Muita jotka järkkäämässä halloween juhlia lapsille?
Kutsut lähti eilen- yksi on iloittanut jo onneksi tulevansa. Mitäs ohjelmaa te olette keksineet? KOhta täytyykin alkaa askastelemaan- viikonloppuna kohti tiimaria.
Kommentit (23)
ja myös tänä vuonna pikkusen pienemmällä porukalla. Jokainen tuo jotakin tarjottavaa ja yhdessä koristellaan paikat kuntoon ennen lasten ja isukkien tuloa. Ohjelmassa oli viime vuonna syömistä, tanssia, "pelottelua" :) ja perinteinen onginta. Tänä vuonna aarteenetsintä ja muuten varmaan samaa mitä viime vuonna, aika vapaata ohjelmaa.... Lapsille kivaa, että viitsitään halloweenkemut järjestää ja miksei aikuisillekkin, tähän syksyn pimeyteen jotain hauskaa! :)
Hauskoja juhlia teille!
halloween juhlille?
Olisi kiva järkätät jotain.
siis muiden äitien kanssa koristellaan paikat valmiiksi, ennen kun lapset ja isukit tulee :)
Tästä innostuneena mä kutsuin siskon lapsineen meille yökylään, peukut pystyyn että tulevat. ;)
-2
6.11, jospa sinnekin keksisi jotain extraa..
Eli lautaselle muutama karkki joista yksi loitsutaan myrkkykarkiksi. Yksi on muussa huoneessa sen ajan. Sitten saa tulla lautaselta syömään karkkeja ja saa syödä niin kauan kun ottaa myrkkykarkin, sillon kaikki huutaa myrkkykarkki. Lisäks teen ilmapalloja ja niihin pitkä naru jalan ympärille, saavat rikkoa toisetn palloja. Voittaja on se kenkä pallo viimeisenä ehjä. Teen aika pitkät narut niin suojelu on hankalaa eikä tuu tönimistä. Lisäks aarteen etsintää. Oon miettiny myös ett jos laittas johonki kippoon makaroneja ja sinne ´joatin pieniä esineitä, hämähäkkejä tms ja jos uskaltaa sinne käden laittaa niin saa löytämänsä esineen. Sanon siis ett kipos on sammakon kutua ja suolia tms..
Musiikkia mut mikä musiikki ois sopiva eskari-ikäisille? Lady gaga? Hevisaurus? Mitä noi kuuntelee, en yhtään tiedä.
Tarjoiluks on jäätelöä, keksiä, sipsejä. Mitään ihme ruokia en siis tee koska en itsekään pystys syömään mitään ihmeyksiä...
Koristelen asuntoa hämähäkeillä, haamuilla.
Tämmöset suunnitelmat täällä. Toivottavasti vaan saadaan vieraita riittävästi.
mm. nakeista tehtiin sormet, joille laitettiin manteleista kynnet ja tietty ketsuppia vereksi. Lehdessä oli muitakin hauskoja juttuja, valitettavasti en muista tarkemmin.
toinen on jenkkilästä tullutta hauskaa hömppää ja toinen tällainen virallisempi juttu.
Halloween on virallisesti 31.10 mutta me olemme aina viettäneet sitä lähimpänä launataina. Jokainen tekee varmasti kuten itse haluaa.
Ja tarjoiluvinkkinä huimin on ollut: noidan puuro eli päärynämehuun tehty helmipuuro jossa oli joukossa karkkimatoja.
Paljon ideoita löytyy netistä, kannattaa selata ulkomaalaisiakin sivuja.
vaan olisi tarkoitus järjestää halloween- tai pikkujoulu-pipalot lapsukaisille ensi viikon loppuna :) Meillä vietellään näitä päiviä just sillon, kun kaikille sattuu vaan sopimaan, huolimatta niiden "oikeasta" ajankohdasta :)
Ennemmin kekrit, eikä mitään kurpitsanaamoja.
Tästä innostuneena mä kutsuin siskon lapsineen meille yökylään, peukut pystyyn että tulevat. ;) -2
Ap tietämättään pelasti ainakin meidän ensi viikonlopun. :)
Nyt sitten lisää ideoita, tämä naikkonen emännöi nyt elämänsä parhaat halloweenit!!
Mulla oli kolme suurta lasipurkkia, jotka olin maalannut mustaksi, ettei näy läpi. Jokaiseen pohjalle avain, joka piti uskaltaa noukkia. Purkkien sisällöt:
1. aivoja (persikanpuolikkaita liemessä)
2. suolia (keitettyä spagettia)
3. limaa (vedestä ja perunajauhosta keitettyä paksua kiisseliä)
Tää oli oikeasti pelottava juttu pojille ja ne puhui vielä kuukausia jälkeenpäin, miten jännää ja hauskaa oli.
Tästä innostuneena mä kutsuin siskon lapsineen meille yökylään, peukut pystyyn että tulevat. ;) -2
Ap tietämättään pelasti ainakin meidän ensi viikonlopun. :)
Nyt sitten lisää ideoita, tämä naikkonen emännöi nyt elämänsä parhaat halloweenit!!
http://www.viltsunruoka.com/blog/category/HALLOWEEN
Mun mielestä tuolta linkistä löytyy kivoja tarjoiluehdotuksia! :) Itsekin suunnittelin järkkääväni juhlat lasten serkuille, mutta valitettavasti tää raskaus ei nyt mahdollistakaan sitä :( Ehkä jotain tehdään oman perheen kesken kuitenkin!
on tosi kova sana eskareiden ja ekaluokkalaisten keskuudessa
kekriä vietetään?
Samat juuret silläkin juhlalla käsittääkseni on kuin kelttiläsellä halloweenilla.
mutta jenkit ovat ympänneet tuohon halloweeniin omat juttunsa.
Kekristä ja sen vietosta löyty paljon tietoa netistä. Ydinhahmona pelottava kekripukki.
kekriä vietetään?
Samat juuret silläkin juhlalla käsittääkseni on kuin kelttiläsellä halloweenilla.
No me ainakin kaksin lapsen kanssa jotenkin juhlitaan, mitään tenavakekkereitä en taida jaksaa (joo olen laiska!) väkertää, enkä oikein osaakaan.
Mutta ideoita odotellessa tässä... :)