erilaisia pizza-täytteitä - onko ideoita?
meille on tulossa vieraita viikonloppuna, ja ajattelin tehdä pizzaa. olen niin kyllästynyt näihin perus- jauheliha, kinkku, tonnikala ym.pizzoihin, ja haluisin tehdä jotain erikoista. oisko kellään hyviä vinkkejä?
Kommentit (12)
Jos nyt jotain erilaista haluat niin laita mozzarellaa, tomaattia..
Tai kebabia, ja jalopenoja
Minä tein viime viikonloppuna pizzaa, jossa oli parmankinkkua, aurinkokuivattuja tomaatteja ja vuohenjuustoa. Nami.
Jos vuohenjuustosta tykkää, se on huippua pizzassa=P
mozzarella"kiekkoja" (eli mozzarellapallosta/tangosta leikattuja viipaleita), mustapippuria, parmakinkkua ja päälle pajon tuoretta rucolaa (siis kun pizza on otettu uunista). Makuasia laittaako parmakinkun ennen vai jälkeen uunin. Hyvää!
laitettiin tomaattikastikkeen sijaan smetanaa ja päälle tomaattiviipaleita ja broileria muistaakseni.
Itse tehty, kunnollinen pohja (esim. Voisilmäpeliä-blogin työläs, mutta hyväksi havaittu) ja itse tehty tomaattikastike. Se ei kaipaa kuin yhden tai kaksi täytettä per pizza: puhvelimozzarellaa, vuohenjuustoa, oliiveja, pepperonia, parmankinkkua, tomaattia, herkkusieniä (tai miksei kotimaisia sieniä)...Päälle rucolaa/basilikaa, ehkä parmesan-lastuja.
just tällaisia kaipailinkin. vuohenjuusto kuulostaa hyvältä, samoin tuo smetana.
ap
mitä söin, sisälsi banaania ja currya! Eikä ollut hyvää.
Muita lisukevaihtoehtoja mm. kapris ja tuorejuusto.
tomaattikastike, parmankinkkua ja mozzarellaa revittynä päälle. Uunista tulon jälkeen pirskottele päälle oliiviöljyä ja laita vielä tuoretta rucolaa reilusti.
Todella hyvää
-tintti-