Nyt olen päättänyt, aion pysyä lihavana!
Olen lopen kyllästynyt jatkuvaan laihduttamiseen, painon jojoiluun, jokaisen suupalan kyttäämiseen (olen aineenvaihdunnaltani sellainen, että saisin syödä max. 1200 kcal päivässä pysyäkseni hoikkana).
Nyt olen kuukauden liikkunut PALJON enemmän kuin ennen (joka päivä vähintään tunti liikuntaa, välillä reipasta kävelyä, välillä hölkkää, kerta viikossa jumppa, uintia...) ja syönyt n. 1500-1800 kaloria päivässä (juu, olen laskenut JOKAISEN suupalan).
En ole syönyt mitään herkkuja, vaikka mies on vetänyt suklaata vieressä. Paino ei ole pudonnut grammaakaan. Laihdutan, koska haluan parantua pco:sta, ja haluaisin vielä vauvan...
Tässä vain alkaa usko loppua ja tulee sellainen olo että ei maksa vaivaa.
Minua ei suostuta hoitamaan clomifenilla, käsketään vain pudottaa painoa. Se onkin niin hemmetin yksinkertaista... : (
Kommentit (21)
Kuukauden olet vasta laihduttanut ja olet jo valmis heittämään pyyhkeen kehään?
Jos max on tuo 1200 niin toki 1800 on ihan liikaa.
vaikk anutraamista, niin ei tartte miettiä niitä suupaloja ja taatusti paino putoaa.
Kuukauden olet vasta laihduttanut ja olet jo valmis heittämään pyyhkeen kehään?
ei ole lähtenyt grammaakaan, vaikka liikunta on lisääntynyt reippaasti, ja syöminen vähentynyt.
En toki aio lopettaa liikuntaa, siitä tulee todella hyvä olo. En ole enää väsynyt kuten ennen.
Ruokavalionkin aion pitää terveellisenä, mutta en jaksa enää stressata laihduttamisesta. Laihdun jos laihdun.. -ap
Kärsivällisyyttä, sinnikkyyttä ja sisua, sitä sä vaan tarvitset, sillä nimenomaan niitä tarvitaan myös sen sun tulevan lapsen kasvattamisessa...
-ap
Läskinä olo vaan ei ole pidemmän päälle yhtään kivaa, kaupan päälle saa yleensä itseinhon.
Kalorilaskurien mukaan kulutan 2300-2500 kaloria päivässä jo perusenergiankulutuksella, siihen liikunnat päälle, niin saisin muka syödä melkein 3000 päivässä.
Eli ei ainakaan noihin laskureihin voi luottaa lainkaan... -ap
Kalorilaskurien mukaan kulutan 2300-2500 kaloria päivässä jo perusenergiankulutuksella, siihen liikunnat päälle, niin saisin muka syödä melkein 3000 päivässä. Eli ei ainakaan noihin laskureihin voi luottaa lainkaan... -ap
Vai olisiko joku xtravagansa sulle sopiva?
Jotain "Suurin pudottaja" tyylistä painonpudotusta heti parin ensimmäisen viikon aikana??
Ei jeesus taas ihmisten "mullehetikaikkinytheti" asennetta...
Okei järjen puhuminen tuskin sulle enää auttaa mitään kun olet jo luovuttanut. Luovutatko muuten yhtä helposti jos vaikka opettelet jotain uutta asiaa?
Kuukausi on helvetin lyhyt aika. Ja sillä nopealla painonpudotuksella ei ihminen saa itselleen muuta aikaiseksi kuin löysän norsunahan.
Itse laihdutin 120 kiloisesta 60 kg:hen vain ja ainoastaan liikkumalla reippaasti ja syömällä säännöllisesti. Ja kappas kappas. Paino on myös pysynyt tässä. Aikaa meni reilut kaksi vuotta, mutta ainakin olen saanut pysyviä tuloksia. Ja iho ei muuten roiku mistään kohtaa, vaikka pudotus olikin noin suuri.
Mutta hei. Ole vain lihava ja sairas jos kerta luovutat. Turha on sitten kitistä enää että v**u kun oon ruma ja lihava..
Oikeasti niillä pikadieteillä ei saa muuta aikaseksi kuin löysän nahan. Lisäksi ne tulokset ei todellakaan ole pitkäaikaisia jos ei tee mitään sen painon pysyvyyden eteen.
Ja onko tullut mieleen että sulla olisi lihasmassa kasvanut jos paino ei ole muuttunut mihinkään? Lihas kun painaa enemmän kuin rasva.
siksihän se jojoileekin...
Mutta olen samaa mieltä, ilmeisen kaikkimullenyheti. Kilot tainneet tulla vuosien saatossa, pois lähtevät hitaammin, jos siis haluaa varman tuloksen.
Vuosikausia yritin laihduttaa kun kaikki haukkuivat läskiksi ja itseäni häiritsi kilot.
Sitten luovutin. En vain enää jaksanut. Totesin itselleni, että tämä on tässä ja minusta ei kilot lähde. Miehelle sanoin myös, että turha enää haukkua läskejäni, koska ne ovat ja pysyvät ja ruvetaan rakentamaan suhdettamme jotenkin järkevämmin kuin tuolle ikuiselle haukkumiselle.
Ja kappas, nyt vuoden kuluttua olen 16 kiloa kevyempi. Itse asiassa: en käynyt vaa'alla ollenkaan, kunnen niin moni rupesi sanomaan, että olen laihtunut reippaasti. Itse vaan ajattelin, että onpas monesta housusta mennyt kuminauha huonoon kuntoon kun eivät pysy päällä ja korjasin housuja.
Totuus on se, että ainainen kilojen kyttääminen stressaa elimistöä ja varsinkin mielialaa niin, ettei enää löydä mitään iloja elämästä. Kun unohtaa kilonsa ja keskittyy elämiseen niin huomaa, ettei ne kilot enää pysy mukana.
Tsemppiä!
Minä olen ollut ketoosissa kuukausia, tarkkailen joka suupalaa kiloklubissa ja puolet ravinnosta korvaan nutriletilla.
Välillä paino putoaa, toisinaan se pysyy paikallaan monia viikkoja - ja joskus jopa nousee. Vaikka elintavoissa ei tule mitään muutosta. Syön jatkuvasti n 1 000 kaloria ja hiilareita n. 40g per päivä. Lisäksi harrastan liikuntaa.
Minun kroppani vaikuttaa sellaiselta, että hetkeksi se pysähtyy paikoilleen ja sitten ottaa kunnon spurtin. Välillä noustaan pari kiloa ylös päin, mutta sen jälkeen tippuu vähintään tuplat.
Olen todennut, että aivan sama miten se paino liikkuu, kunhan tämä ruokavalioni pysyy ennallaan.
Joten, älä nyt lannistu. Kyllä se siitä.
saa raivintoa vain 500 kaloria päivässä...
Siihen nähden 1000 kuulostaa paljolta, mutta joo, en tiedä.
pudotusta ja sitten, yhtäkkiä se lähti putoamaan. 8 kg lähtenyt!!
Nyt tuntuu taas, että junnaan paikoillani ja tarkoitus olisi vielä 5 kg pudottaa. Yritän olla miettimättä asiaa ja jatkan vaan minäkin uusia parempia elintapoja. En ole luopunut herkuista täysin koko tänä aikana. Mulle ei täyskieltäytyminen sovi, sitten menee ihan hysteerikseksi.
vaan hiilihydraattia. Itselläni ketoosi on pysynyt, vaikka kalorit vaihtelee välillä 300 - 1500. Harvemmin ylittävät yli tuhatta, mutta joskus on pakko, jotta kroppa ei mene säästölle.
Tiedä sitten, voiko joittenkin elimistöt toimia eri tavalla, mutta itselläni ketoosi on pysynyt näillä kaloreilla.
Olen vuosia harrastanut ketoosia, yleensä olen saavuttanut sen paaston avulla. Tunnistan omassa olotilassani milloin kroppa on ketoosissa, ja on siihen olemassa liuskatestitkin, millä ketoosiarvot voi testata, mikäli epäilee.
Wikipediasta löytyy tuohon tietoa, siellä oli kohta "Jos hiilihydraattia nautitaan alle 50 g/vrk, elimistö menee ketoosiin."
http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4h%C3%A4hiilihydraattinen_ruokavalio
saa raivintoa vain 500 kaloria päivässä...
Siihen nähden 1000 kuulostaa paljolta, mutta joo, en tiedä.
arviolta 3-4 kk. Aiemminkin olin, mutta tapahtui "repsahdus", mitä kesti noin kuukauden, jonka jälkeen laitoin ruokavalion jälleen kuntoon.
vai siis oletko aina?
Älä luovuta! Jatka ihmeessä liikkumista jos saat siitä hyvää oloa! Valitettavasti joidenkin tutkimustulosten mukaan liikunnalla ei varsinaisessa painonpudotuksessa ole niin suurta roolia, mutta mitä sitten, kun liikunta saa kuitenkin kunnon kohenemaan, luusto voi paremmin ja myös hyvä lihaskunto auttaa jaksamaan paremmin! Jossain vaiheessa saatat jopa huomata muutaman sentin kadonneen jostain, vaikka paino ei niinkään putoaisi. Mielestäni on turha tuijottaa pelkästään painoon tai painoindekseihin, kun se ei kerro kehon koostumuksesta yhtään mitään! Tsemppiä vaan! Ja niinkuin moni on sanonut että alussa saattaa mennä tovi ennen kuin paino lähtee putoamaan, vaikka monessa paikassa toitotetaan niitä "terveellinen painonpudotus puoli kiloa viikossa" ja sitten kun grammaakaan ei lähde niin turhauttaahan se "jo" kuukaudessa! Kyllä se siitä! :) jatka vain terveellisesti syömistä! Tsemppiätsemppiä!
Kerro yhden päivän esimerkki.
En meinaan usko, että joku ei voi laihtua syömällä vähemmän ja liikkumalla.
Kärsivällisyyttä, sinnikkyyttä ja sisua, sitä sä vaan tarvitset, sillä nimenomaan niitä tarvitaan myös sen sun tulevan lapsen kasvattamisessa...