Ennusta 2011 sisustustrendit
Kuka omaa ennustajan lahjat.
Olisi kiva kuulla mitä ajattelette ensi vuonna tai tulevaisuudessa olevan sisustuksessa pop?
Kun katsoo taaksepäin on itse kokenut jo monenlaisia muutoksia. Kauan sitten Marimekko oli aivan OUT sitten se oli IN ja nyt hieman väistymässä (ollut jo jonkin aikaa).
Sitten nousi kaikki käsin tehty, räsymatot, itse tuunatut jutut.
On ollut väria toisaalta valkoisuutta?
On eletty mustat/metalliputki ajat, siniset kaudet, beiget kaudet ja ruskeat sävyt?
Mitäs nyt?
Kommentit (28)
Ruskea ei poistu ikinä ns. muodista.
Ruskea on selvästi poistumassa värikartoista ja alkaa olemaan jo hieman tunkkainen sisustusväri. Toivottavasti et ole viimeaikoina käyttänyt suuria summia ruskeaan, erityisesti jos olet suunnittelemassa asunnon myyntiä...
sininen on tulossa. Vituttaa, kun olen kerännyt kaikkea sinistä tavaraa uuteen kotiini, ja kohta sitä on joka paikassa. Vähän sama juttu oli mintunvihreän kanssa, innostuin siitä, ja kohta sitä oli joka paikassa. Tosin siitä ei ole tullut vielä mikään joka kodin juttu, toivottavasti ei tulekaan.
Mua ei ärsytä se sen takia, että haluaisin kotiini jotain, jota muilla ei ole, vaan sen takia, että pyrin ajattomaan sisustukseen, johon ei kyllästyisi. Mutta jos jotain juttua on kaupat, sisustuslehdet, -ohjelmat ja kodit täynnä, niin tympiintyyhän siihen.
veikata sinistä.
Itse inhoan sitä ylikaiken, oli joskus 10 vuotta sitten kaikki sinistä ja ei enää koskaan, kiitos =)
Sekatyyli, eli jotain vanhaa, jotain uutta, jotain itse tehtyä, halpaa ja kallista. Affordable luxury. Aitous, siis niin että käytetään aitoja materiaaleja ja ne mitkä on muovia myös näyttää muovilta.
voisi olla yksi trendi, sekä pitkään parjattu mänty tulee takaisin.
mutta voihan se tulla uudestaan
Harmaa, pinkki
Näyttäisi että sininen tulee, mutta ei niin kuin 90-luvun alussa, jolloin keittiönkaapitkin otettiin sinisenä.
Laatat vedettiin sinisinä, sohvat, tuolit, matot, apuva!!!
Toisilla oli se vihree kausi, samat jutut mutta vihreenä.
Silloin hinkattiin vanhoista mööpeleistä kaikki maalit pois ja ihailtiin tyytyväisinä paljasta puupintaa, se oli must.
Sitten antiikkigurut älähti, ettei aito entisöinti ole sitä,e ttä kaikki vanha vedetään pois. Monet hienot alkuperäis ootraukset menetettiin tee se itse ihmisten käsissä.
Luin mielenkiintoisen artikkelin jossa taas kyseenalaistettiin tämä, että pitäisi nätisti veitsen kärjellä raaputtaa, jotta saataisiin se eka pinta mahd. ehjänä näkyviin. Artikkelissa todettiin, että saahan vanhassakin huonekalussa näkyä elämä, l. se että se vaikka maalataan muuhun sisustukseen sopivaksi. Eikö se ole kierrätystä parhaimmilaan? Vai onko?
Mielenkiintoista on tämä suomalaisten kujanjuoksu mikä on IN-perässä. Kun katsoo esim keskieurooppalaista tyyliä, heillä on tietty klassisuus, joka säilyy aina. Tyyliä päivitetään uusilla tuotteilla. Mutta ei heidän sisustus mene kerrasta uusiksi joka syksy ja kevät.
Kannattaisi enemmän panostaa kestävyyteen, ajattomuuteen. Siinä mielessä design ja antiikki ovat aina POP.
on ikuista. Musta-valkoinen ja siihen joku tehosteväri. Vaikka oranssi.
yök.