Raamatun sanaa kirjaimellisesti noudattavat
Vastaisitteko mieltäni askarruttaviin kysymyksiin?
3.Mooseksen kirja (20-9)
"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava.Hän itse on ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."
Tarkoittaako tämä sitä että järjestäen kaikki teinit on nyt tapettava?
2.Mooseksenkirja (21-15)
"Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla."
Tässä näin alkuun.
Myöskin ilmeisesti on kauhistuttavaa syödä etanoita ja simpukoita tulisiko minut nyt kivittää?
Kommentit (37)
että miten rakastava Jumala olisi IKINÄ voinut käskeä ihmisiä tappamaan omia lapsiaan (ja niitä lukemattomia muita, jotka VT:n Jumala komentaa ottamaan hengiltä)? Miten tämä on voinut olla hyvä asia muinaisille juutalaisille? Määritelläänkö "hyvä" siis sen mukaan, mitä uskovien ylin auktoriteetti milloinkin on tehnyt/käskenyt? Ja miten tällainen eroaa äärimuslimien uskosta? Hekin uskovat sokeasti kyseenalaistamatta, että heidän jumalansa (tai hänen edustajansa) käskyt ovat oikeita ja hyviä.
Tämänkin ketjun aloittaja joutuu helvettiin teostaan. "Jumalanpilkka on pahinta mitä voi tehdä".
Raamatusta löytyy paljon hyvääkin ja hyviä ohjeita. Miksi te pilkkaajat aina tuotte esiin ne sairaimmat kohdat?
Maailmassakin on paljon sairautta ja pahuutta. Raamattu on hyvin todentuntuinen ja realistinen paketti se ei vääristele maailman julmuutta.
Ap sinuna polvistuisin heti rukoilemaan armoa, sillä olet tehnyt teoista kammoittavimman. Totisesti rukoilen puolestasi.
Tämänkin ketjun aloittaja joutuu helvettiin teostaan. "Jumalanpilkka on pahinta mitä voi tehdä".
Raamatusta löytyy paljon hyvääkin ja hyviä ohjeita. Miksi te pilkkaajat aina tuotte esiin ne sairaimmat kohdat?
Maailmassakin on paljon sairautta ja pahuutta. Raamattu on hyvin todentuntuinen ja realistinen paketti se ei vääristele maailman julmuutta.
Ap sinuna polvistuisin heti rukoilemaan armoa, sillä olet tehnyt teoista kammoittavimman. Totisesti rukoilen puolestasi.
Tällainenko jumalakuva sinulla on? Että Jumala tuomitsee ikuiseen kidutukseen ne, jotka uskaltavat epäillä? Ja nyt ei ollut kysymys "maailman julmuudesta" vaan nimenomaan Vanhassa testamentissa kuvatun Jumalan julmuudesta. Mutta ehkä sinä tosiaan uskot Jumalan olevan juuri sellainen hirviö, joksi hänet VT:ssä kuvataan.
Tällainenko jumalakuva sinulla on? Että Jumala tuomitsee ikuiseen kidutukseen ne, jotka uskaltavat epäillä? Ja nyt ei ollut kysymys "maailman julmuudesta" vaan nimenomaan Vanhassa testamentissa kuvatun Jumalan julmuudesta. Mutta ehkä sinä tosiaan uskot Jumalan olevan juuri sellainen hirviö, joksi hänet VT:ssä kuvataan.
Nyt tällä hetkellä, jos olisin sijassasi polvistuisin matolle rukousasentoon ja rukoilisin hartaasti armoa.
Minä ajattelin kerran elämässäni ylpeästi ja se kostautui. Liukastuin kävelytiellä ja minulta murtui lonkka. Syytä en kerro, mutta kiukuttelin Herralle lapsellisesti ja katso! Miten minun kävi. Mursin lonkkani. Jumala opetti minua nöyräksi.
Jeesus sanoi että Jumala ei koskaan muutu vaan pysyy samana. Jumala ei sääntöjä muuttele. Samoja lakeja on noudatettava ja laista ei häviä piiruakaan. Jeesus myöskin kielsi jyrkästi Jumaluutensa. Hän itki kun ihmiset eivät ymmärtäneet häntä. Jumala on minua suurempi olen VAIN palvelija älkää kumartako minua.
Papisto loi kristinuskon perustan ei Jeesus.
Tämänkin ketjun aloittaja joutuu helvettiin teostaan. "Jumalanpilkka on pahinta mitä voi tehdä". Raamatusta löytyy paljon hyvääkin ja hyviä ohjeita. Miksi te pilkkaajat aina tuotte esiin ne sairaimmat kohdat? Maailmassakin on paljon sairautta ja pahuutta. Raamattu on hyvin todentuntuinen ja realistinen paketti se ei vääristele maailman julmuutta. Ap sinuna polvistuisin heti rukoilemaan armoa, sillä olet tehnyt teoista kammoittavimman. Totisesti rukoilen puolestasi.
