Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidossahan ne hoitajat vaihtavat usein vaippoja ja pukevat/riisuvat

Vierailija
26.10.2010 |

lapsia.

Onko sinulle koskaan esitetty toivetta esim. vaipasta. Käytössä up&go ja toivovat teippivaippaa?

Tai käsineistä, kengistä tai ihan mistä vaan, että ovat hankala pukea?

Miten olet reagoinut, oletko hankkinut toiveiden mukaisen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla toivoivat teippivaippoja. Vein tietysti koska hyvin perustelivat.

Toisen lapsen kohdalla olisivat saaneet sanoa käsineistä mutta eivätpä sanoneet kuin vasta jälkeenpäin... Olin ostanut 1-vuotiaalle tytölle lampaannahkakäsineet talveksi, ajattelin että ovat todella lämpimät. Kevätpuolella talvea olivat kastuneet ulkoillessa, eikä mies ollut illalla muistanut laittaa kuivumaan. Seuraavana aamuna piti laittaa isoveljen toiset talvikäsineet lapasilla vuorattuna käteen. Siitä seuraavana aamuna viedessäni lapsia hoitoon, hoitaja oli "tyytyväinen kun oli lämpimämmät käsineet kädessä, aikaisemmin ollut kuulemma tytön kädet ihan jäässä". Siinä vaiheessa hieman keitti ja sanoin aika kipakkaan äänensävyyn että tietysti olisi voinut sanoa aikaisemmin, olisi hommattu paremmat.

Meillä kotona ei illalla ehditty silloin pahemmin ulkoilla, joten ei tiedetty että käsineet ovatkin tosi kylmät. Lapsirassukka ihan kylmissään ollut...

Vierailija
22/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kysymykseni, mutta pitääkö lapselle ostaa itse vaipat hoitopaikkaan? Olen aina kuvitellut että niitä on siellä tukkupakkaus, ja sisältyvät hoidon hintaan. Kuinka ne hoitajat ehtii vahtia että jokaisella on varmasti koko ajan vaippoja jäljellä, ja miten muistavat hoitajat sanoa että Petterille pitää tuoda lisää. Kaikkea sitä oppii jos asia on näin. Ei ole vielä ajankohtaista meillä tämä päivähoito kodin ulkopuolella, niin en tiedä käytäntöä.

Itse en ole hoidossa ollut pkk:ssa vaippaikäisenä vaan vanhempana, ja muistan hyvin kyllä että kuriksista ja hanskoista sanottiin vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kysymykseni, mutta pitääkö lapselle ostaa itse vaipat hoitopaikkaan? Olen aina kuvitellut että niitä on siellä tukkupakkaus, ja sisältyvät hoidon hintaan. Kuinka ne hoitajat ehtii vahtia että jokaisella on varmasti koko ajan vaippoja jäljellä, ja miten muistavat hoitajat sanoa että Petterille pitää tuoda lisää. Kaikkea sitä oppii jos asia on näin. Ei ole vielä ajankohtaista meillä tämä päivähoito kodin ulkopuolella, niin en tiedä käytäntöä.

Itse en ole hoidossa ollut pkk:ssa vaippaikäisenä vaan vanhempana, ja muistan hyvin kyllä että kuriksista ja hanskoista sanottiin vanhemmille.

Vierailija
24/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaislla lapsella on oma vaippapussi ja kun lähestyy loppua, hoitajat infoavat vanhemmille, että vaippoja lisää. Eihän kunnilta saa edes piirrustuspaperia päivähoitoon, sitäkin pyydetään vanhemmilta...

Vierailija
25/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teippivaippoja, kun on helpompi vaihtaa ja pääsee nopeammin. Ei tarvitse mennä liukuhihnameiningillä, että ehditään pientenkin kanssa ulos.

Lisäksi olen esittänyt, että sormikkaiden sijaan voisi tuoda tummpuja. Ne on myös helpompi pukea ja pääsee taas vähän nopeammin ja helpommin.

Kotona omalla pienellä käytän silti housuvaippoja ja sormikkaita. On ihan eri aisia pukea niitä yhdelle, kuin 12 tai useammalle samaan aikaan.

Yleensä vanhemmat ovat suhtautuneet ihan hyvin tällaisiin pyyntöihin ja ovat olleen ymmärtäväisiä. Kiitos siitä heille! =)

Vierailija
26/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on olleet 2:ssa eri hoitopaikassa. Molemmissa paikoissa laittoivat lapsen laatikon eteen lapun jossa luki VAIPAT LOPPU, silloinkun vaippoja piti muistaa tuoda.

Vierailija
27/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mun lapsi meni VASTA 1v10kk iässä hoitoon" :/

Vierailija
28/28 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin siinä syy. Kypärämyssynhän lapsi saa itse päähän:

Vaatteista on esitetty aika tiukkasanaisia "toivomuksia", ja olen tehnyt työtä käskettyä ja ostanut sellaisia ulkovaatteita kuin tädit ovat halunneet. En jaksa tehdä tästä isompaa numeroa, olkoon.

Joskus se saivartelu kyllä vähän ärsyttää. Esim. just kun lapsella oli uusi korvaläpällinen, leuan alta solmittava pipo niin meille kerrottiin että mieluummin pitäisi kyllä olla kypärämyssy. Musta noiden välinen ero vaikuttaa hyvin marginaaliselta, mutta kuka niiden tätien kanssa jaksaa tapella, en minä ainakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi