Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kipeä peräpukama, mikä avuksi? :(

Vierailija
22.10.2010 |

Periksiä on ollut varmaan sen 12v ajan eli 18 vuotiaasta saakka aina välillä, vatsani on vähän outo: aamuisin toimii ihan sutjakkaasti mutta ikäänkuin kovettuu päivän aikana vaikka pidän huolta kuiduista, liikunnasta ja nesteen saannista. Olen siis kahden kakkos-essareissun nainen.

Koskaan ei ole kyllä ollut oikeasti näin kipeää pukamaa, ei kummassakaan raskaudessa.

Kuinka te hoidatte pukamia? Nyt vasta itsellä eika kerta kun pitää miettiä jotain hoitoa, muuten ne eivät ole vaivanneet kun vähän kutisemalla ja välillä, ehkä kerran 2kk tulee vähän verta paperiin pyyhkiessä.

Suosittele jotain itsehoitotuotetta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheriproct taitaa olla yleisin voide.

Minulle jäi vaiva toisen raskauden jälkeen. Ajattelin jossain vaiheessa käydä lääkärissä kysymässä leikkaushoidosta, kun voiteet eivät niitä varsinaisesti paranna, lievittävät vain akuutteja kipuja.

Vierailija
2/2 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata aiempia keskusteluja: tämä pukama/ummetus-aihe tuntuu toistuvan aina säännöllisin väliajoin. Täältä jos mistään löydät kohtalotovereita!

Millaista kipusi on? Kipuileeko ulostaessa ja/vai vasta sen jälkeen? Kirveleekö? Vuotaako nestettä? Pakottaako? Tuntuuko että "siellä" liikkuisi jotakin massan mukana? Onko sisäisiä vai ulkoisia? Hyvää hygieniaa ei voi koskaan korostaa liikaa: pese, huuhtele, istu vesikylvyssä. Itse en nykyisin pysty edes pyyhkimään toimituksen jälkeen: vesihuuhtelu on ainoa mahdollinen ja vähiten kivuton vaihtoehto. Osta peräpuikkoja ja erityisesti scheriproct-voidetta apteekista, ulostuslääkkeistä on myös silloin tällöin apua: itselläni ainakin ummetus pahentaa oireita ja siksi pyrin välttämään kovaa ulostetta viimeiseen asti. Juo enemmän vettä, pyri liikkumaan reippaasti, syö kuituja (esim. pellavansiemeniä, fibrexiä, luumuja) reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla