Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan vielä lisäkseni joku, joka ei ole Facebookissa?

Vierailija
23.10.2010 |

Itse mietin pitäiskö liittyä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissäni on alkanut jo into laantua.

Vierailija
2/31 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan pitää yksityisyyteni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka monet tuttvani ovat. En koe jutukseni, tykkän enemmän tehdä omia blogeja yms. En halua jakaa jokapäiväisiä kuulumisian jaikille, vaikka välillä harmittaa, kun joku tuttu pyytää facebookiin.

Koen, että se on enemmänkin lasteni vuorovaikutuskanava...

Vierailija
4/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta touhua. Kerrotaan kahvittelut, töihin lähtemiset ja kampaajalla käynnit. Ja pitää tykätä niiiiin perkuleesti Sirpan makaronilaatikon ja pullanpaistosta...

Tutkimustenkin mukaan ihminen antaa naamakirjassa positiivisemman kuvan elämästään, kukaan ei halua raottaa köyhyyttä, syrjäytyneisyyttä, avioeroa, riitoja tai muita vaikeita ongelmia.

Vierailija
5/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kavereihin voi pitää yhteyttä muutenkin ja en halua levitella asioitani kaikille.

Totesin nämä asiat vääriksi. Minulla on vain 22 kaveria. Puolet niistä toisella mantereella asuvia sukulaisia ja puolet parhaita kavereita. Käytämme sitä ihan tavalliseen viestintään. Ei ole turhia tilapäivityksia yms. Helpompaa kuin sähköpostin lähettäminen. Sitä paitsi puhelut toiselle mantereelle tulee kalliiksi. Chattimahdollisuus esimerkiksi on helppo tässä systeemissä.

Vierailija
6/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähdin. Alkoi olla samanlainen olo kuin 7 päivää -lehteä lukiessa... Yök yök yök.

Toisaalta oli kiva kuulla vanhoista luokkakavereista vajaan kahdenkymmenen vuoden jälkeen.

Vierailija
7/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua olla FB:ssa, fine. Sen kuuluttaminen kovaan ääneen aina ja kaikkialla on vain todella lapsellista. Nämä ihmiset antavat itsestään yhtä pöntön kuvan kuin FB:n överikäyttäjätkin.

Vierailija
8/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työni puolesta on nyt pakko liittyä.

Vierailija
9/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kaksi vuotta riitti. Erosin lähinnä oman ajankäytön takia (turhaa roikkumista koneella), että ihan periaatteellisten syiden takia.

Vierailija
10/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy eikä kiinnosta joten erota pitäis kun vaan saisin aikaiseksi :D

Vierailija
11/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pari päivää sitten että menee kyllä vaikeeks tää kun ei ole siellä. Lasten urheilujoukkueiden valmentajatkin on nyt päättäneet että kaikki tiedotus tapahtuu Facebookissa koska sitä kautta tieto kulkee varmimmin ja nopeimmin. Lisäks työnantajani on antanut ymmärtää, että firmassa tietyssä asemassa olevien pitäisi olla Facebookissa, koska firma on Facebookin yhteisöjäsen ja mä olen sit vissiin se ainoa, joka ei siellä ole.

Vierailija
12/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pari päivää sitten että menee kyllä vaikeeks tää kun ei ole siellä. Lasten urheilujoukkueiden valmentajatkin on nyt päättäneet että kaikki tiedotus tapahtuu Facebookissa koska sitä kautta tieto kulkee varmimmin ja nopeimmin. Lisäks työnantajani on antanut ymmärtää, että firmassa tietyssä asemassa olevien pitäisi olla Facebookissa, koska firma on Facebookin yhteisöjäsen ja mä olen sit vissiin se ainoa, joka ei siellä ole.

Eihän siellä tarvitse vapaa-aikaansa viettää, mutta tuollaisiin tarkoituksiin FB on ihan yhtä passeli kuin moni muukin kanava.

Vierailija
13/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä tarvitse vapaa-aikaansa viettää, mutta tuollaisiin tarkoituksiin FB on ihan yhtä passeli kuin moni muukin kanava.

Vierailija
14/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta. Eilen meillä oli ystäväpariskunta kylässä, eikä hekään siellä ole. Mieheni on sukulaistensa ( ulkomailla olevien ) painostuksesta. kun halusivat pitää sitä kautta yhteyttä. Nyt nekin käyttää enemmän sähköpostia.

Vierailija
15/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisiakin ihmisiä varmaan on, jotka eivät halua maksaa laskuja netissä tai hankkia sähköpostiosoitetta, vaikka se helpottaisi elämää. Sitten he vain oppivat elämään näiden omien rajoitustensa kanssa. Turha siitä on tehdä mitään numeroa.

Vierailija
16/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisiakin ihmisiä varmaan on, jotka eivät halua maksaa laskuja netissä tai hankkia sähköpostiosoitetta, vaikka se helpottaisi elämää. Sitten he vain oppivat elämään näiden omien rajoitustensa kanssa. Turha siitä on tehdä mitään numeroa.

Turha verrata noihin, että verkkopankkitunnukset muka on verratvissa siihen, että ei halua olla fb:ssä. Olen niin onnellinen, etten ole FB:ssä, sillä arvostan yksityisyyttä yli kaiken ja KETÄÄN ei kyllä kiinnostaisi mun jonninjoutavat päivitykset lenkkeilystä ja kaupassakäynnistä, kun mun elämässä ei muuta oikeesti tapahdu. Miksi siis kertoilla tuollaista. ja sulle tiedoski, että vaikka en ole fb:ssä, niin hoidan kaiken minkä pysytyn netissä eli ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita!

Vierailija
17/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ei ole, sisareni ei ole. Itsekin käyn siellä minimaalisen harvoin, joutais lopettaa koko tilin.

Vierailija
18/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sähköpostitiliin. Minulla on sellainen, minut saa sitäkin kautta kiinni, joskus käytän sitä aktiivisemmin itsekin. No big deal.

Ennen liittymistä siitä on vaikka minkälaisia ennakkomielikuvia, jotka ovat muodostuneet tuttavien kertomusten tai muiden inforippeiden kautta.

Voihan profiilin sekä sen käytön räätälöidä itselleen sopivaksi. Vähän kuin nykyajan puhelinluettelo.

Kaverilistaakaan ei tarvitse kenellekään julkaista.

Ennen olin itsekin epäileväinen, mutta liityttyäni olen kyllä kokenut olevani paljonkin plussan puolella. Kiihkoilu pois puolin ja toisin.

Vierailija
19/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä joutuu joskus selittämään, miksi ei FB:ssä ole, mutta vielä ei ole tullut tarvetta sinne mennä. Asia tuntuu vaivaavan enemmän muita, mikä on outoa..

Vierailija
20/31 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha verrata noihin, että verkkopankkitunnukset muka on verratvissa siihen, että ei halua olla fb:ssä. Olen niin onnellinen, etten ole FB:ssä, sillä arvostan yksityisyyttä yli kaiken ja KETÄÄN ei kyllä kiinnostaisi mun jonninjoutavat päivitykset lenkkeilystä ja kaupassakäynnistä, kun mun elämässä ei muuta oikeesti tapahdu. Miksi siis kertoilla tuollaista. ja sulle tiedoski, että vaikka en ole fb:ssä, niin hoidan kaiken minkä pysytyn netissä eli ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita!

En tarkoittanut, etteivät facebookittomat käyttäisi nettiä muuten, vaan vertasin siihen, että on muitakin elämää helpottavia tekijöitä, joihin kaikki eivät halua turvautua. Ja tämä siis vastauksena sille, joka valitti, että seuran tiedotus tmv. siirretään FB:iin.

Minua ärsyttää, kun Facebookin käytöstä tai käyttämättä jättämisestä tehdään niin hirveä show. Toiset käyttää, toiset ei. Jos käyttää, on turha ahdistella niitä, jotka eivät käytä. Jos taas ei käytä, on turha julistaa siitä kaikille ja valittaa, kun käytännön asioista hoidetaan nykyisin siellä.

FB-tilin voi tehdä myös sellaiseksi, ettei menetä yksityisyyttään. Halutessaan siellä voi esimerkiksi hoitaa vain nuo yllä mainitut tiedotusasiat, vaikka salanimellä, jos niin haluaa.