MIKSI hiiret tykkää juustosta?
Kommentit (10)
edes tykkää siitä, se on vaan yleinen harhaluulo että pitää laittaa hiirenloukkuun juustoa. Enemmän tykkäävät viljasta ja viljatuotteista yms.
Että enemmän tykkäävät viljasta ja viljatuotteista? Oletko kenties kysynyt hiireltä? :D
edes tykkää siitä, se on vaan yleinen harhaluulo että pitää laittaa hiirenloukkuun juustoa. Enemmän tykkäävät viljasta ja viljatuotteista yms.
meillä ei loukussa menny mikään muu ku juusto ja samaa sanoo muutkin tutut..
asiasta tieteellisen artikkelin
Että enemmän tykkäävät viljasta ja viljatuotteista? Oletko kenties kysynyt hiireltä? :D
ja niille maistuu kyllä enemmän viljatuotteet. Juusto saa rauhassa kuivua ruokakuppiin. Eli kyllä, minä ainakin olen kysynyt hiireltä. :)
Olen asiasta tieteellisen artikkelin
Onhan se paljon tuoksuvampaa ja rasvaista, ja siten ruokaa henkensä pitimiksi etsivälle hiirelle varmaan houkuttelevampaa, kuin vilja. Sitten taas kun ruoantulo on taattu (lemmikkihiiret), niin hiiri nautiskelee mieluummin näitä oikeasti ravitsevampia ja ruokavalioon sopivampia ruokia. Mitä juusto taas ei ole (suola, lisäaineet).
Enpä pysty puhumaan hiiren puolesta,mutta juuston pitää olla ainakin tuoretta.Kovettuneeseen juustoon ne eivät tartu.Minun hiiret ovat jopa niin häpeämättömiä,jotta kasaavat roskia pyydyksen päälle ja naureskelevat viiksiinsä!Ja varsinkin myrkkyastia on vahvasti kapaloitu roskilla,joten eiväthän ne tyhmiä ole.Ne siirtävät vain tietotaitoa nuoremmilleen.Olen jo lähes viidenkymmenen vuoden ajan pyydystellyt hiiriä eri tavoin ja voin vain ikäväkseni todeta,jotta minä tyhmistyn päivä päivältä tai Hiiret viisastuvat vielä nopeammin?
Kaikkein paras syötti hiiren/rotanlossaan on suklaa. Joka aamu on lossassa hiiri, vaikka meillä on kissojakin. Juusto jää aina syömättä.
Terveisin maatalon emäntä
Hiiri-juustoa:-)