Kerro mielipiteesi hääjärjestelystä!
Eli haluaisin aika simppelit häät. Ensin kirkossa vihkiminen, sitten ruokailu ja kahvit juhlapaikalla. Ei mitään leikkejä tai puheita.
Onko mielestäsi hirveän tylsää? Ja mihin kellonaikaan tällaiset mielestäsi pitäisi järjestää?
Jos ruoka on seisovasta pöydästä, niin pitäisikö olla jälkiruoka ennen kahvia?
Ja onko nykyään "aina" pelkkä kakku kahvin kanssa, vai mitä mieltä olet jos olisi myös pulla ja kuivakakkuja pöydässä?
Kiitos jos kerrot mielipiteesi! Vieraat ovat iältään vauvasta vaariin.
Kommentit (8)
on ohjelmanumeroina kaikenmaailman pelle-esityksiä. Ihmiset haluaa tavata toisiaan ja juhlia avioparia, vaihtaa kuulumisia ja jutella, nauttia hyvää ruokaa ja kahvia, ei mitään teatteri-esityksiä siinä tarvita. Jälkiruokaa ei mun mielestä tarvita, jos ruoan jälkeen tarjoaa kakkukahvit. Ja kahvipöytään sopii hyvin kuivakakku, pulla ja pikkuleipiä. Iltapäivä olisi ihan hyvä aika.
Häät ovat sinun ja puolisosi juhla ja varsinkin jos itse maksatte ne kokonaan ei kenelläkään muulla ole asiaan mitään sanomista. Tärkeintä lienee se, että itse nautit päivästä ja saat juuri sellaiset juhlat kuin haluat.
Itse varaisin vihkimisajaksi n. klo 15-15.30. Jos vihkiminen on kovin aikaisin, niin juhlat loppunevat aikaisin myös jos ei ole mitään ohjelmaa järjestetty.
Toki, jos teillä on halu "päästä vieraista ajoissa eroon" (hyvällä tavalla) niin sitten vihkiminen aikaisin!
Ruokailuun varaisin riittävästi aikaa ja kakkukahvit tosiaan suoraan ruuan jälkeen. Mä olen ollut häissä, jossa oli tarjolla vain hääkakku, mutta mieluusti olisin ottanut jotain muutakin ;)
Istumajärjestyksen suhteen tekisin varmaankin niin, että tietyt pöydät olisi varattu tietyille ihmisille, mutta jokainen saisi valita sen istumapaikkansa pöydästä itse :)
tai ainakin pöytiin ryhmittelyjä. Perheen kanssa on hankala löytää vapaata tilaa koko porukalle, jos ei rynni ensimmäisenä etsimään. Usein kun jokaiseen pöytään istuu ensin pari ihmistä, ja vasta kun pöydät ovat täynnä on "pakko" mennä toisten pöytään.
Hyvältä kuulostaa vihkiminen, ruokailu + kahvit. Kelpaisi oikein hyvin. Passeli kellonaika olisi esimerkiksi klo 15 vihkiminen.
ja juhlat voi olla aina omannäköiset. Mutta itse mainitsisin kutsussa asiasta pikkasen eli tyyliin "kirkosta siirrymme syömään ja kahville paikkaan x" Usein kun hääkutsussa on mainittu tämä ohjelman laajuus tyyliin "kirkosta siirrymme viettämään hääjuhlaa aina kello 24 asti Ravintola Peuraan"..
Minä laittaisin ruuan perään seuraavaan kattaukseen (seisova) tuon kahvit ja kakun. ei siis mitään erillistä jälkiruokaa. Kyllä häissä on aina ollut kuivakakkuja ja muutakin kuin se täytekakku (pakollinen) :) Ihan hyvin voit tarjota aivan mitä haluat.
Kellonaika: voi olla aivan kuin muissakin hääjuhlissa. Eihän muillakaan aina ole ohjelmaa! Voi nautithan täysin rinnoin häistäsi - niissä ei ole mitään vikaa. Muista ainakin vieraskirja ja voithan tuota tutustua muutamaan leikkiinkin jos sellaisen joku sisar saisi vaikka vedettyä ;)