Nyt tällä hetkellä, jos olisin sijassasi polvistuisin matolle rukousasentoon ja rukoilisin hartaasti armoa. Minä ajattelin kerran elämässäni ylpeästi ja se kostautui. Liukastuin kävelytiellä ja minulta murtui lonkka. Syytä en kerro, mutta kiukuttelin Herralle lapsellisesti ja katso! Miten minun kävi. Mursin lonkkani. Jumala opetti minua nöyräksi.
lonkanmurtumalla. Hyvää päivää vaan. Kovin on Jumalasi Hitlerin kaltainen :D
Mutta tässä homokeskustelussa silti siteerataan monesti juuri Mooseksen kirjassa olevia kieltoja miesten välisistä suhteista, eikä epäselvempiä Paavalin kirjoittamia kieltoja.
Toinen mielenkiintoinen ongelma tulee siinä, että raamatussa ei taideta pahemmin puhua naisten välisistä suhteista, joten lesbouhteet ovat sallittuja?
Samaten uudessa testamentissa on ehdoton kielto sille, että eronnut saisi mennä uudestaan naimisiin ja lisäksi esimerkiksi teurastuksen pitäisi tapahtua edelleen juutalaisen kosher tavan mukaan ja veriruuista tulisi kieltäytyä. Kuinka moni homoliittoja vastustava noudattaa näitä vaatimuksia?
Mutta sitten herää kysymys millä perusteella valitset ne säännöt, jota noudatat ja mitä et noudata ja ENNEN KAIKKEA millä perusteella ne SINUN valinnat on PAREMPIA, kuin joidenkin MUIDEN valinnat?
Nyt tällä hetkellä, jos olisin sijassasi polvistuisin matolle rukousasentoon ja rukoilisin hartaasti armoa.Minä ajattelin kerran elämässäni ylpeästi ja se kostautui. Liukastuin kävelytiellä ja minulta murtui lonkka. Syytä en kerro, mutta kiukuttelin Herralle lapsellisesti ja katso! Miten minun kävi. Mursin lonkkani. Jumala opetti minua nöyräksi.
epäilyä ei ole oikeaa ja todellista uskoa. Uskoon kuuluu olennaisesti uskon epäileminen ja kyseenalaistaminen. Ja ei, ei Jumala heitä ketään helvettiin eikä murra lonkkia vain siksi, että häntä herjaa tai epäilee. Jumalalle saa myös kiukutella, ei kaikkivaltias siitä suutu. Kaikkivaltiashan kehottaa meitä miettimään ja pohtimaan näitä uskon asioita, ei uskomaan kaikkea sokeasti, ei edes Raamattua. Todellinen usko löytyy sydämestä, ei Raamatusta. Jumalalle ei tarvitse esittää jotain mitä ei ole, jos epäilee niin sen saa sanoa. Saa myös raivota ja olla eri mieltä, kaikkein pahinta mitä Jumalalle voi tehdä on olla uskovinaan, pelosta tai miellyttämisenhalusta, mutta oikeasti ollakin sitten ihan muuta.
Muutenhan Jeesus olisi turhaan kuollut.
Jeesus noudatti kirjaimellisesti Jumalan lakeja ja säännöksiä. Hän kehoitti muitakin noudattamaan samaa esimerkkiä.
Jeesuksen kuoleman jälkeen huomattiin että pakanoista ei saatu kristittyjä eli muutettiin suunnitelmaa. Ensimmäinen ongelma oli ympärileikkaus. Sovittiin että kasteessa heidät vertauskuvallisesti ympärileikattiin. Jeesus ei missään vaiheessa käskenyt toimia näin. (kiitos Paavalin oivalluksen)Ympärileikkaus oli uhraus. Tämän uhrauksen sijalle asetettiin tietysti Jeesus kirstilisellä kasteella. Ei se ollut mitään kummallista ei tuohon aikaan osattu kyseinalastaa. Jeesus ei ollut ensimmäinen vapahtaja oli ollut muitakin ennen häntä ja oppeja kopioitiin egyptiläisiltä, heillä oli laaja ja rikas kansantarusto....
Harmillista että kiristityt ei tunne uskontonsa juuria syvemmin.
Onko parempi noudattaa osaa liikennesäännöistä kuin unohtaa kaikki?
Vaikea kysymys tuntuu olevan aika monelle...
Hyvä diili.
Tämänkin ketjun aloittaja joutuu helvettiin teostaan.
Mitähän mieltä teidän jumalanne mahtaa olla siitä, että nostatte itsenne hänen yläpuolelleen muita tuomitsemaan, vetosittepa sitten VT:hen tai UT:hen? Tai ehkä samat säännöt eivät koskekaan teitä?
Miksi teinejä pitäisi tappaa?
Eikait raamattu halua niiden noudattajan joutuvan linnaan 2 vuodeksi?