Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäkoneen omistajat

Vierailija
24.10.2010 |

Onko ollut kannattava hankinta? Saako sillä tehtyä hyvää leipää? Koskaan en ole maistanut leipäkoneleipää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/17 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi vaaleata leipää syöttää perheelle joka päivä eli kiinnostaa tietää saako leipäkoneella tehtyä hyvänmakuista ruisleipääkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jotain 20v vanha voi myös tekasta riisipuuron!

Eli voimme lähteä lenkille ja kun tullaan takas riisipuuro odottaa.

Vierailija
4/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen mukana tulee ohjekirja, mutta olen vähitellen itse ruvennut muuntelemaan niitä. Käytän kaikenlasiai siemeniä, pähkinöitä, oliiveja, valkosipulia, aurinkuivattuja tomaatteja, valkosipulia, leseitä, hunajaa, siirappia, juustoja... Todella herkullista! Kokeiluistani on ketju, etsin sen jos löydän.

Vierailija
5/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10 vuotta vanha, mutta toimii hyvin edelleen.

Vierailija
6/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis mun mielestä leivän, varsinkin sämpylöiden pyöräyttäminen käy käden käänteessä, ja reseptejäkin voi keksiä niin monta kuin vain mielikuvitus sallii, niin miten leipäkone voi vielä helpottaa tätä? Suurin osa leivän teostahan on kohotus- tai paistoaikaa.

Meille ei ole enää aikoihin ostettu kaupasta mitään leipää, kun innostuin tutkimaan tuoteselosteita ja kyllästyin teolliseen makuun. Nyt saa ihania tuoreita leipiä aina kun haluaa, eikä tarvitse pelätä lisäainejuttuja. En ole kuitenkaan osannut kaivata leipäkonetta. Parantaisiko se tilannetta jotenkin?

Vierailija
7/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa herkulliselta! Täytynee ostaa vaikkapa itselle joululahjaksi :)

Ap

Vierailija
8/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin leipäkone häälahjaksi noin 20v sitten. Alkuun sitä oikeesti käytettiinkin mutta viimeiset 15v kone on lojunut varaston hyllyllä. Ei hyvä.

Vierailija
9/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sämpylänpyörittäjälle. Osaan nimittäin itsekin tehdä sämpylätaikinan viidessä minuutissa.

Leipäkoneessa kaikki heitetään koneeseen yhdellä kertaa ja kun virta on päällä, ei tarvita enää muuta. Vaikka lähtisit pihatöihin. Ei kohottamisen vahtimista, pellille leipomista ja uutta kohottamista, peltien vaihtamista ja paistumisen vahtimista. Tiskiä tulee vain desimitta ja itse paistoastian huuhtelu.

Leipäkone on hitaampi tapa tehdä leipää, mutta läsnä ei tarvitse olla ollenkaan. Uskon että se säästää myös sähköä uuniin verrattuna.

Vierailija
10/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä onkaan ihanampaa kun aamulla herätä tuoreen leivän tuoksuu.

Ensinmäisenä herännyt ottaa leivän jäähtyään, että muut saa helmpommin leikattua lämpimän leivän.

Vierailija
11/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama juttu kuin autoilussa, eli kun johonkin pikkuluksukseen tottuu, niin kaikki muu tuntuu liian vaivalloiselta.

Itse kuitenkin nautin leipomisesta (mutten välitä odottelusta), eli en oikein saisi kiksejä irti tuollaisesta. Kukin tyylillään, rahaa säästyy joka tapauksessa, eikä tarvitse syödä kemikaaleja.

-4-

P.S. Saa sitä itse leivottua leipääkin tehdä heti aamusta, jos haluaa ; )

Vierailija
12/17 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen monesti arkiaamuiksi lämmintä leipää. Osaan tehdä myös ruisleipää ja pullaa koneella. Pulla on varsinkin kiva, koska vihaan kipeän selkäni takia leipomista.

Kannattaa katsoa sellainen kone, jossa on iso kulho. Mun kone on 15 vuotta vanha perintökalu, ja toimii.

Vierailija
13/17 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelipulla

2½ d lmaitoa

1 dl sokeria

1 kananmuna

75 g pehmeää voita tai margariinia

n. 8 dl Myllyn Paras Emännän Puolikarkea Vehnäjauhoja

1 dl mantelirouhetta

2 tl kardemummaa

½-1 tl suolaa

2½ tl kuivahiivaa (tai ½ pkt tuorehiivaa)

Mittaa aineet tarkasti ohjeen järjestyksessä leipäkoneen kulhoon. Kuivahiivan tulee jäädä kokonaan jauhojen päälle. Tuorehiivaa voit käyttää hyvin, jos käynnistät leivonnan heti käynnistyväksi. Valitse normaali perusleivän tai pullan ohjelma ja ohjelmoi tai käynnistä leipäkone.

Vierailija
14/17 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sekaan osa

-ruisjauhoja

-grahamjauhoja

-sesaminsiemeniä

-ruisleseitä

-mysliä

mitä nyt mieleen juolahtaakaan

Ja mun mielestä se helpottaa normileipomiseen verrattuna ainakin sen, ettei tule lainkaan tiskiä, paitsi se teflonkippo, missä leipä paistuu. Aineet vaan koneen kippoon ja ohjelma tai ajastus päälle. Tykkään!

Juu ja mun kone on Tefalin se rosterikone, hinta 99e

Vierailija
15/17 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptejä?

Vierailija
16/17 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä täällä kehui ja on ollut käytössä hyvä. sillä voi tehdä myös marmeladia, pastataikinaa jne, niitä tosin en ole vielä kokeillut.

Vierailija
17/17 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän