Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä olette jääneet sairaslomalle raskauden aikana?

Vierailija
24.10.2010 |

ev

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvien migreeni kohtausten vuoksi olin jossain vaiheessa raskautta varmaan 3 kertaa viikossa poissa töistä tai jouduin lähtemään kesken pois ja viimeisessä ennenaikaisten supistusten vuoksi ja kohdunnsuun muutosten vuoksi.

Vierailija
2/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas fyysinen työ vei voimat. Pyörtyilin ja oksentelin. Illat nukuin, nukuin ja nukuin.

Jäin saikulle paria kuukautta ennen äippäloman alkua. Ja kivalle ei tuntunut se, kun pomo hehkutti jatkuvasti kuinka HÄN painoi täyttä päivää loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välissä pidin kesälomaa 1kk, kun olin kunnossa. :D

Vierailija
4/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikaisesten kivuliaiden supisteluiden vuoksi. Jonka vuoksi olen ollut jo sairaalassa sisällä lepäämässä. Edellinen lapseni syntyi keskosena ja riski on kuullema sillon suurempi muissa raskauksissa. Lääkäri kirjoitti 5 vk saikkua ennen ä-loman alkua. Sairaalassa rampataan tiukemmassa kontrollissa ja ohje on, etten saa tehdä kotona mitään muuta kuin levätä. Kyllä odottavan aika voi olla pitkä ;)

Vierailija
5/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut nukuttua, kun hormonit teki tepposensa ja orastava burn out löi päälle. Unilääkkeitä ei haluttu määrätä. Olin tosi sekaisin ja apea. Hermostunut ja ahdistunut, kävelin talon päästä päähän peläten jopa puhelinta. Lääkärit laitti heti pitkälle sairaslomalle ja Kelakin sen hyväksyi mukisematta. Tuossa kai oli suurin riski, että lapsen synnyttyä tulee psykoosi. Ei tullut, raskauden loppua kohden psyykkinen tila parani.

Vierailija
6/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittain aikaisessa vaiheessa raskautta; ennenaikaiset supistukset; erittain korkea verenpaine.

Vierailija
7/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työssäni paljon istumista ja neuvotteluita, joista ei voi lähteä kesken pois.

Vierailija
8/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden takia olin ekassa raskaudessa 3 vkon sairauslomalla, jonka jälkeen palasin vielä töihin muutamaksi viikoksi ennen äityisloman alkua.

Erittäin mielenkiintoinen gallup, muuten. Oletin, että meitä mt-syillä sairauslomalla olleita olisi ollut hieman enemmän suhteessa muilla syillä olleisiin.

Vierailija
9/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotuksen takia joskus rv 24 ja sit kävin kokeileen ja uudestaan saikulle rv 30 supistusten takia kun kohdunkaula pehmeni ja lyheni sentin..

Vierailija
10/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova lonkkakipu

Vierailija
11/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ oli lisäksi fyysisesti raskasta työtä vanhustenosastolla sairaalassa. RV 18 eteenpäin jouduin olemaan töistä pois.

Vierailija
12/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rv:t 25-27 saikulla ja sitten supistukset lakkasivat ja palasin töihin. Jaksoinkin sitten loppuun saakka, eli äitiysloman alkuun.

Vierailija
13/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- alkuraskauden pahoinvointi

- vatsatauti x 2

- ruokamyrkytys (firman juhlista!)

- ennenaikaiset supistelut, joista johtuva kohdunsuun aukeaminen ja kanavan katoaminen --> vuodelepoon

Onneksi nuo vatsataudit ovat olleet vain 1-2 päivän mittaisia, koska sattuivat osittain viikonlopuille.

Vierailija
14/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonon olon takia. Töistä jäin n.2kk ennen äitiyslomaa pois. Raskas fyysinen työ ja supistelut. Olin yllättynyt, kun lääkäri sitten kirjoitti koko loppuajan saikkua. Sanoi kyl, että raskas fyysinen työ on merkittävä tekijä. Välillä oli pahoja liitoskipuja, sinnittelin töissä kenkkasemalla.

Vierailija
15/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä paha iskias ja liitoskivut. Työni oli istumatyötä ja siitä ei tullut mitään kun en voinut koko ajan ottaa jotain voimakkaita särkylääkkeitä. Tuntui, etten sen tuskaisen työpäivän jälkeen pääsisi ylös siitä tuolista, kotimatkakin kesti vielä tunnin kolmella eri kulkuvälineellä ja sitten piti vielä hakea esikoinen pk:sta ja kävellä hänen kanssaan kotiin

talviliukkailla keleillä. Onneksi avasin suuni ja pyysin sairaslomaa.

Vierailija
16/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa alkuraskaudessa väsymyksen takia. Nukuin n. 15h/vrk. Olin saikulla 2 vkoa. Toisen kerran olin saikulla myös esikoiseni takia... en muista miksi!?

Nuorimmaisesta olin, koska istukka oli osittain irti. Lisäksi jotain kuumelenssua tuli sairasteltua molemmista.

Vierailija
17/19 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niukka lapsvesi

Vierailija
18/19 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkotolkulla saikulla ympärivuorokautisen pahoinvoinnin ja huimauksen takia (verenpaine laski niin alas että jo pelkkä seisominen aiheutti kovan huimauksen ja työni on vielä fyysisesti raskasta) :(

Vierailija
19/19 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi oli syynä pienenpiin sairaslomiin. Masennuksen takia jäin pois hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan