***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
Hyvin moni niistä sopi kuin nakki silmään minunkin oireisiin...
http://www.huvitutti.net/arki/odotus/oireet.html
Vain se viimeinen puuttu eli +/testi
Vastasin jo kerran sinulle mutta sitten kirjoitin juuri sen päälle uuden viestini tajuamatta että olen muokkaamassa enkä kirjoittamassa uutta viestiä mutta siis uusi yritys :D Tosiaan minullakin ilmaantui tänään ensimmäinen finni myös olkapäähän (mutta nyt jätetään aihe siihen :D ). Rinnat ovat turvonneet ja nännipihat ovat suurentuneet + niissä on nyppylöitä (joille löysinkin selityksen tuosta linkistä minkä pistin tännekin). Kivut on myös ennallaan. Pahentuneet vain päivä päivältä. Mies ei usko että olen raskaana koska ei ole konkreettista näyttöä :D eli sitä testiä. Ei selkeestikään luota mun arviointikykyyn vaikka sanoi että luottaakin. Näin varma en ole kuitenkaan koskaan ollut mitä nyt. Näin viime yönä jopa unta siitä että imetin tyttövauvaa...Minä tiedän että tipun kovaa ja korkealta jos...ei, en enää halua edes miettiä sitä mahdollisuutta.
MUOKS: Mutta juuri kun sain sinulle vastattua ja menin vesssaan...huomasin jotain mitä en olisi halunnut huomata. Tuhruvuoto alkoi :( Huomenna hanat mitä luultavimmin aukee kunnolla! Eikä...
Mitä tämä nyt voisi olla kuin sitä itseään, en ole raskaana vaan kehoni huijasi minua oikein olan takaa. Tuskin on enää mitään oljenkortta mihin tarrata, joten lasken nyt että minulla on kp 1/?
jospa se on sitä raskauden alun tuhruvuotoa. klinkalta just sanottiin mulle, että monilla on vuotoa ja se on ihan normaalia. Toivottavasti sullakin on näin. Ei kai noi rinnat muuten olis tollaset. Voi hitsin hitsi. Peukutan sulle täysii, ettei muutu menkoiksi. Peuk peuk!
Äsken kuvittelin, että olis ollut hetken öllömöllö olo, mutta taisin hyvällä mielikuvituksella keksiä sen, niin kuin sen kajastuksenkin siinä testissä. Mulla vaihtelevaasti muikistelee alavatsaa just niin kuin ennen menkkoja kuuluukin. Ja alaselkää kanssa vähän jomottelloo. Pahoin pelkään..
Birre eiii, eii se täti nyt voi tulla! Ehkä jotain alkuajan tuhruttelua? Tuuthan kertomaan miten kävi?
Evis; Mulla selkä jomottelee ihan törkeenä, ja silti testissä vilkkuu kaksi onnellista viivaa! + täti oireita on vaikka muille jakaa, mahan juilintaa ja polttelua, joten eipäs vielä luovuta toivosta.. Se plussa tulee ja sillä siisti ;)
Aamulla testiä??
ON: Tätiä ei näy, ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan, jos ei tulekkaan. Varailla ensimmäistä aikaa, IIH, kuinka jännittävää! Plussatkaa pian pian pian ! En halua yksin siirtyä minnekkään odotuspuolelle. Miten mä osaisinkaan, katkaista napanuoraa tähän kuumeilijoiden ketjuun, ei ei ei käy.
voi niin mielelläni tulisin sun kanssa odotuspuolelle, mutta jotenkin nyt on tänään alkanut tuntua siltä et jään tänne vielä pitkäks aikaa. Ihan samalla lailla juilii mahaa kuin viime siirron yhteydessäkin, ja mites siinä kävikään.
Mutta joo toki jatkan testailua, mitään ei ole vielä menetetty. Meinasin jo kiikuttaa naapurin nähtävksi sen testin missä muka kajasti alta jotain viivaa, mutta pakko se oli uskoa, ettei siinä mitään ollu. Että ihmisellä voi olla hyvä mielikuvitus. Voi että niin toivon et aamulla olis oikeasti joku haamujen haamu edes jotain..
kävin tänään ostamassa tolle rääpäleelle sellaisen manttelipuvun ja ihan mielellään pitää sitä. Se kun jo vallan tärisi tuolla ulkona raukka. No kuvittelin tietty et nyt helpottaa, mutta silti se palelee, lähinnä jalat, se nostelee niitä koko ajan ilmaan tai pysähtyy istumaan kun vissiin sattuu kävellä. Voi pientä. Mitä ihmettä mä sille keksisin? Sillä on niiiiin pienet tassukat, ettei niissä kyllä minkään sortin töppöset pysy vaikka kuinka köyttäisi nilkan ympärille. Mun piti vallan ottaa se sylkkyyn vähäks aikaa että lämpeni ja sit taas jatkettiin matkaa. Toinen karvakuono oli ihan yrmeissään et miks mä en pääse syliin. Hoh hoijaa. Onks sulla jotain tassuvermeitä sun koiralle?
Evis
...voitto tuli, vaika jatkoajalla ;). Pakko olla hengessä mukana, kun perhe on niin jääkiekkoa niin jääkiekkoa, kaikki yhdes koos. MIes nyt harkoissaan, ei siis tänään junatouhuja. Hitsi.
EVE: Musta tuntuu, että a) sä olet nyt vaan sellaisessa herkkyyvaiheessa: kontrolloit ja tutkailet, mittaat ja testaat (miten ihanaaa) ja sitten itkettää ja surettaa. Nämäkin EVE ystäväni kuuluvat hormonaalisiin juttuihin. Muistelepa kunnon PMS:ää tai kunnon ovulaatioriehuntaa (siis okei, mulle nää on tuttuja, ei ehkä kaikille, kuten nyt oletan), ja se, että olit näkevinäsi hailakna haamuhaamun, voi olla tosi, mutta muistathan nyt, että se on vasta vajaa viikko siirrosta, plussa tulee (luepas uudelleen se eilinen tuotokseni kaikkine kirjoitusvirheine)vasta viikonlopulla, ehkei tosiaankaan ees silloin. Jos nyt lasket siten, että olet oppikirja-tapaus, mutta sen pidemmän mukaan, eli lisää 2 pv siihen litaniaan, jota avasin eilen... kuulostaako yhtään viisaalta? Eli plussaa voisi odotella ma-ke aikana. Viimeistään sitten seuraavan vko pe. Maltti on valttia, vaan mistäs sitä malttia saisi? Kysyy kärsimätön. Millaiset tissit muuten? Kuten sanoinkin, mulla kummastakaan ei MITÄÄN rintaoireita (ei kasvua, ei nännipihasysteemeitä, ei turvotusta, ei kipua, arkuutta, mi-tään) missään vaiheessa, loppuraskaudessa (yli viikko 30) alkoi tulla oireita rintoihin, siis nännit tummui aavistuksen ja nännipiha laajeni aavistuksen. Molemmissa sama homma.Toisesta oli valkovuotoa (ekasta) ihan alusta saakka loristen, toisesta ei juurikaan. Toisesta (ekasta) en voinut huonosti koskaan ikinä, tokasta voin koko ajan viikolle 20 saakka, hajut oli kauheita, oksensin, yökkäilin, en voinut syödä kunnon ruokaa lainkaan. Nice. Oireita oli, kummassakin ihan erit. Toisesta alkoi palelulla (siitä hokasin, tai ystävä oikeestaan 3+5 kohalla, testi heti vahva plussa), toisesta näytin hyvältä, kukositin, söin hyvin, nukuin. Ei mitään muuta.
Ota siis rauhassa (joo, helppo sanoa), testaile ja kuulostele, mutta et heitä kirvestä kaivoon. Ja kuten BASSEkin sanoi, menkkaolot kuuluu myös alkuraskauteen vahvasti. Suurin osa kärsii niistä.
BASSELLE koittaa ihanat ajat, voi että... Neuvolat ja kaikki :). Miten mä arvasinkin, että NYT se tapahtuu sulle? Ihanaa.
BIRRE: EI hitsi. Miten se täti sinne kurvas... mutta nokka kohti uutta yritystä, kyllä se juna vielä nappaa kyyttinsä.
