Aaah miten tehdään sellaisia leivoksia missä on marjaa sisällä?
Tekisi niin mieli sellaisia kuningatarleivoksia mitä Suomessa myydään! Niitä on aina kaksi pakkauksessa ja makuja on monia! Huimaa kovasti ja tekee mieli sellaisia. Asun ulkomailla ja täällä ei myydä mitään vastaavaa. Onko joku tehnyt itse sellaisia tai osaako antaa vinkkiä tai reseptiä miten tehdä vastaavia itse? Auttakaa raskaana olevaa av-mammaa! Kiitos!
Kommentit (7)
Ohjeen löytää varmasti googlaamalla.
Vuoraan taikinalla muffinivuoan pohjan ja reunat ja pistän syvennykseen joko puolukkaa tai mustikkaa, johon on sotkettu sokeria ja hieman perunajauhoa. Päälle vielä kansi ja uuniin paistumaan.
Taikinan saumat fuskaavat helposti, mutta makuun sillä ei ole vaikutusta.
ja sitten vaikka metalliseen muffinssivuokaan pala pohjaa jonka päälle marja-sokeri-perunajauho/maissijauhoseosta) ja lisää pohjaa kanneksi päälle.
En tiedä mistä saisin tähän hätään metallisia muffinssivuokia mutta ehkä silikoninen käy? Sellainen on jo valmiina. Eikö kuningatartäytteessä ole mansikkaa, vadelmaa ja mustikkaa?
t. ap
ne niitä fatzerin muropiirakoita/piiraita? Ne on ainakin pakattu tuollaisiin tuplapakkauksiin.
Onkohan ne "Mince Pies" yhtään sinne päin, niissä ainakin on murotaikina?
Helppoja ohjeita voit etsiä vaikka pirkka-reseptihausta tai kotikokki.net
munkin tekisi mieli noita :D on vaan niin kalliita että jos itse voisi tehdä niin saisi paljon enemmän halvemmalla. olisko helppoa reseptiä? :D
Ohjeen löytää varmasti googlaamalla.
Vuoraan taikinalla muffinivuoan pohjan ja reunat ja pistän syvennykseen joko puolukkaa tai mustikkaa, johon on sotkettu sokeria ja hieman perunajauhoa. Päälle vielä kansi ja uuniin paistumaan.
Taikinan saumat fuskaavat helposti, mutta makuun sillä ei ole vaikutusta.