***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
lääkäri ei nähnyt kohdussa eikä munajohtimissa MITÄÄN!! Eli joko on ollut aika päivää sitten varhainen keskenmeno tai sitten pieni on niin pieni ettei näy ultrassa. Lukemat on kuitenkin kasvaneet eli todennäköisesti on vielä niin pieni ettei näkynyt. Mutta musertava uutinen on se että niin tai näin, mitään mahdollisuuksia raskauden jatkumiseen ei ole. Eli se siitä sitten. V..tuttaa ja lujaa. Viikon päästä uuteen verikokeeseen jos alkaisivat vaikka arvot pikkuhiljaa laskea ja jos ei niin uuteen ultraan.
En osaa edes itkeä, olo on ihan vihainen. En pysty ymmärtämään tätä. Miten voi arvot nousta ja silti ei elämää ole. No ehkä se kohta iskee tajuntaan. Ja olenhan tämän jo "tiennyt" pitkään, mutta asian lopullisuus ei vielä mene tajuntaan.
EVE...siis ei voi olla totta, surullista. Olen niin pahoillani :( . Arvo on matala, mutta luulisi, että jossain näkyy jotain tai sitten arvot olisi laskeneet. Vaikka ois viikko 5+, pitäisi jotain jo olla näkyvissä jossain. Voi itku. Itkujen itku. Halaus **
ILTIS
Eikö sinua nyt ole jo tarpeeksi koiteltu :( Tuohan on vähän niinku löysässä hirressä roikkumista :(
Haleja miljoona kiloa!
Voihan perkele. Perkeleen perkele.
Miten tommonen edes mahdollista? Itseääkin ihmetyttää että miten voi olla mahdollista, että jos arvot kasvaa mitään mahdollisuutta ei silti muka olisi? Entä jos arvot kasvaa entisestään ja etana alkaa näkymään? Eihän tässä ole mitään järkeä. Mä en vaan sisäistä hommaa, kai olen niin tyhmä. Jos se on vain kerta ehkä niin pieni ettei näy, voihan olla jo muutaman viikon päästä että näkyykin, jos arvot jatkaa samalla tavalla nousuaan? Miksei olisi mahdollisuuksia, mä en nyt tosiaan ymmärrä.. Plääh.
Halauksia paljon, tuntuu varmaan turhauttavalta ja raivostuttavalta, kun itsestäkin jo tuntuu, vaikka sivusta seuraa.. voi luojake.
- Pikku Basse
Ei sen noin pitänyt mennä. Sun tilanteesi on koskettanu monia täällä. Todella surullinen juttu. Voimia ja jaksamista sinne.
ON: Tuhru loppui kuin seinään. Alavatsalla oikealla puolella tuntuu kummalliselta, on tuntunu koko illan. Menkkajomotus on tiessään, mutta jotenkin niinkuin pistää hiukan. Vaikea selittää. Joka tapauksessa Iltis sait mut nyt toivomaan sitä kiinnittymiskipua... Ja sitten tipun kyllä korkeelta...
Uuve
Olen niin pahoillani, tiedän miltä sinusta tuntuu. Yritä jaksaa ja pärjätä. Paljon haleja sinulle.
Tilanteesi on pitkälti samanlainen kuin itselläni, itsellänihän alkoi pahimmat kivut viikolla 5, jolloin ultralöydös oli sama kuin sinulla, missään ei näkynyt mitään ja epäilys keskenmenosta tai pienemmästä alkiosta. Sitten ultrattiin muutaman päivän kuluttua uudelleen, ei mitään uutta. Hcg oli edelleen nousussa kuten sinullakin ja arvot hyvin samanlaisia. Vasta viikolla 6+ nähtiin alkio oik. munatorvessa heikosti, lähinnä kai turvotusta ja hcg yhä nousussa. Joten vahva epäilys herää, että sinullakin on kyse tästä. Nyt mennään viikolla 7+ ja edelleen seurataan, hcg yhä nousussa vaikka turvotus hieman laantunut. Myös pieni tuhru alkoi eilen. Toivottavasti sinun ei tarvitse odottaa näin kauan...
