Kauneustoimenpiteet ennen synnytystä?
Ihan mielenkiinnolla tällästä galluppia... :)
Eli mitä kaikkee olette jaksaneet tehdä ennen synnyttämiseen lähtöä? Suihku?meikki? hiustenlaitto? kauniit vaatteet? jne...
Kommentit (28)
kaikki mainitsemasi eli suihku, kevyt meikki, hiukset ja kivat vaatteet. Ja karvat ajaltuna ja varpaan kynnet lakattu.
Mutta se olikin käynnistetty synnytys. Jos synnytys alkaa yöllä niin en ole kyllä noin laittautunut. Olen vetäisyyt jotkut vaatteet ja harjannut tukan. Suihkussakin on tullut kyllä käytyä, koska sehän myös lievittää kipuja.
Eli tilanteen mukaan. Kuitenkin siellä vedetään ne sairaalan vetimet ja hiki virtaa, jotem aika turhaa laittautua.
mut unohdin pestä vanhat meikit. Ja näytin pieneltä kärsivätä pandalta laitokselle mennessä =D
-tintti-
kevyt meikki ja kulmat nypin.
3 kertaa synnyttänyt, ei ole ollut kertaakaan liian kiire.
ja hyvä että kengät sain jalkaan koska kipeät supistukset alkoivat tosi nopeasti.
synnytyssalissa?? Ja synnytyksen jälkeen kuitenkin heti taas suihkuun... ei ymmärrä. Kuulun kyllä niihin, jotka meikkaa kauppaan lähtiessäkin, mutta synnyttämään mennessä kuulostaa jo aika naurettavalta...
...näyttää hyvältä, kun synnyttämään lähtee.
Olisihan se kurjaa näyttää hikiseltä ja laittamattomalta "julkisella paikalla" :)
Ja tosiaan karvat alapäästä pois, että näyttää hyvältä kun vauva repii paikat!
synnytyssalissa?? Ja synnytyksen jälkeen kuitenkin heti taas suihkuun... ei ymmärrä. Kuulun kyllä niihin, jotka meikkaa kauppaan lähtiessäkin, mutta synnyttämään mennessä kuulostaa jo aika naurettavalta...
kyseessä olis siis käynnistys.
Eli matka sairaalaan, siellä odotushuoneessa odottamassa lääkärin tapaamista. Tapasin siis monta hoitajaa ja lääkärin ennen kuin muutaman tunnin kuluttua pääsin synnytyssaliin.
-3-
ei tarvi hermostua kuitenkaan. Tää oli ihan vapaaehtoinen gallup ja kai sitä nyt saa meikata synnytykseen jos siltä tuntuu. Kukaan ei ole tainnut mainita, että olisi väärin jättää meikkaamatta...
Plaah, aina mahtuu joku huonon ilman lintu näihin ketjuihin. Muuten on ollu kyllä kiva lukee näitä! :)
Itse lakkailen juuri varpaan kynsiäni, kun noin 2 tuntia sitten alkoi säännölliset menkkamaiset jomottelut. Eihän sitä koskaan tiedä, mihin tää päivä vie ;)
ap
mutta on se synnytys niin brutaalia touhoa, ettei siinä omaa ulkonäköä ehdi ajatella.
Viimeisillään odotusaikana pidin puutarhan suht siistinä ja kainalot ajeltuna. Jossain vaiheessa kävin kampaajalla, jossa otin myös kestovärin kulmiin. Varpaankynnet on aina lakattuna.
Ihan siis perussettiä, näistä huolehdin muutenkin. (Kesäisin ajan myös olemattomat säärikarvat).
Jotenkin esim. lakatut varpaankynnet on eri piristävät :)
odotellessa, kävin valtavan innoissani välittömästi, kello puoli kaksi yöllä, suihkussa ja pesin hiukset. Noh, ehdin sitten kyllä sairaalan osastolla käydä suihkussa vielä kolmesti synnytystä käynnistellessä, kun ei supistukset alkaneetkaan! Karvoja en ajellut, koska en ylettynyt alapäähäni. Kainalot pidän aina ajeltuna kyllä.
miten ajelette karvat, vai auttaako joku?
