Haussa munattomia ja maidottomia valmisleivonnaisia.
Vinkkejä kaivataan.
Kommentit (11)
pakastepuolelta missä on pullat ym. korvapuusteja.
En nyt muista merkkiä, mutta ovat gluteenittomia, munattomia sekä maidottomia. Olen ostanut niitä kananmuna-alleriselle tytöllemme, tykkää.
ja tavallisista munkeista myös. En muista tuotemerkkejä, mutta tuoteseloste kertoo. Muumi- ja Carneval-keksit ovat myös munatta ja maidotta. Sitten tietysti tofu-jäätelö käy allergiselle myös.
Suurin osa lastenkekseistä, muumi, carneval, miina ja manu, aakkoskeksit.
Aina kannattaa lukea tuoteseloste kunnolla. Esim. pulla voi olla leivottu ilman munaa, mutta voideltu munalla.
Mutta raakapakasteissa tosiaan oli sellaisia pullia silloin kun noilla kriteereillä tarvitsin. Karjalanpiirakoissa taisi jokin merkki olla munaton (siis hassua, kun kotileivoituissa karjalanpiirakoissahan ei ole munaa, mutta raakapakasteissapa onkin).
Ja meidän kaupassa siinä pakastekaapin vieressä on hylly missä on konditorialeivonnaisia. Siis näitä hillowienerpitkoa, mustikkapiirakkaa (se pitkuliainan), jne. Niin siitä hyllystä löytyi sellaisia pipareita, jotka oli munattomia ja maidottomia. Kun tavallisessa keksihyllyssä munattomia on lähinnä noi muumikeksit ja vastaavat lastenpiparit, niin noi mun löytämät on paremmin aikuisen makuun.
finduksen muutkin pakastepullat, lähes kaikki ovat munattomia ja maidottomia, en nyt muista missä niistä oli maitojauhetta.
ja keksiosastolta löytyy kaikenlaista.
Joulutortut käy myös, mutta joutuu vähän itse värkkäämään.