Ja kaikille plussanneille paljon onnea! Parempaa onnea teille muille!
Lumi
Heippa taas!
EVELle minäkin vielä yhden kommentin laitan asiasta: KOhdunulkoinen (konsultoin oikeen kunnon tyyppiä tänään työn yhteydessä, joka siis gynekol. ja opettaa myös sitä) voi näkyä vasta viikolla 7+ munajohtimissa, kokenut lääkäri voi havaiata sen jo 6+ viikolla, jopa ennen 6. viikkoa. Mutta pääsääntöisestihän ulkoisen oireet, kuten kipu, vuotelu alkavatkin vasta vkolla 7+, tavallisimmin kovin kipu sijoittuu 9. viikolle, jolloin saattaa olla alkion koon vuoksi jo kiire operaatioon. Sulla vuotoa on ollut kuitenkin alusta asti, mutta HCG nousee, joka tämän "tyypin" mielestä viittaa ulkoiseen. Ulkoinen ei aina ole juuri johtimessa (erityisesti, kun sulla oli PAS), vaan voi olla siellä muuten väärässä osassa, johtimien loppuosa-kohtu osiossa. Suosittelee ainakin itse, että HCG tarkkaillaan päivittäin, ultra uusinta 3 vrk kuluttua, jos arvo sama tai nousee. Kannattaa myösmiettiä lääkkeellistä tyhjennystä, jos arvot tuollaiset, eikä todeta ulkoiseksi. Saitko mitään irti?
Ruunlaittoon, hip
ILTIS kp 6, edelleen ruskeeta tuhrutippoja
Olen laskenut kp:t ihan päin pyllyä, nyt siis vasta kp 24 ja dpo 7. Päivällä tuli ruskeaa vuotoa, siis ihan ruskeaa, ei punaista näkyvissä. Hiukan limaista, niinkuin aina menkkojen alussa. Vatsa menkkakipeä töissä, mutta loppui iltapäivällä ja nyt taas ihan normi olo. Saa nähdä, aukeeko hanat tänään vai vasta huomenna. Raskaustesti hohtavan valkoinen, eli ei viivan viivaa kontrollin lisäksi. Ylläri... :) Toivottavasti eivät vielä ihan ala, tai jää tuo aika oviksen ja menkkojen väliin niin lyhyeksi, että taitaa olla jo ongelma.
Tulipa paljon omaa napaa... Tsemppiä muille! Nyt kirjoittamaan paniikissa joulukortteja :)
Uuve kp 24/31(?) dpo 7 yk1
pitihän sitä eilen vielä saada hajottaa tietokoneen näyttö. Jospa sen sais vielä korjattua kun kaveri tulee katsomaan illanpäälle.
Yöllä piti testata ihan kahteen otteeseen ja mahtavat viivat tuli, mut oliskin ollut totta eikä vain pelkkää unta. Aamulla piti sit testata ja tyhjääkin tyhjempi oli paitsi kontrolli viiva helotti punaisenaan. Oireet mitättömiä, ei kipuja rinnoissa, ei menkkajomotuksia eikä pahoinvointia. Väsymys sen kun vaan kasvaa ja inhottava flunssa tuli takas. Lämmöt edelleen koholla, olleet oviksesta asti. Aivastaessa inhottavia vihlaisuja alavatsassa.
Voi eve kun sua nyt koetellaan. Oot kyllä saanut kestää kaikenmoista viime aikoina. Pahoittelut ja voimahali täältä tulemaan.
Ja anteeksi et tuli vain omaa napaa, nyt puristamaan itsestäni viimeiset voimat viimeiselle työtunnille.
-tinneri kp26/27
Pakko kommentoida vielä... Olettaisin juuri tuon olevan kiinnittymisestä, merkit pitävät niin paikkansa. Peukkuja. Sitä voi tulla muutamana päivänäkin, voi tippua myös ihan verta. Ja menkkakivuilta se kiinnitt. kuulemma tuntuu. Tai viiltelynä. Itse en ole koskaan tuntenut sellaisia. Siis pojissani :)
Peukkuja kaikille..