Mä en näe, enkä oikein edes ylety ajelemaan niitä alapään karvoja. Miten hoidatte homman?
miten ajelette karvat, vai auttaako joku?
Mä en näe, enkä oikein edes ylety ajelemaan niitä alapään karvoja. Miten hoidatte homman?
no itse ajelen mitä nään ja peilin avustuksella. Mies auttaa myös :)
tiiänhän mä missä ne kutakuin majailee ne karvat, niin ajelen sitten ja kokeilen kädellä jos niitä vielä tuntuu. Ei varmaan ihan hirveän tarkkaa, mutta ehkä silti tyhjää parempi.
Viimeksi lakkasin jossain välissä ajamasta kun oli niin hankalaa, mutta sitten ihan tosissaan yllätyin miten hurja majava oli kasvanutkaan. :D En usko muiden välittävän siitä tosin.
2
laitoin hiukset ranskalaiselle letille.
kun voi mennä vedet, ja ne joutuu kuitenkin riisumaan ennen saliinpääsyä?
Meikkaamista en juuri suosittele, ei ole mikään ilo
a) maata meikit naamassa pitkään, kenties päivän tai pari synnytyksen jälkeen, tai
b) kun meikit läärääntyvät synnytyksen aikana pitkin naamaa, tai
c) lähteä varta vasten pesemään meikkejä synnytyksen jälkeen tilassa, jossa haluaisi kenties vain maata kuolemanväsyneenä tai liikkuminen on tuskallista ja vaikeaa, jopa mahdotonta.
Muuten ihanhan se on itsestä kiinni mihin jaksaa tai haluaa panostaa kun vauva on syntymässä.
viikolla 41
ap
ps. ei alkanu synnytys vielä, argh
kun voi mennä vedet, ja ne joutuu kuitenkin riisumaan ennen saliinpääsyä?
Meikkaamista en juuri suosittele, ei ole mikään ilo
a) maata meikit naamassa pitkään, kenties päivän tai pari synnytyksen jälkeen, tai
b) kun meikit läärääntyvät synnytyksen aikana pitkin naamaa, tai
c) lähteä varta vasten pesemään meikkejä synnytyksen jälkeen tilassa, jossa haluaisi kenties vain maata kuolemanväsyneenä tai liikkuminen on tuskallista ja vaikeaa, jopa mahdotonta.Muuten ihanhan se on itsestä kiinni mihin jaksaa tai haluaa panostaa kun vauva on syntymässä.
no kyllä pesukone on keksitty
en kyllä ajatellu maata synnytyksen jälkeen meikit naamassa 'päivän tai pari', vaan ajattelin mennä ihan suihkuun pesemään ne :D
ajatin sääri ja peppukarvat ja pimppikarvoja siistin vähän..Otin peräruiskeen,ettn olisi kakkinut siihen synnytyspöydälle.
olin käynyt aamun yliaikaistarkistusta varten suihkussa ja samlla ajellut kainalot, sääret ja alapään. Muuten en mitenkään laittautunut, vaan hiukset hapsottivat.
Toisella kerralla alkoi kivut aamulla ennen ylösnousua heti 3minuutin välein ja _tosi_ kipeinä. Lievää ponnistamisen tarvettakin oli. Kävin silti kotona suihkussa ja ajelin taas alapään, kainalot ja sääret. Vauva syntyi parin tunnin päästä.
Kolmannen kohdalla kävisin varmaan taas suihkussa. Jotenkin on vaan kiva lähteä raikkaana synnyttämään, vaikka viimeksikin se päättyi siihen, että makasin litran verilammikossa :D Lisäksi kun on jotain mihin kivuilta pakko keskittyä niin selviää paremmin ja aika kuluu nopeammin.
Oli varmaan meikkiä päivällä ollut, mutta särkyjen takia olin suihkussa niin ne peseytyi siinä pois. Tukkaa en edes miettinyt, vaatteet valitsin ettei purista :D Mutta tällä kertaa mietin jos saisin ajeltua pahimmat karvat, sillä viimeksi säikähdin itsekin sitä majavaa kun sen viimein mahan alta näin lapsen synnyttyä. :D