Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen haluttomuus raskauden lopussa

Vierailija
25.10.2010 |

Painiskelen sellaisen asian kanssa, mikä voi olla ihan hormonimyllerryksen aikaan saamaa ajatteluani tai sitten ihan todellista..

Eli Olen nyt rv 37+0.

Olen viikoja sitten puhunut mieheni kanssa siitä, että haluaisin enemmän läheisyyttä vielä kun olemme kahdestaan. Lähinnä läheisyydellä tarkoitin miehelleni lähellä oloa, halailua ym ym. kun tuntuu, että miehestäni on eristyäytynyt mninusta loppuraskausaikana.

Mieheni on innostunut raskaudestamme, hoitanu ja järjestellyt asioita ym., mutta ei juurikaan kysele miten vauva voi, tai silittele vatsaa tms. Kaikki pienetkin läheisyydenhetket ovat kaikonneet kuin savuna ilmaan. Plus nyt on loppunut myös läheisyys sängyssä.

Seksielämämme on olematonta, mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut minusta. Viimeinen yhdyntä päättyi jo ennenkuin ehti alkaa ja edellinen oli kuin maratonjuoksu, joka oli mihelleni vain pelkkä suoritus, mikä sekään ei meinannut tuottaa miehelleni onnistunutta lopputulosta.

Mitä siis teen? Olen keskustellut mieheni kanssa läheisyyden puutteesta ja siitä, että olen kuin yksin raskauteni kanssa, mutta tuntuu, että keskustelut eivät ole tuottaneet lainkaan tulosta käytännössä...

Onko vain niin, että tämä kaikki on hormonieni tuottamaa ajatusta vai mitä? Juu, en ole mikään herkkupala masuni kanssa, suojeleeko mieheni vauvaa ja ei siksi halua yhdyntään vai mitä?

Perusjunttituppisuusuomalainenmieskö ei puhu tällaisista asioista...

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Help me!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, mitä miehesi ajattelee, mutta esim. tämmöisistä voi olla kyse:

Miehesi pelkää loukkaavansa sinua. Hän ei ehkä uskalla kertoa, mitä tunteita kehosi muutokset herättävät tai miksi hänen ei tee mieli seksiä.

Miehesi on vasta herännyt raskauteen. Hän voi olla täysin hämmentynyt ja hämillään siitä, että "hei, meillehän on oikeasti tulossa vauva". Kyllä siinä menee isollakin miehellä sormi suuhun, kun tuollainen jysähtää tajuntaan.

Miehesi jännittää tulevaa arkea. Hän ehkä miettii, että "tämmöistä se sitten on", eli arki on rankkaa, läheisyyttä ei ole niin paljon kuin ennen, vauva on välissänne jne.

Miehesi opettelee näkemään sinut sekä naisena että äitinä. Ei ole helppoa, kun se seireeni onkin yhtäkkiä äiti. Iso vatsa tarkoittaa, että olet nyt naisen lisäksi myös tuleva äiti, eikä miehen välttämättä ole helppo nähdä sinua seksikkäänä naikkosena, kun edessä on seesteinen isovatsainen mamma.

Ette ole ehkä yhdessä sopineet seksi- ja hellyyssäännöistä. Älä hätäile siitä, että yhdynnät eivät juuri nyt ole sitä mitä ne joskus aiemmin ovat olleet. Sen sijaan läheisyyden vähenemisestä kannattaa olla huolissaan. Sano miehelle selvästi, että kaipaisit sylittelyä, halimista, hierontaa ja ilman seksipaineita, eli kerro, että kosketus ei tarkoita sitä, että seuraavaksi pitää päätyä sänkyyn. Seksipaineet pois molemmilta, leppoisaa läheisyyttä tilalle. Sopikaa yhdessä mitä haluatte, mihin olette valmiita ja kunnioittakaa toisianne.

Miehesi opettelee ottamaan vauvan huomioon

Vierailija
2/3 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teksti olisi voinut olla minun kirjoittamani odottaessani esikoistamme 3.5 vuotta sitten. Olin aivan hajalla silloin, kun mies ei ollut ollenkaan kiinnostunut minusta seksuaalisesti tai muutenkaan. Myös raskauden kanssa olin todella yksin, kun mies oli kuin vauva ei olisi tulossakaan. Mitään en saanut hänestä keskustelemalla irti. Väitti että olen edelleen haluttava, ei siis ilmeisesti halunut loukata. Vauvasta sanoi, että se ei vielä ole hänelle ikään kuin olemassa, koska on vielä vatsassa. Tämä vähän auttoi silloin oloani, koska niinhän se asia oli. Minulle vauva oli jo konkreettisempi, koska tunsin sen liikkeet ja ajattelin sitä paljon. Näin jälkeenpäin ajateltuna mies ei kertakaikkiaan tiennyt miten toimia ja hänellä itselläänkin oli mietittävää uuden elämäntilanteen kynnyksellä. Pelkäsin paljon, ettei hänestä ole isäksi ollenkaan.

Mutta kuinka sitten kävikään :-) Mies on osoittautuntut ehkä maailman ihanimmaksi isäksi. Alussa oli ehkä vielä hieman etäisyyttä vauvaan. Mutta ajan myötä tytöstä on tullut hänelle maailman tärkein asia, minkä hän myös näyttää joka päiväisessä arjessa. Myös meidän suhteemme palasi ennalleen, kunhan toivuin synnytyksestä ja seksielämä tuli mielestäni jopa paremmaksi.

Nyt odotamme toista lasta (rv35 menossa) ja taas on seksi jo loppunut ja läheisyys vähentynyt. Eikä edelleenkään mies ole ottanut juurikaan osaa raskauteen. Mutta itsellä on aivan erilainen olo, kun teidän että asiat voi palata taas ennalleen.

Ap:lle jaksamista loppuraskauden kanssa. Toivon, että myös teillä asiat palautuu. Yritä olla stressaamatta, vaikka tiedän kuinka vaikeaa se on. Ei miehet kertakaikkiaan aina ymmärrä mitä bnaisen päässä liikkuu, vaikka niistä tunteista puhuisikin. Itsestäni tuntui silloin, että kaikkien muiden miehet olivat innoissaan raskaana olevasta naisestaan ja vauvasta ja kaikesta. Mutta näinhän ei todellakaan aina ole. Nauti loppuraskaudestasi, niin minä ainakin aion tehdä miehestä huolimatta :-D Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipuuta. Miehenä kirjoitan omista tuntemuksista: mies käy töissä ja elää sitä elämää mitä ennenkin, vaimolla on jo lapsi sisällä ja hän kasvaa tämän kanssa. Miehellä se vauvaan tutustuminen kongretisoituu synnytyksessä kun näkee läpsen. Meillä kolmannen lapsen kanssa auttoi 4Dssä käynti, kun näki mahassa olevan naaman.

Seksihaluja voi vähentää tai lisätä maha, miten kukin kokee sen. Seksiä ei välttämättä halua jos pelkää satuttavan lykkiessä tai maha ei ole sellainen asia, että se kiihottaisi. Itse pidin ja pidän raskaana olevaa naista haluttavana ja kiihottavana. Seksistä innostuu kun alkaa siihen, mutta läheisyyttä voi opetella muutenkin. Yritä välttää että "vaatisit" tai jotenkin nalkuttaisit asiasta, viettele mies tai tee läheisyyteen meno niin että mies luulee sitä omaksi ideakseen. Ja yksi vinkki: mies kuukaudeksi kotiin kun vauva syntyy ja sinulle ruuat laittelemaan ja sinä keskityt vauvaan. Muutaman kuukauden hoitovapaa tekee isän ja vauvan välit läheisemmiksi ja mies ottaa vastuuta kodista ja lapsesta.