ILTIS kp 6
Mukavaa kun kommentoit :)
Vuotoa ei tosiaan ole sen kummemmin tullut, vain veskissä käydessä tuli ihan kirkkaan punaista verta reilusti paperiin, mutta siteeseen tullut vain pari pientä ruskeanpunaista länttiä (ah, miten ihana kuvailu...) Odottelua siis edelleen... Menkkakivut tiessään ja lömpö 37,0 eli flunssa iskemässä. En ole noita lämpöjä mittaillu, mutta flunssa ollut iskemässä jo pari päivää. Ou jee, sopivasti jouluksi...
Joulukortit postissa, huomiset oppitunnit suunniteltuna ja nyt sohvan nurkkaan syömään hedelmäpommijogurttia :)
Uuve
EVE?? Missä ooo-leeet? Miten voit?
UUVE: Mä niin vakuutan,e ttä noi oireet on ovulaation jälkeisiä, vuoto on kiinnittymistä. Lämmöt ja nuhainen olo, kaikki täsmää ;). Peukkuja.
Kurkkimassa täällä, siirtyen heti syyskuisten puolelle ;)
ILTIS kp 7.
En ole ehtinyt täällä seikkailla, mitä epäilinkin heti alkuunsa... Mutta yritän nyt käydä edes kerran kaksi kuussa. Harmittaa vain, kun en pysy kärryillä, kun tänne tulee niin paljon tekstiä. :(
Onko moni plussannut? Toivottavasti...
Itse en usko, että tässä kuussakaan onnaa... oireet samat kuin viime kierrossa, enkä silloinkaan ollut raskana. Ainut ero, että nyt paleltaa koko ajan, mutta ehkä johtuu vain kylmästä säästä... :/
Nyt olis siis kp 26/28 menossa... Jotenkin tänä jouluna olis toiveena joululahjaks PLUSSA! :)
Mutta toinen yritys kerta vasta menossa, joten maltti on valttia...
kokonainenäitipuoli, minulla oli palelua myös ja plussa tuli, tsemppiä testailuun.
Iltis ja kaikki muutkin, kiitos huolenpidosta.
Olen niin väsynyt, että olen yrittänyt vaan nukkua. Ja toivonut, että arvot laskisivat itsekseen, mutta ei. Tänään kävin jo labrassa vaikka käskettiin vasta maanantaina. Arvo oli taas pompsahtanut 522 ja risat. en tajuu ja vuoto on loppunut.
Soitin äsken klinikalle että mitäs tehdään niin soittavat mulle heti aamulla huomenna koska lääkäri oli ehtinyt lähteä. Sitten tuli puheeks noi kilppariarvot. Muistin just että munhan piti nostaa thyroxin-lääkitystä puoli tabua heti raskauden alussa enkä ole sitä siis muistanut. Voisiko olla tuo syynä ettei pikkuinen kehity normaalia tahtiin? Nyt hoitaja olikin sitä mieltä, että ihmeitäkin tapahtuu että eihän tässä nyt tiedä kuinka tämä etenee. Siis niin piinaavaa. Ensin sanotaan ettei mitään mahkuja ja nyt taas raotetaan toivon ovea. voikohan kohdunulkoisessa arvot nousta näihin lukemiin. Nyt oon taas ihan sekaisin kun olen jo tehnyt pari päivää surutyötä. Iltis, auta..
Hyvä että oot lepäillyt, se varmasti jo omalta osaltaan auttaa, kun keho saa tarvisemaansa lepoa.
MUT MITÄH, taas nousseet? Kyllä on tilanne... En tiedä pitäisikö mun olla iloinen vai surullinen? Toivon vieläkin niin paljon että kaikki päättyisi hyvin, joten sillä kantilla hyvä asia, kun arvot kasvaa (?) Etanan siis pakko olla elossa (?) ja ehkä kohta jo näkyvillä (?) Toivottavasti pian asiat selkenisi..
Oompas taas yhtä kysymysmerkkiä..
-Halauksin Basse
Mä niin toivoisin että ihme tapahtuisi ja etana olisikin oikeassa paikassa ja seuraavssa ultrassa jo näkyisi!
tänks taas kerran.
Joo olen niin ihmeissäni ja sekaisin tästä kaikesta. Tiistaina ultrassa lääkäri lähes oli varma, että on jo ollut varhainen keskenmeno ja arvot lähtee vaan hitaasti laskuun. Mutta että tällainen käänne. Ja noin iso nousu parissa päivässä. Hitsit kun en yhtään tiedä voiko kohdunulkoisessa nuo arvot nousta miten korkealle. Labratäti kyllä arveli, ettei ne nouse kovin paljoa satasen päälle yleensä. Kysyin äsken hoitajalta suoraan onko enää mitään toivoa niin hän vastasi, että kaikenlaisia tarinoitahan sitä kuulee, ei sitä tiedä miten tämän kanssa käy. Arghh nyt multa taas menee yöunet tiedän jo valmiiksi. Toi mun lääkäri on aika jyrkkä sanoissaan eli varmaan se torpedoi mun haaveet huomenna tylyyn tapaan. No toisaalta pitäähän tälle asialle joku päätös saada.
Iltis, osaatko sanoa tuohon kilppariasiaan jotain?
Ähh, paleltaa eikä kahvikaan maistu enää hyvältä..
Joo etana on selvästi elossa, mutta ois kiva tietää että missä piilottelee. Mitään toispuoleista kipua ei ole, keskeltä tuntuu turvottavan ja vuotokin loppunut. Mulla on epäilys että lymyilee kohdun ja munajohtimen rajamailla ja siitä tuo vuoto. Jos kerran eteisistukkavauvakin voi siirtää paikkaa niin voikohan muuallakin? ajattelin vaan että jos etana olis nyt siirtynyt kohtuun kokonaan kun vuoto on loppunut ja jatkaa kasvuaan. Mutta vammainen siitä varmaan tulee kun näin hitaasti kasvaa anyway. En tiedä enää mistään mitään..
EVE (ensin): Herran jee, sehän nousee ihan oikeessa tahdissa, kohdun ulkoisessa voinee nousta hitaammin kuin tuohon tahtiin, vaikka onhan tuo edelleen alakanttiin viikkoih. nähden. Tuo arvo on ihan jees (normitilassa) vielä 5+ viikoille. Pahaa pelkään, että nyt on alkio muualla, toivottavasti saat ultran viimeistään (HUOM!)maanantaiksi. Peukkuja, mitä jos sittenkin... siitä on hyvä lähteä. Hyvä, että nukut, väsymykseen ei ole kuin yksi helpotus ja se on nukkuminen. Kilpirauhasarvot voivat tehdä tenää rask.aluss, toivott. ottavat nekin nyt uusintana.
Mun piti jotain muutakin, jollekin peukkuja, joka paleli ;). Se on hyvä merkki- keltarauhanen toimii, ja sehämn toimii aktiivisti raskaudenkin alettua. Peukkuja siis.
OMassa navassa ei ihmeitä, menkat loppu. E on hienoa.
ILTIS kp 7.
...vielä: EVE, mulla samoja epäilyjä (kuten jo kirjoitin aiemminkin) kuin sinulla. Mutta se on tosi, että kohdun ulkoisessa nousee vain hyvin hitaasti, yleensä arvot ovat 100-200 eikä nouse kuin vähän siitä ja todella hitaasti. Kilpirauhasarvoista tosiaan sen verran, että niillähän voi olla paljonkin tekemistä raskautumisessa, raskauden kulussa, mutten osaa eritellä (/ennen perehtymistä aiheeseen kunnolla), miten ja missä kohtaa. Pitää selvittää.
ILTIS
UUVE: Kiinnittymisvuoto? SE tulee just tuossa kohdassa- 10pv oviksesta. Peukkuja!!!!!
EVEn uutisia minäkin kyttään...jännää on.
Kotona piiitkään työpäivän jälkeen, kohta syödään :)
ILTIS kp 5 ja vähän enemmän tuhrua, loppuis nyt kokonaan menkat, kiitoooos.