Sterilisaation peruminen ?
1.4.10 tehty essure sterilisaatio, joka on peruuttamaton.... :(
Onko siis olemassa mitään keinoa saada enää lasta? Älkää hyvät ihmiset menkö tuohon sterilisaatioon jos aivan pikkusenkin epäilyttää.
Olin silloin muka aivan varma, että en tule katumaan, mutta nyt uusi ihana mies ja tuntuu kamalalta jos en voi lasta häne kanssaan hankkia.
AUTTAKAA !!!!
Kommentit (14)
luonto korjaa sterilisaation itsekseen... Mutta siihen ei kannata hirveästi nojata.
Mihin niitä jonkun toisen munasoluja tarvitaan?
On tää nyt ihan hullua jos ei ota sitä mahdollisuutta huomioon, että mitä tahansa saattaa käydä. Löytää uuden miehen, jäädä leskeksi yms. Strelisaation toki ymmärrän, muttei sitä ehkä kannata heti 30-vuotiaana sinne rynnätä!
Harkitkaa nyt hyvät ihmiset huolella. Tekeepä mieleni myös sanoa, että eikö lääkäri sulle selittänyt, että peruuttamaton se käytännössä on?! Voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
ei voida asiallisesti vastata kysymykseen ilman omien mielipiteiden kertomista? Joka ikisessä ketjussa sama juttu. Joku kysyy neuvoa ja heti on muutama nokkimassa, että ootko tyhmä tms. Opetelkaa ihmiset käyttäytymään...
niin voi joutua lukemaan kommentteja.
Jos olisi vaan yksinkertaisesti kysynyt että "Onko mitään keinoa enää tulla raskaaksi Essure-sterilisaation jälkeen" tai "voiko sterilisaation purkaa", voi olla että kommentit olis olleet vähäisemmät.
Osaan mä käyttäytyä mut joskus sitä hämmästyy ihmisten tyhmyydestä. Hei.. HUHTIKUUSSA sterilisaatio, lokakuussa uus mies ja vauvaa haluttais. Miks musta tuntuu aika harkitsemattoman ihmisen touhuilta?
elämä ole niin mustavalkosta... Onhan sterilisaatiosta lyhyt aika, mutta ei se taida meitä muita koskettaa millään tapaa...?
ei voida asiallisesti vastata kysymykseen ilman omien mielipiteiden kertomista? Joka ikisessä ketjussa sama juttu. Joku kysyy neuvoa ja heti on muutama nokkimassa, että ootko tyhmä tms. Opetelkaa ihmiset käyttäytymään...
Kiitos sinulle :) Asiallista vastauta olen hakemassa. Enkä ole enää kolmekymppinen vaan jo elämää nähnyt ja paljon kokenut. Eipä sitä ikinä voi tietää koske se oikea rakkaus eteen tulee. Miesystävä on kyllä tietoinen sterilisaatiostani. Hän ei ole vain "ihana" ja en tarkoita sanalla ihana että olisi komea(mitä myöskin on :D ) ja lässyn lässyn vaan hän on tukenut minua sairaan lapseni hoidossa jonko omaishoitajanakin toimin. Terveitä lapsiakin talosta löytyy. Joten tyhmät älkää kommentoiko !!
tukenut minua sairaan lapseni hoidossa jonko omaishoitajanakin toimin. Terveitä lapsiakin talosta löytyy.
Mutta jos lapsia jo on liuta, niin MIKSI niitä pitää pykätä tämän uudenkin miehen kanssa? Että saat jonkun minikopion hänestä? Ja kun ikääkin tuntuu olevan ("en ole enää kolmekymppinen").
En katso olevani tyhmä, vaan hyvin rationaalinen. Tosin eri mieltä kuin sinä, mutta jos sinun iässäsi kaikki eri mieltä olevat on "tyhmii niinku", niin ihan vapaasti saat haukkua.
Eikös tuo asia ole tullut jo selväksi ko toimeenpiteeseen mentäessä ??
Mutta jos lapsia jo on liuta, niin MIKSI niitä pitää pykätä tämän uudenkin miehen kanssa?
Niinpä. Jos sterilisaatioon menee, niin silloin pitää olla varma, että ei IKINÄ aio enää hankkia lapsia, muuttui elämäntilanne ihan millaiseksi tahansa. Vaikka tapaisi maailman ihanimman miehen, tai vaikka kaikki omat lapsesi kuolisivat, niin et siitä huolimatta koskaan enää hanki lapsia. Vasta kun on tästä varma, niin steri on paikallaan. Mutta toisaalta ap:n tapauksessa hän onneksi kärsii tilanteesta vain itse. Toisaalta jos mieli on noin muuttuvainen, niin kannattaako niitä lapsiakaan hankkia. Valitettavasti näitä lapsiinsa kyllästyneitä ja välinpitämättömiä vanhempia on riittämiin. Lasten hankinnassa tulee siis käyttää vielä paljon enemmän harkintaa kuin steriin menemisessä, koska pahimmillaan siinä pilaa jonkin toisen elämän.
Mikä hemmetin vimma toisilla on lisääntyä kuin kanit jok ikisen ukon kanssa, joka nyt vaan on niin ihana...?
Et selvästikään ollut yhtään harkinnut tuota sterilisaatiota- jos nyt sitten harkitsisit tuota lapsiasiaa hieman kauemmin. Et ehkä ole vielä ymmärtänyt että lapset ei ole mitään leluja, joita hankitaan kun niin kovasti tekee mieli?
Ja kyllä, sterilisaatio on peruuttamaton. Luonnollisin keinoin et (toivottavasti) tule lasta saamaan. Jos nyt sitten pitkällisen harkinnan jälkeen ja jos se ihana mies on vielä kuvioissa joskus vuoden,kahden päästä; ja vielä oot sitä mieltä että lapsi on pakko saada- ainoa vaihtoehto on silloin koeputkihedelmöitys. Yksityisellä.