Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidossahan ne hoitajat vaihtavat usein vaippoja ja pukevat/riisuvat

Vierailija
26.10.2010 |

lapsia.

Onko sinulle koskaan esitetty toivetta esim. vaipasta. Käytössä up&go ja toivovat teippivaippaa?

Tai käsineistä, kengistä tai ihan mistä vaan, että ovat hankala pukea?

Miten olet reagoinut, oletko hankkinut toiveiden mukaisen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompaa ja nopeampaa vaihtaa.

Vierailija
2/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mun lapset eivät ole olleet vaippaiässä hoidossa. Mutta jos on tullut vinkkiä että lapsi ei oikein osaa pukea jotain tiettyä juttua, olen hommannut erilaisen ja helpomman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitsee kaikkea vaatearsenaalia riisua, jos joutuisi vaippaa vaihtamaan. Ostettiin päiväkotiin sit sellaiset vaipat.

Nykyään tosin enää univaippa käytössä. Mutta kyllä mä kuuntelen mitä hoitajat toivovat. Vaatetuksen suhteenkin on vaikea tietää mikä on milläkin hetkellä sopivin, kun itse istuu toimistossa ja iltaisin taas on jo ihan eri keli uulkoilessa kuin päivällä.

Vierailija
4/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi vaihtaa. Ne veinkin kun on ihan kohtuullinen toive. Joistain hanskoista on myös valitettu kun oli liian kireät, ostin heti uudet. Kurahousuja vaativat myös. Siihen en suostunut, koska ovat epämukavat lapsella ja haalari on vedenpitävä. Toimitin vielä toisen haalarin varoiksi jos kastuu. Ei ole vielä sitä varahaalaria tarvittu.

Vierailija
5/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ollut jo pitkään vaipaton ennen sitä, joten vaipoista ei ole ollut puhetta. Mutta esim. kengistä sen verran on kommentoitu, että pitäisi olla tarralenkkarit (ei nauha-). Tai että pitää olla kuravaatteet vaikka olisi vedenpitävä asu jne.

Olen hommannut.

Vierailija
6/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reilusti ovat sanoneet,hyvä niin,hehän siellä hoitavat lasta suurimman osan päivää.

Vierailija
7/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostanut.

Vierailija
8/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tosin vaippoja koskaan vaihtaneet hoidon aikana.

Vierailija
9/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista on esitetty aika tiukkasanaisia "toivomuksia", ja olen tehnyt työtä käskettyä ja ostanut sellaisia ulkovaatteita kuin tädit ovat halunneet. En jaksa tehdä tästä isompaa numeroa, olkoon.

Joskus se saivartelu kyllä vähän ärsyttää. Esim. just kun lapsella oli uusi korvaläpällinen, leuan alta solmittava pipo niin meille kerrottiin että mieluummin pitäisi kyllä olla kypärämyssy. Musta noiden välinen ero vaikuttaa hyvin marginaaliselta, mutta kuka niiden tätien kanssa jaksaa tapella, en minä ainakaan...

Vierailija
10/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä sitten ostettiin. Nyt on tuuli kääntynyt ihan kokonaan, pitää olla housuvaipat. Ota tuosta sitten selvä. Musta on hyvä, jos hoitaja toteaa, että kurikset on liian pienet, niitä ei kotona käytetä joten mistä ihmeestä mä voisin sen edes tietää?!

Vierailija
11/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suostunut. Kestoilla jatkettiin.

Vierailija
12/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista olen itse kysynyt, ovatko teippivaipat heille helpompia kuin housuvaipat, mutta ei kuulemma ole ollut merkitystä. Meillä kaksi pienempää on ollut osittain vaipoissa melko vanhoiksi, poika teki pissat pönttöön, mutta kakat teki vaippaan kolme vuotiaaksi asti, pienin hoksasi pottailun idean vasta nyt 2,8-vuotiaana... Esikoinen kyllä handlasi homman paljon aiemmin.

Hoitajat ovat sanoneet, lähinnä kyseessä ollut kengät, jos ovat olleet liian pienet. Viimeksi sanottiin, että kumisaappaisiin ei mahdu villasukat alle, että isommat voisi tuoda päiväkotiin. Ja ihan hyvä, että sanovat, koska päiväkodissa tyttö kumppareita käyttää, ei kotona ollessa. Kumisaappaat olivat ihan hyvät viellä kuukausi sitten, mutta jalka on kasvanut, enkä voisi muuten tietää, että uusia pitäisi päiväkotiin hankkia, jos sitä ei minulle kerrota.

Ainakaan itse en koita kerran viikossa kumppareita tytölle viedessä/hakiessa tyttöä, mahtuvatko vielä, vaan luotan hoitajiin.

Vierailija
13/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan teippivaippoja hoitoon, kun kerran niitä toivoivat. Kotona edelleen up & go - ja aamulla viedessä on luonnollisesti up & go myös päällä.

Vaatteista olen sanonut, että en paljoa ulkoile lapsen kanssa, eli toivon, että kertovat mikäli joku ulkovaate meinaa jäädä pieneksi tai lapsella näyttää olevan kuuma/kylmä, niin hommataan uusia varusteita sitten tarpeen mukaan. Aamulla kun lämmitetyllä autolla viedään, niin en välttämättä kaikkea mahdollista ulkoilukampetta pue päälle.

Vierailija
14/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoivat uutta haalaria, en ostanut.

Oliko haalari rikki? Pieni ym.?

Monessa päiväkodissa toivovat teippivaippoja ja se on minusta ihan ok. Veisin silloin niitä. Omat lapset ei olleet enää vaipoissa kun päivähoidon aloittivat, joten niitä ei ole tarvinnut viedä. Mitään toiveita vaatteista tai kengistäkään ei ole tullut. Jos tuli hyvin perusteltuja niin tietenkin ne toteuttaisin. Jos tulisi sellainen toive että ei nauhakenkiä vaan tarrakengät, niin en suostuisi. Kesällä lapsellani oli tarrasandaalit ja kengät oli välillä väärissä jaloissa ja tarrat löysällä kun tulin lastani hakemaan. Kengät täytyy olla kunnolliset ja tulee olla myös oikeissa jaloissa kunnolla kiinnitettynä, joten siksi lapsellani tulee olemaan päiväkodissa nauhakengät, niin kauan että tarrakengät menee oikeisiin jalkoihin ja tarpeeksi kireälle.

Vierailija
15/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tehtiin kuten pyydettiin, jos oli kohtuullinen pyyntö. Itsekin olen ollut päiväkodissa töissä ja ihan turhaan menee aikaa, kun joutuu puljaamaan housuvaippojen tai liian pienten/ahtaiden hanskojen tms. kanssa. Eivät ne päiviksessä vittuillakseen pyydä tai ehdota, vaan ihan päivän sujuvuuden ja lasten hyvinvoinnin vuoksi.

Vierailija
16/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin niitä toivottiin, ja tietenkin vein, koska se helpottaa paljon hoitajien työtä. Kestojakin olisi saanut käyttää, mutta jos on joka tapauksessa kertiksiä, niin sitten teipilliset.

Muita toiveita ovat tarralliset kengät ja kurahousut. Eipä ole paljoa pyydetty.

Sitten tietenkin hoitajat saattavat huomauttaa jostian, esim. meillä oli uudet rukkaset joissa ei peukalo pysynytkään paikoillaan. En laittanut toiste. Tai jos on ollut liian vähän vaatteita ja lapsi on palellut, niin ovat sanoneet. Onneksi!

Vierailija
17/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen parastahan ne yleensä ajattelee.

Ne teippivaipat on hyvät kun on nopeet vaihtaa ja ei tarvitse lasta kiusata sillä pukemis riisumis ruljanssilla ihan joka välissä. Teippivaipat kun voi vaihtaa vaikka ne sukkikset ois jaloissa.

Vierailija
18/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi vaihtaa. Ne veinkin kun on ihan kohtuullinen toive. Joistain hanskoista on myös valitettu kun oli liian kireät, ostin heti uudet. Kurahousuja vaativat myös. Siihen en suostunut, koska ovat epämukavat lapsella ja haalari on vedenpitävä. Toimitin vielä toisen haalarin varoiksi jos kastuu. Ei ole vielä sitä varahaalaria tarvittu.

siitä on täällä monet kerrat puhuttu. Itse koen päiväkodissa työskennelleenä kurikset helpommiksi päiväkotiympäristössä, koska kuraisella säällä saa kurikset irroitettua ensin vaikka pihalla, huuhdottua suihkun alla ja haalarit pysyy puhtaina.

Minusta on kohteliasta ottaa päiväkodin toiveet huomioon, koska ei siellä ihan huvikseen niitä toivoskella. Ne helpottaa arkea isojen ryhmien kanssa toimittaessa. Mutta jokainen tavallaan kai..

Vierailija
19/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisenlaisia kenkiä, toisenlaisia kuravaatteita, toisenlaisia suksia, toisenlaista pipoa, toisenlaisia vaippoja, toisenlaista nokkamukia. Olen hankkkinut sen mitä on pyydetty. joskus hiean ihmetelleen ja hampatiakin kniristellen, mutta hankkinut, koska lapsi siitä kärsii, jos hoitsut ei viitsi "vääränlaista" vaatetta pukea.

Vierailija
20/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa toivottiin mm. edellä mainittuja teippivaippoja, haalaria mieluummin kuin kaksiosaista ulkoilupukua, hanskoihin ihan pienimmille nipsuje, etteivät vedä käsineitä pois jne. Toteutin toiveet. Miksi niskuroisin vastaan, kun hoitajat joutuvat siellä moneen kertaan lasta pukemaan? Heille näin on mukavampi. He ovat kivoja ja olen kiitollinen, että niin mukavasti lastani hoitavat siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä