***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
Evelina, pyydä että ottavat Hcg-pika testin.Pikatesti valmistuu samanpäivän aikana. Pakko kommentoida täältä "labran" puolelta tuohon pohdintaan.Mikäli ottavat vain terveysaseman labrassa virtsatestin(HUS lab) se ei ole kovin herkkä testi.Hcg-pika otetaan verestä.
Itse en ole vielä täällä esittäytynyt, mutta pikaisesti voin kertoa työn lomassa tässä tapahtumistani. Meillä on 8/2004 extrauterina, 8/2005 h28 pieni poikaennkeli,6/2006 kaksostyttöenkelit,4/2007 Ihana,ihana poika syntyi 38+0 (Klexane-hoidot päällä) ja siinnä välissä pari varhaisvaiheen km,9/2010 km 11+0 ja vielä toivoa on...kaiken kaikkiaan alkaneita raskauksia 8.Ikää on paljon teihin nähden :)
Nyt palaan labran uumeniin taas.
Mukavaa saada oma "labrarotta" tänne, osaat sitten neuvoa niissä asioissa, kuten jo teitkin.
Näin teen ja toivottavasti suostuvat. Eihän mun ole niille pakko kertoa, että olen jo käynyt verikokeessa yksityisellä.
voi hurja, mitä olet Rituli joutunut kokemaan. Sanat eivät riitä...omat murheet tuntuu sinuun verrattuna kovin pieniltä. Voimia ja halauksia!
Paljonkohan istukkahormonin määrä nousee päivässä? Jaa niin mut mitäs väliä sillä on jos mulla kerran muutenkin nousee hitaasti. Mutta kyllä nyt vähän hirvittää koska vuoto on aikas lailla veristä.
Evelle sympatiaa minultakin. En ole pitkään ollut mukana, mutta niin tunteella seurannut tarinaasi, että näin sinusta viime yönä unta :) Puhuit unessa lapsesta, joten toivottavasti se tietää hyvää ;)
Piinailijoiden, toivojien ja vähän surullisempienkin joukkoon lähetän vähän toivoa täältä. Tuli hetki. Sellainen 10 min sitten. Oli pakko tehdä testi. Ja VAHVA plussa! Toivottavasti niitä säteitä sinkoili teille asti :)
Aikaisemmin jo kerroin, että minähän sain 3 vuotta sitten maailman parhaimman joululahjan. Nyt toivottavasti saan maaiman parhaimman synttärilahjan elokuussa :) Tuntuu, että näin sen pitääkin mennä :) Esikoiselle pitää varata (olisi jo pitänyt!) neuvola-aikaa 3-vuotistarkistukseen. Jospa tämä menisi siinä samalla :)
Ruusunpuna ja 4+3?
hienoa, että tulee vaihteeksi hyviä uutisia tähän pinoon. Tarrasukkia mukaan pikkuiselle. Ihanan joululahjan sait. Mahtavaa.
Tosiaan mahtavaa että tähänkin ketjuun saadaan plussia! :)
Lumikki kp 33/28-29
se posti tuli, vasta kuuden aikaan!! No pääasia et sain ne raskaustestit ja tempasinkin heti yhden mammaksitestin laihaan pisuun. Kyllä siihen vielä plussa tuli mutta ihan kun olisi vähän heikompi kuin aimmin testatut. Vuodankin nyt aika lujaa ihan verta siis. Voi kökkö.
Taidan aamulla tehdä testin uudelleen TIETTY, ja jos se on vieläkin haaleampi niin sitten kai turha mennä huomenna verikokeeseen. Tilasin yhden cb:n digitaalisen mut käytän sen ehkä vasta sunnuntaina tai maanantaina.
Kyllä niin ottaa pattiin. Multa jää nyt joulukuu välistä kun labra menee sillai kiinni, etteivät ehdi tekemään ns. pitkää viljelyä. Eli tammikuussa sitten koko homma alusta asti. En millään jaksais...
http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single
tuosta istukkahormonin määrästä siis.
Sen mukaan mulla olisi ihan normimäärä sitä veressä siis keskiarvoa katsoen. Ja klinikalla sanottiin et pitäisi olla jo yli 220 hämärää..
yritänkö nyt epätoivoissani löytää jonkin oljenkorren..
Mä olen rättipoikkihalki. Ihan loppu. Taustalla hermostuttaa sekin, että mies lähtee matkalle huomenna, tulee ma. Ja ihan sellainen herkkä ja itkuinen olo muutenkin, plaah. EI auttanut jumppa.
RIITULI (?): Tervetuloa, ihana saada sinutkin mukaan!
RUUSUNPUNA: ONNEA!!!!! Hirmuonnittelut, ihanaa, taas tähän kuuhun yksi plussa. Oireet? Raportoi myös ne, jotka alkoivat HYVIN ajoissa ;).
EVE: Nyt on järki Evellä päässä ;). Huomenna labraan, se on hieno päätös. Näin myös minä tekisin. OLisin varmana jo tänään olult. HCG nousee n. 1,5 kertaisesti / pv, keskimäärin. Eli paljon. Muista pyytää kavantitatiivinen HCG että saat määrällisen tuloksen siis lukeman,e ttei vaan plussa/ miinus.
ILTIS DPO 5-6, itkettää, hermostuttaa, väsyttää armottomasti, mitään ei jaksaisi. Huomenna eessä infektiotautien torjunnan tentin teko, taidan oikeen kettumaisen pistää ;). AAmulla kokoan sen, en tänään ehtinyt. Kohdunnapukka on takana7 ylhäällä, napakka, valkoista voidetta tulee jonkin verran, ei lorise. Tissit: nännitkin melkene normaalit, ainut uusi juttu on se,e ttä nännipiha on suurempi, kuten aina ennen menkkojakin ;). Ei satu, ei arista, nii, että silleen, kaikki takapuolellaan. Naamassa sellaista pienehköä hormoni(?)näppyä. Haluatteko kuulla lisää mun fiilareita? Saatte oman iltannekin piloille? :D
ILTIS on niin hyvällä päällä, että.
rimpautin jo tuohon lähellä olevaan diacoriin, että tekevätkö he tuollaisia testejä siltä varalta jos en pääse arvauskeskukseen. Tekevät joo eikä maksais kun jotain 30, mutta eivät anna tuloksia sitten puhelimessa eli jonkun lääkärin pitäisi lausua ne. Tyhmää ja menee vaikeaksi. no toivotaan et huolivat mut tuonne arvauskeskukseen. En ihan niin huolissani vielä olisi jos ei olisi tätä typerää vuotoa. Kun nyt siis vuotaa jo tosi paljon. Vitsit kun jollain olisi kokemusta noista valemenkoista, että onko ne ollut ihan normaalien menkkojen kaltaiset vai niukemmat. No aamulla teen jokatapauksessa taas testin ja jos on mennyt kesken niin luulisi että viiva edes vähän alkaisi haalistumaan.
Alkuun tervetuloa uusille ja hurjasti onnea plussanneille!
Evelinalle toivon edelleen, että pikkumyy2 pysyy matkassa mukana. Kaikki on vielä mahdollista. Uskon, että tk:ssa voivat sen ottaa. Itsekin kävin tk:ssa tiistaina ja sieltä laitettiin heti hcg lähete ja sen lisäksi sain vielä lähetteen yliopistosairaalaan, missä nyt sitten tätä tilannetta selvitellään. Olen positiivisesti yllättynyt, että olen saanut aivan mahtavaa kohtelua jokapuolelta näin kunnallisellakin. Itse menen aamulla uuteen hcg mittaukseen ja sitten katsotaan mitä tapahtuu, ensi viikolla on uusi ultra ainakin. Sitä eilistä hcg:tä en ole kysynyt, sen kuulee sitten huomenna ja oleellista on tietysti sen kasvu.
Vatsakivut ovat edelleen ajoittain hurjat, mitään vuotoa ei edelleenkään ole. Lämmöt koholla ja askaustesti edelleen vahva +. Mutta en siltikään usko, että tämä on normaalia, kun kivut ovat tätä luokkaa. Melkein jo toivoisin, että vuoto alkaisi.
No huomenna ollaan Evelina molemmat viisaampia ja toivotaan, että molemmilla tämä päättyisi hyvin. Metitään vasta huomisen jälkeen jatkoja, eikö niin? Voimahali sinulle ja yritetään vaan jaksaa!
Lumi
Iltaa vielä kaikille. Niin minäkin hätäilen testaamisen kanssa, maksan mieluummin testistä, kun jätän testaamatta, tulos kun tulos niin rauhottaa aina.... ja seuraavana päivänä taas ;)
Oireista: Oksensin tänään ja heti sen jälkeen tosi hyvä olo. Tiedän, tiedän, ei voi vielä raskautumisesta johtua. Sattui vaan ennen ruokista, kun oli jo niin kova nälkä, verensokerit laski nopeasti. Hiukan väsy päivällä, nyt ei nukuta. Siis tänään vasta 18/24-26(28) ja dpo 6.
Eve: Ekassa raskaudessa mulle tuli menkat täysin normisti ja kipuineen, enkä tiennyt raskausesta mitään. Tokat oli niukemmat ja kipuja vähemmän. Sitten ei tullut enää.
Vielä kysyisinkin teiltä muita, joilla on takana jo raskauksia, että onko jollain ollut kovia kipuja alkuraskaudessa? Tai jos olette saaneet keskenmenon/tuulimunan niin miten se on oireillut? Ja millä viikoilla?
Vastauksia toivoen Lumi
samoin sulle jaksamista. on tämä niin julmaa peliä. vihdoin kun tulee raskaaksi niin sitten käy näin. Mutta todella todella niin toivon, että meille molemmille käy hyvin. tulethan sitten kertomaan nuo arvot. Muistatko yhtään paljon sinulla oli aikaisemmin vai onko sitä mitattu?
En niin huolissani olisi jos ei olisi tätä vuotoa ja kipuja. Kaiken lisäks mittasin äsken lämmöt ja oli tippunut 36, haloo, mulla ei ikinä ole niin alhaiset lämmöt. No toisaalta mittasin ihan eri aikaan kuin normaalisti, mut kuitenkin.
Mitenkähän sitä saa taas nukuttua..
Edelliseen viestiin laitoin menkat ja kovat kk.kivut.
julmaa peliä todellakin, mutta onneksi saa edes täällä hieman purkaa mieltä, että saa edes hetkeksi itselleen paremman olon. Mutta pakko vaan ajatella niin, että meidän aika tulee vielä, jos ei nyt niin sitten lähiaikoina. Niin sen täytyy olla. Pakkohan sen on.
En ole itse tietoinen yhdestäkään arvosta, ainoastaan sen tiedän, että yli 25. Huomenna varmaan kuulen aikaisemmatkin arvot. Joskus iltapäivällä. Mulla on lämmötkin koholla edelleen, mutta en tiedä. Jos nämä kivut ovat normaaleja niin en kyllä sitten varmaan selviä synnytyksestä. Hah! :) Enkä kyllä ole ollenkaan kipuherkkä, päinvastoin.
Yö pelottaa taas minuakin, onneksi on toi pieni karvaturri, jota voi rapsutella.
Tulen toki kertomaan, tulehan sinäkin. Ja voimia ja tsemppiä huomiseen. Huominen on tärkeä päivä meille molemmille.
Halauksin Lumi
Ja pahoitteluni muille, että nämä kirjoitukset nyt pyörivät itseni ja Evelinan ympärillä.
että mitenkäs ne labrojen vastaukset saa tuolta arvauskeskuksesta? soittaako lääkäri ne vai saako niitä itse kysellä hoitajalta tai labrasta? Meidän arvauskeskuksesta ei ainakaan ennen saanut noita lääkärin soittoaikoja noin vaan eli jos saan ne tulokset vasta ensi viikolla kun maanantaina on puljut kiinni niin eihän mun sitten kantsi sinne edes mennä kun jokatapauksessa tiistaina otetaan verikokeet.
Googlailin vähän näitä arvoja ja kyllä siellä on paljonkin ihmisiä, joilla on raskaus jatkunut tällaisilla arvoilla loppuun asti. Toisaalta heillä ei ollut tällaista vuotoa. Perhanan vuoto sanon minä!!! Kivut ovat onneksi hiukan vähentyneet, kunpa loppuis toi vuotokin. nyt on taas ihan veristä.
Koitetaan Lumi saada vähän unta simmukkaan. Mulla jo kaksi huonoa yötä takana ja tänään meinasin pyörtyä kaupassa eli olis syytä saada vähän nukuttua.
Hyvää yötä ja ihania unia teille siskot ja vielä kerran anteeksi kun pyörin vaan omissa pöksyissä.
vielä.
Kysymykseen kokemuksista keskenmenosta vastaisin. Itselläni esikoista odottaessa meni näin: tein positiivisen testin ja oltiin kamalan onnellisia asiasta. selvä plussa oli, ei mitään epäselvää. Seuraavana päivänä sattui mahaan, ja alkoi tulemaan ruskeaa vuotoa. Sitten seuraavana päivänä kivut koveni, ja vuoto lisääntyi. Samoin seuraavana. Olin todella kipeä. Vuotoa tuli paljon. Hyytymiä. Menin lääkäriin, laittoivat äitipolille ultraan. Jouduin odottamaan samassa huoneessa, missä yhdeltä loppuraskaus vaiheessa olevalta naiselt otettiin käyrää (eli makasi siinä vieressä piuhat jättiläismahan ympärillä ja kaiuttimet jumputti täysillä vauvan sydänääniä). Voitte kuvitella, miltä musta tuntui...
No, se on mennyttä.
Mutta kivut oli siis todella kovat. Kaavintaa tai muuta ei tehty, vaan kaikki tuli itsekseen pois.
ON: kävin ostaan pari uutta testiä ja teinkin jo toisen. Negahan se sekin oli. tosin sitten jo testiajan jälkeen sieltä taustalta näkyi kajastus toisesta viivasta, mutta ei mitään väriä siinä. eli eiköhän tuo ollut vaan viivan paikka.
Anteeksi ku itekki pyörin vaa itteni ympärillä mut ois kiva jos joku joskus kommentois näitäki kirjoituksia!!
Oon lukenut koko ajan kaikkien kirjoituksía ja toivonut kaikille plussia ja kaikkea muutakin hyvää, en vaa jaksa aina niitä kommentoida...
Ja tällä hetkellä toivon voimia evelle!! Itellä oli pari kk sitte vähä vastaava tilanne. Tein pari positiivista raskaustestiä n. rv 4+2, mutta siitä neljän päivän päästä testi olikin nega!! Ehdin varata jo ajan neuvolaan jne. joten pettynyt oli valtava:(
Nyt alkaa olla kp 26/30-32, eikä yhtään mitään oireita! Kysysinki et onko mitää toivoa enää?
Kyllä mäkin sinuna huomenna jo menisin, hyvä päätös!
Hullukshan sä, ja me muut täällä (!!!) tultais, jos tiistaihin asti pitäis odotella, nöy-vei! Mä Peukutan niin paljon että paikat kramppaa!