Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihan hallinta?

Vierailija
25.10.2010 |

Miten hallitsette itsenne kun silmissä näkyy punaista? En haluaisi huutaa ja paiskoa tavaroita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vihaa kertyy sisälle niin paljon, että syntyy ns. viharäjähdysriski. Viharäjähdys on sitä, kun huutaa ja paiskoo tavaroita tms.

Avain on tunnistaa vihan kohde; vihalla on aina kohde. Itse vihan purku on yksilöllistä. Joku kirjoittaa vihansa paperille, toinen juoksee, kolmas hakkaa mattoja tai sohvatyynyjä, neljäs menee yksin metsään ja karjuu siellä raivoaan.

Viha on positiivisessa mielessä ein sanomista; rajanasettamista. Tunteenahan viha ei ole negatiivinen, vaan siihen sisältyy mieletön voima. Kun tuon voiman osaa kanavoida oikein, kykenee vaikka mihin muutoksiin.

Vierailija
2/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vihaa kertyy sisälle niin paljon, että syntyy ns. viharäjähdysriski. Viharäjähdys on sitä, kun huutaa ja paiskoo tavaroita tms.

Avain on tunnistaa vihan kohde; vihalla on aina kohde. Itse vihan purku on yksilöllistä. Joku kirjoittaa vihansa paperille, toinen juoksee, kolmas hakkaa mattoja tai sohvatyynyjä, neljäs menee yksin metsään ja karjuu siellä raivoaan.

Viha on positiivisessa mielessä ein sanomista; rajanasettamista. Tunteenahan viha ei ole negatiivinen, vaan siihen sisältyy mieletön voima. Kun tuon voiman osaa kanavoida oikein, kykenee vaikka mihin muutoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kone ilmoitti ettei mene perille, vaan näköjään meni. Ups!

Vierailija
6/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kone ilmoitti ettei mene perille, vaan näköjään meni. Ups!

Toistat aina kaikki viestit kahteen kertaan.

Viha olisi hyvä purkaa kipuna. Eli vaikka paiskoa omaa päätään betoniin tai lattiaan suljettujen ovien takana, niin etteivät lapset näe. Tai hakata nyrkein seinää.

Itse poltan savukkeilla jalkapohjaan palovammoja. Viha usein laantuu ja jäljetkään eivät näy ulkopuolisille.

Vierailija
7/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus niin voi käydä ja silloin poistun paikalta toiseen huoneeseen ja odotan että rauhoitun.

Vierailija
8/8 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön päätäni melko kovaa seinään. Etuna on hiukset. Pää vaurioituu hakatulta alueelta mutta jäljet saa piiloon hiuksien alle.