Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisko tässä aihetta lastensuojeluun jo ilmo tehdä?

Vierailija
26.10.2010 |

Eli olemme eronneet lapseni isän kanssa jo useita vuosia sitten. Hänellä on uusi vaimo, jolla ennenstään 2 lasta, lisäksi heillä 1 yhteinen. Kun lapseni on isällään, kokee hän olevan eriarvoinen siinä perheessä seuraavista syistä:

Kun uusi vaimo laittaa vaikka iltapalaa lapsille, oma lapseni ei saa ottaa vaikkapa kinkkuleikkelettä leivälleen kuten muut lapset, hän saa ottaa esim lauantaimakkaraa tai pelkkää margariinia.

Lapseni ei saa katsoa jääkaappiin, eikä kysyä mitä tänään on ruoaksi.

Lapseni lenkittää yksin perheen kahta koiraa joka päivä siellä ollessaan 1,5 tuntia ja se täytyy tehdä kolmessa osassa eli on täysin koirien ulkoiluttajana siellä.

Paha mieli lapsen puolesta. Isälleen olen yrittänyt puhua, mutta ei hän usko. On usein nukuttamassa pienintä kun muut ovat esim. iltapalalla. Lapsi on minulle asiat kertonut ja uusi vaimo syyttää minua hulluksi ja lasta kateelliseksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin, että näinkin pian? Huomenna jo aika! Ja kerroin noi asiat mitkä tännekin, että kaippa tämä sitten on lastensuojeluun kuuluva asia.

ap

Vierailija
22/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ulkoilutus on väärin (ja muutkin asiat epäreiluja). Mielestäni 10-vuotiasta ei pitäisi pakottaa ulkoiluttamaan koiraa ollenkaan, jos ei halua. Rohkeasti viet vaan näitä asioita eteenpäin, jos lapsen isä ei kerta usko näitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ulkoilutus on väärin (ja muutkin asiat epäreiluja). Mielestäni 10-vuotiasta ei pitäisi pakottaa ulkoiluttamaan koiraa ollenkaan, jos ei halua. Rohkeasti viet vaan näitä asioita eteenpäin, jos lapsen isä ei kerta usko näitä asioita.

Vierailija
24/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten keksii.Varsunkin jos huomaa et äiti tuohtuu siitä ja jopa rupeaa haukkumaan isän uutta vaimoa.Lapsi voi jopa luulla et äitin mieliksi pitää valehdella.Muhun otti aikoinaan yhteyttä mun miehen exä itse ja kysyi olenko huomannut et hänen nyt 8.v silloin 6v. valehtelee.Se tyttö vedätti mua ,äitiään ja isäänsä.Valehteli aina niin et sai haluamansa ja meidät 3 tappeleen keskenään.Kuvio loppu kuin seinään kun sen äiti rupes epäileen sen juttuja kun meiltä palas kotiin,asia nostettiin ns.pöydälle ja se tyttö istui naama punaisena kun me vertailtiin tietojamme.Ei oo oikeesti ollut mitään ongelmia sen jälkeen.Tyttö käy meillä edelleen joka toinen v.loppu.

Vierailija
25/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on ihme nössö

Vierailija
26/26 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meni ihan kylmät väreet lukiessa. Tuo voi NIIN hyvin olla totta, joten ottakaa asia vakavasti ja selvittäkää asia!! Nainen voi olla myös todella kiero ja saada lapsen näyttämään mustasukkaiselta valehtelijalta.

Voimia lapselle,

nimimm. kokemusta on...

Otan asian kyllä vakavasti, mutta en tiedä millä saisin isän uskomaan mitä siellä hänen kattonsa alla tapahtuu. Lapsi sanoi myös, että silloin tää uusi vaimo on kiva, kun iskäkin on paikalla noissa ruokatilanteissa. Mutta tuo koirien lenkitys on selvitetty lapselle niin, että kun muut lapset joutuvat lenkittämään muulloin, niin on lapseni vuoro lenkittää aina silloin kun on heillä... Lähtisi edes isänsä mukaan lenkeille, mutta ei :(.

ap

Tuokin kuullostaa tutulta, että nainen on mukava KUN isäkin on ruokailutilanteissa mukana... Koitas vielä saada lasta kertomaan lisää, josko jotain muutakin selviäisi. En siis todellakaan halua lietsoa kauhukuvia, mutta ihan todella olen huolissani lapsestasi. Sekin kertoo jo paljon, ettei lapsi halua mennä enää isälleen.

Vanhemmat ovat ne, joiden kuuluu pitää lapsestaan huolta ja turvaa, myös isän ja äidin uusien kumppaneiden. Lapsuudessa tuollaisen perustuvan järkkyminen, ja se että "kotonaan" joutuu jotain tai jotakuta pelkäämään, vaikuttaa koko loppuelämän ajan ihmisen elämään.

Toivon todella että tilanne ei ole niin paha kuitenkaan!