OMA: LIMAA jälleen loraus ja liuku, kivut yltyneet, viivat edelleen vahvat. HUomenna saa patukkaa, jos sen patukan kanssa saisi piletin junaan? Vaihtokauppaa? IHan mitä vaan? Hei, ONKO JOLLAIN OVISTESTI OLLUT PLUSSAA KAUAN? SIIS ONKO VIELÄ OVISAIKANA OLLUT SELKEE VAHVA PLUSSA? Ei vissiin kyllä pitäisi olla... kun se LH huippu tulee enne. Mullahan viime kierrostakin oli muutamana päivänä kunnon plussat. OLis jo huomisilta... njaah.
Nyt pitää tsekata työsähkikset vielä, sit pääsee nukkuu (vähän jo pohdin, jos valvon ja odotan miestä, jos kuitenkin viittis ja jaksaisi tänään? En taida). Huomenna uusi päivä, uudet kujeet. Ja junat. Kaikki.
ILTIS kp 17/ 36-38 (31+), nyt tulee 32-34, oujee
Täti kurvasi nyt kunnolla paikalle, jouduin heräämään kesken unien vessaan ja totuus valkeni siellä, ei minulla ole enää mitään mahdollisuuksia tähän kiertoon mutta olen suunnannut jo katseeni uuteen mahdollisuuteen, ensi kuuhun. Seuraavaa ovista voi odotella laskurin mukaan 8.joulukuuta jolloin lasketuksi tulee 1.syyskuuta 2011. Mutta aloitan tikuttelun heti kun mahdollista. Tulee jos on tullakseen-taitaa vaihtua siihen että tulee jos on tullakseen, pienen auttelun kera-mentaliteettiin :D Nyt oikein isot halit kaikille ja kiitos siitä että elitte tässä mukana minun kanssani. Plussia, oviksia ja plussatestejä teille kaikille! Nyt takaisin unille.
Evis peli ei todellakaan ole menetetty : ) Ehkä haamunkangastuskin oli todellinen? Voikun olisin ollut näkemässä! Voi pikku haukkua, meiänkin poitsu kyllä vihaa tota ulkona olemista, ja tassutkin kylmää kovasti, mut oon tehnyt nyt lyhyempiä lenkkejä, lähinnä tarpeet ja sisälle, ja leikkinyt kotona sitten, että on saanut purkaa energiaa. Toi unohtaa sen jalkojen kylmämisen kun leikin sen kanssa vähän aikaa ulkona, potkin lumipalloja tai juoksen vähän aikaa. Sitten se taas jaksaa jonkun matkaa kunnes stoppaa kylmissään. Tonkin jalat kun niin pikkuset, ettei oikein semmosia töppösiä oo löytynyt et pysyis jaloissa. :L Kerro jos löydät jonkun ratkasun!
Ja hyvä et ostit sen puvun, sekin jo itsessään lämmittää tosi paljon!
Iltis; .. Mikään TPS kun HIFK! ;) Heh. Oot joku selvännäkijä selvästi!
Birre; Voihhhhhhhh, halauksia ja voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon! Kylläpäs hormonit teki sulle ilkeesti, kun noin huijjas raskaudesta. Nyt apukeinot käyttöön ensikiertoon ja hymyä huuleen! :)
Omassa navassa ei mitään uutta, kp on 29/24-28-32 (dpo 15), tätiä ei näy, on tullut ummetusta :X ja finnit alkavat kadota, menkkamaisesti edelleen vähän polttelee ja peffasta jomottelee.. on tää kanssa kun joutuu kokoajan juosta vessassa kattelemassa, mitä sieltä lorahtaa ;'D
Onko ketään testailemassa tänään? tai lähipäivinä? Evis tietty! Tuu kertoo heti! Ja muutkin!!
Selailin muuten nettiä ja tein oudon löydön! Joku jenkkiläinen kotitesti, jolla pystyy testaamaan lapsen sukupuolen?! En oo ennen kuullutkaan, oletteko te? :-O Testien suurkuluttajana melkein tekisi mieli tilata tuokin, mut on sen verta arvoks että jätän väliin, en tiedä kuinka humpuukia? :-O (ei sillä, että sukupuolella olisi mitään väliä, kunhan lapsi on terve, mutta kiinostava juttu vaan..:)
http://www.intelligender.com/home.html
Tuota noin... Mitäs sitten, jos rinnoista tulee maitoa? Pari aamua sitten mielestäni ranteeseen jäi jotain nestettä, kun pukiessa osuin sillä kohdalla rintoihin. En ehtinyt miettiä asiaa tarkemmin, kun oli niin kiire. Eilen illalla suihkussa kokeilin huvikseni, tulisiko lypsämällä maitoa. Ja tulihan sitä, kummastakin rinnasta.
Maitoa vissiin voi tulla, vaikka ei raskaana olisikaan? Imetin esikoista piiiitkään (järkyttävät 1v 10kk) ja sen jälkeen tuli jonkin aikaa kokeiltua, tuleeko maitoa vai ei. Ei tullut.
Viime yönä näin myös unta, että tissit alkoivat kunnolla vuotaa ja tuli se jo unholaan kadonnut tunne siitä, kuinka joku työntää neulaa nännistä sisälle, kun maito alkaa itsekseen tihkua täydestä rinnasta.
Esikoisen kanssa en vauvaunia nähnyt kuin vasta joskus toisella kolmanneksella. Silloin näin unia pienestä tyttövauvasta ja nekin unet loppuivat siihen, kun ultrassa lääkäri kertoi vauvan olevan 100 % poika :) Silloin kun esikoista vasta yritettiin, näin usein unia kasvottomista vauvoista tai jonkun toisen vauvoista vähän ennen kuin menkat alkoivat.
Olen mahakipua, tissikipua, väsymystä (jonka mies totesi johtuvan siitä, että olen aina muutenkin väsynyt ja sille pitäisi tehdä jotain) ja lievä etominen aamulla, mikä luultavasti johtuu siitä, että söin eilen jäätelöä, joka minulla tekee mahalle hirveitä. Muuten 26/25-37, jännitys tiivistyy :) Vähän tosin olen pettynyt, kun en ole saavuttanut vielä paniikkia ja ostanut sataa testiä. Olo on melko rauhallinen ja sees, mitä se oli siinäkin kierrossa, kun esikoisen sain. En vain jaksaisi uskoa, että tämä nappaisi ensimmäisestä yrityskierroksesta.
Oon kuullut että alkuraskaudessa nimenomaan monella tulee maitoa, siis jo aikaisemmin synnyttäneillä. On myös mahdollista että sulla ois prolaktiini-hormonin liikaeritystä, mut uskon ja toivon kuitenkin sulle raskautta ; ) Kohta paukkuu plussia, jee!
Testi4 negaa. yöllä oli tolkutonta menkkakipua. Palelin kahden peiton alla ja juoksin vessassa pisukalla. Muuten ei mitään uutta.
Basse, muistatko missä vaiheessa sulla alkoi se menkkamainen kipu?
Ajattelin vaan, että mullahan alkais menkat tyyliin huomenna jos en käyttäis noita lugeja. Eli taitais ne olla tulossa jos vaan pääsisivät tulemaan. Maha on kuin pallo, pomppomp..Yleensä mun maha ei kyllä tällee turpoo ennen menkkoja, ehkä oon syöny jotain turvottavaa..plääh kakka fiilis.
Se alko varmaan n. viikko sitten, sitä ei kokoajan oo ollut, välillä enemmän välillä vähemmän, välillä tosi kovastikkin semmosia "kipukohtauksia", aivan kuin ois täti tulossa. Ootko kokeillut sun limakalvoja? Vai vaikuttaako noi luget siihenkin? Yleensä limakalvot aina "turpoaa" juuri ennen menkkoja. Ei sua nyt täti yllätä! Muistatko kun mäkin jo heitin kirveen kaivoon ja olin varma tädin tulosta, niin varma olo mulla oli. Ja tässä sitä nyt ollaan! Perässä tuut ja kovaa, mullahan oli itelläkin nega sillon vielä pari päivää ennen haamua, joten ei hätää. Miten tissit? Kn? Finnit?
naama kukkii kuin teininä konsanaan;-) tisseissä ei mitään muutosta vaikka räpellän niitä koko ajan. Kn en viitsi ronkkia kun rööri on täynnä lugemömmöä. Just työnsin taas kapselin sinne niin tuntuu kyllä kovin turpealta koko rööri. On tosin tuntunut samalta koko ajan kun olen niitä laittanut eli melkein kaks viikkoa. Nuo menkkakivut tosiaan mullakin tulee ja menee, ei ole koko ajan. ja viime yönä oli aika voimakkaat, luulin jo et menkat tulee lugeista huolimatta.
Mutta pitää nyt rauhoittua, niin luin Iltis ja lääkärikin sanoivat, että alkuviikosta voisi näyttää jos niikseen tulee.
Joko sulla on neuvola varattu? vähänkö ihanaa. Aiotko mennä siihen varhaisultraan? voi kun pääsisin sun kanssa tuonne odotuspuolelle samaan aikaan..
Kuulostaa samanlaisilta noi kipukohtaukset kun mullakin, ei se täti tule, e-hei! ;) En oo varannut vielä neuvolaa, ajattelin ensi viikolla sitten, kunhan en herää tästä unesta, hihiii. En tiedä varhaisultrasta, ehkä, luultavasti en malta olla menemättä ;-D Oishan se herättävää saada asioihin näyttöä..
Oi tuu, tuuuuu mun kanssa odotuspuolelle, ja muutkin, en tahdo siirtyä yksin :( Kukkuilen sit teidän kanssa vaikka viimeselle viikolle asti, jos niikseen tulee, mut kyllä te nyt kaikki raskaudutte pentele tässä kierrossa!! Peukutan enemmän kun täysillä. :) En malta odottaa sitä päivää (joka on muuten viimeistään ens vkn pe) kun sieki Evis plussaat, *tanssahtelee*.
En nyt jaksanu oikein ajatuksella lukea noita kaikkia juttuja, mitä on viime käynnin jälkeen tullut.. Eilen sain kuulla ikäviä uutisia ukistani, joka joutu jo muutama päivä sitten sairaalaan.. Nyt seltä oli löytynyt 2 syöpäkasvainta päästä, eikä niitä voi leikata kun ovat niin pahassa paikassa... :( Kiva vielä tälleen joulun alla..vähän on fiilikset poissa.
Eli ajatukset nyt vähän muualla..
Eilen aloitin primolut-kuurin, että saan kierron säännollistettyä. Jospa sitä sitten vois paremmin ovistakin tikutella.
Töihin pitäis jaksaa lähetä kohta..eipä tällä kertaa muuta..
-inkku
menkkakuviot ja-kivut ja tutnemukset alkavat samoihin aikoihin, kun menkkojen kohdalla. Toisilla tutnemukset alkaa jo viikkoa ennen, toisilla samana pv. Yksilöllistä sekin ;). Älä nyt masennu testeistä, muisteel, että ne voivat olla plussa vasta, KUN alkio on kiinnittynyt kunnolla ja alkanut tuottaa hormonia. Ja siihen VOI mennä useita vrk. Hosuleita ollaan kaikki yhdes koos :D. Minä pahimmasta päästä. Koita pahuuttasi kohdunnapukka, missä on ja miltä tuntuu? Mutta tee se hygienisesti. Huom.
MAITO ja ALKURASK: Voi hyvin alkaa tulla ihan raskauden alussa tippoja maitoa rinnoista, ei kovinkaan yleistä, mutta mahdollista.
Nyt hoppu taas...ei auta!
ILTIS, jolla aamulla pahaolo, kipua ja tissit todella arat, etenkin nännien alue. Limaa ei tule, ehkä hitunen, pakko ehtiä tänään vielä duunailla...pakko. Hitto, vaikkei yhtään nappaisi, niin pakko. Piste. KP 18 ja ovis :)
Täällä ilmoittautuu kans yks vauvahaaveilija! Tällä hetkellä menossa kp 19/30-32?
Meillä kaks lasta ennestään ja nyt kolmas olisi enemmän kuin tervetullut! Lopetin edellisen imetyksen syyskuussa. Lokakuussa tein positiivisen testin kahtena päivänä peräkkäin ( huom! ne oli selvästi positiiviset), mutta vahvemman viivan toivossa tein muutaman päivän päästä vielä yhden, joka oli negatiivinen!:( sitä sitte miehen kanssa pähkäiltiin jonkin aikaan (ilman minkäänlaista vuotoa) kunnes vasta seuraavassa kuussa tuli kuukautiset normaalisti. Kävin gynekologilla joka arveli et kysessä oli varhainen keskenmeno. Mitä mieltä täällä ollaan oisko kyse ollu siitä vai virheellisistä testeistä?
Oon jo pitempään lukenu näitä keskusteluja ja nyt uskaltauduin itekki mukaan!:) Meinaa vaa olla kovasti epävoivoinen olo ettei meille enää vauvaa tuu, puoli vuotta vasta yritetty kunnolla ja imetyksenki lopetin vasta reilu pari kk sitten!
Pahoittelut IinaSofialle, mutta ei kannata ukin puolesta heittää vielä kirvestä kaivoon. Onhan niitä muitakin hoitoja kuin leikkaus. Nykypäivän lääketiede on ihmeellistä.
Paljon OMAA NAPAA: En ole tälle puolelle juurikaan kirjoitellut, enemmän tuonne kolmosta yrittävien ketjuun. Eli en nyt muista toistanko itseäni vai en, joten lyhyesti referoiden tämän hetken tilanteen.
Yritin siis tästä kierrosta ekaa kertaa tikuttaa ovulaatiota, ensin CB:n digitaalisella, aina pelkkä ympyrä. Netin ovistestin mukaan pitäisi ovis olla 24.pvä eli kp 20. Noh, jatkoin First Signal -testillä, haaleaa viivaa kp 19 ja kp 20, kunnes kp 20 illalla se meni liki olemattomaksi. Liekö sitten näyttänyt haaleasti tuon oviksen, en tiedä? Kokemuksia?
Noh, kp 20 eli 24.11. laskennallisena ovispäivänä alkoi verinen vuoto, ensin vain pyyhittäessä, sitten kp 21 pikkuhousunsuojaan asti. Olin ihan ihmeissäni, koska tuota ei tosiaan joka kierrossa tapahdu. Kp 20 juili pikkasen myös tuonne oikeaan nivuseen/alamahaan.
Nyt sitten kp 22 vuoto on loppunut kuin seinään, ollen siis ovisvuotoa (onko kokemusta raskautumisesta vuotokierrossa?). Nyt tulee kirkasta ja runsaampaa valkovuotoa. Pientä juilintaa on nyt alamahassa oikealla, kuitenkin eri paikassa kuin tuo aiempi juilinta. Tämä on enemmän keskellä.
Kommentteja, kokemuksia, arvailuja. Mikähän todennäköisyys on raskautua, jos tulee ihan verta oviksen aikana ja veren mukana oli kerran pyyhkiessä hyytymiäkin.
Niin ja kohdunnapukkaa kokeillessa, se on nyt tosi ylhäällä, hyvä että edes yletyn siihen. Lämmöt eivät ole nousseet sitten mihinkään, ennemmin alilämpöä näyttää.
mamma*3 (v.2003, 2006), kp 22/33, yk 2
mullakin perseessä oikein muikeessa kohtaa kun yrittää istua niin ah ihanaa. Naamassa tosi paljon ja pari hartioissakin. Kyllä mulla naamassa jonkin verran aina näkyy suklaan ja juuston puputus, mutta harvemmin niitä nyt perseeseen asti tunkee. Ihana puheenaihe;-) no toisaalta onhan täällä keskusteltu liman koostumuksesta ym. mukavasta joten eiköhän yhdet finnitkin joukkoon mahdu, pruiiitsss.
Vieläkö Birre sun rinnat paukkuu? Mulla ei ole mitään tissituntemuksia tai kohta varmaan on kun puristelen niitä koko ajan että joko joko, hih..