskustella, mutta mitään en ole saanut palkaksi.

Vierailija
11/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein noloimpiahan ovat ne mölisijät, jotka ymmärtävät keskustelun ihan väärin ja kovaan ääneen huomauttelevat jotakin - asian vierestä. Ja nauravat päälle, kun osasivat lohkaista niin hyvin...!! Meillä on töissä yksi tällainen dille, joka ei ole hankkinut itselleen minkäänlaista koulutusta, tekee huonosti omat rutiinihommansa ja on pulassa heti, kun pitäisi yhdistää A ja B. Mutta on useimmiten pahiten äänessä, kun keskustellaan, ja nimenomaan harhalaukauksilla....

Mun taktiikka on se, että tekeydyn ihan tyhmäksi kun en oikein ymmärrä puheenaihetta. Sitten muut selittävät paremmin ja enemmän, ja kun pääsen jyvälle asiasta, niin keksin jotakin nasevaa sanottavaa. Yleensä tämä toimii. Ei ole lainkaan tyhmää myöntää, että ei ymmärrä - tyhmempää on tekeytyä viisaammaksi kuin onkaan.

Vierailija
12/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on toinen samantapainen. En edes yritä lukea lehtiä, kun ei vaan politiikka/business/raha jne. kiinnosta. Luen edelleen lasten- ja nuortenkirjoja (ikää 25), piirtelen, haaveilen...

Töissä joudun kysymään ohjeita viisi kertaa enkä aina silloinkaan tajua. Kunniakseni on sanottava kuitenkin, että muistini on ilmiömäinen. Kun kerran opin jotain, muistan sen aina.

Ja tiedän hirveän määrän täysin hyödyttömiä pikkufaktoja joita ei todellakaan voi ujuttaa "järkevään ja älykkääseen" keskusteluun... kuten esim. että kastemadolla on yhdeksän paria sydämiä. Tiesittekös?

Koko pääni on täynnä turhaa nippelitietoa enkä enää yritä teeskennellä että tajuaisin nykymaailman menosta mitään. Aina kun työkaverit alkavat röökitauolla budjetti-business-politiikkakeskustelut, alan haukotella ja kaivan jonkun kirjan esiin tai menen kauemmas katselemaan pilviä.

Vierailija
13/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei pitäisi tuntea itseään niin tyhmäksi kun joku alkaa ruokapöydässä keskustella eri kirjoista tai vaikka inkakulttuurin rituaaleista. Oikeasti, tälläisiä keskusteluja on joskus ruokapöydässä. Onneksi on toki muitakin, mutta pienten lasten äitinä ei sitä aikaa vaan jää tarpeeksi itsensä kehittämiseen. Siinä vaiheessa kun lapset on saatu nukkumaan, sitä haluaa suunnilleen heittää aivot narikkaan ja surffailla täällä tai istua tv:n ääressä.

Vierailija
14/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran, kun juttelet vieraan ihmisen kanssa, kysele hänen työstään. (Tai harrastuksestaan tms.) Kun hän vastaa, poimi vastauksesta joku asia, mistä teet lisäkysymyksen. Osoita mielenkiintoa ja kysele ja kysele lisää. Useat ihmiset kertovat mielellään itseään kiinnostavista asioista. Näin ei paljastu, että sinulla ei ole mitään mielenkiintoista puhuttavaa.

Vierailija
15/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten aiemmatkin vastaajat ovat sanoneet, en minäkään voi mitenkään pitää sinua tyhmänä. Kyllä täällä palstalla paljon tyhmiä kommentteja/kommentoijia on, mutta sellaista tekstiä kuin sinä kirjoitit, ei pysty huijaamaan.

Ei kaikkien tarvi tietää kaikesta, ehkä tosiaan olet väärässä seurassa -en tarkoita itseäsi viisaammassa, vaan vain väärässä.

Ja voi ei, ehkä mäkin olen aika tyhmä... on paljon asioita joista en tiedä ja paljon asioita joista en edes halua tietää.

Vierailija
16/16 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän