Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset kyttää facebookissa muita, mutta ei osallistu mitenkään?

Vierailija
20.10.2010 |

Tuli aiemmasta ketjusta mieleen. Miksi joku viitsii viettää naamakirjassa niin paljon aikaa, että tietää KAIKEN mitä sinä ja yhteiset ystävänne olette kirjoittaneet, mutta ei näy edes läsnäololistassa, koska on merkinnyt itsensä poissaolevaksi, eikä koskaan osallistu mitenkään lisäämällä statuspäivityksiä tai kommentoimalla?

Onko tällaisista kokemusta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aina käy siellä, ehkä joka toinen päivä. Tuntuu siltä että pitäisi sitten kommentoida kaikille kun kerran aloittaa ja siinä on hirveä homma. Ei tunnu kivalta kommentoida vain Mirjan Ja Päivin juttuja jos on hyvä kaveri myös Millan ja Meijun kanssa, ja kaikki kommentoidaan toisiamme ristiin.

Vierailija
2/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähän eikä itseäkään kiinnosta kertoa omasta tylsästä arjesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he kyttäävät muita? Mä käyn kerran viikossa, vilkaisen mitä seinällä lukee ja se siinä. Ennen kuin lähetän sähköpostia, käyn lukemassa kaverin seinältä päivitykset.

En koskaan vietä fb:ssä enemmän kuin muutaman minuutin kerrallaan, ja sinä aikana en halua rupatella kenenkään kanssa. Mä vaan en halua olla kaikkien kanssa kaikkialla kaiken aikaa, enkä halua että joku pahoittaa mielensä siitä että näkee minun olevan paikalla muttei kommentoivan.

Vierailija
4/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he kyttäävät muita? Mä käyn kerran viikossa, vilkaisen mitä seinällä lukee ja se siinä. Ennen kuin lähetän sähköpostia, käyn lukemassa kaverin seinältä päivitykset.

En koskaan vietä fb:ssä enemmän kuin muutaman minuutin kerrallaan, ja sinä aikana en halua rupatella kenenkään kanssa. Mä vaan en halua olla kaikkien kanssa kaikkialla kaiken aikaa, enkä halua että joku pahoittaa mielensä siitä että näkee minun olevan paikalla muttei kommentoivan.

Siitä, että tietää kaikkien kertomat asiat ja itsekin mainitsee tietävänsä ne febusta. Mutta ei ole mitään toimintaa omassa profiilissa.

Vierailija
5/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne just päivitetä sen takia että muut saisivat lukea? Mitä hiton väliä sillä on jos joku ei kirjoita.

Vierailija
6/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne just päivitetä sen takia että muut saisivat lukea? Mitä hiton väliä sillä on jos joku ei kirjoita.

Vierailija
7/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä peitän seinäni, jos viestejä tulee vähemmän kuin 1 kuukaudessa.

Vierailija
8/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoitan useimmiten suljettuun ryhmään, joten ne viestit ei näy kaikilla kavereillani. Tai sitten kirjoitan viestejä yksityisesti. Miten joku jaksaa kytätä kuka siellä EI osallistu julkisesti, en ymmärrä...

Vierailija
9/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoitan useimmiten suljettuun ryhmään, joten ne viestit ei näy kaikilla kavereillani. Tai sitten kirjoitan viestejä yksityisesti. Miten joku jaksaa kytätä kuka siellä EI osallistu julkisesti, en ymmärrä...

Vierailija
10/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttää Fb:tä miten haluaa. Mä en todellakaan tykkää kirjoitella seinälle, en omalle enkä muiden, en kommentoida kuvia tai edes omien kuvieni kommentteja julkisesti, vaan lähettelen aina vaan pikaviestejä tai yksityisposteja. Ei ole mun ongelma, jos jotkut haluaa pistää päivityksiä tai kirjottelee seinäviestejä kavereidensa kanssa niin, että mä luen ne omasta newsfeedistäni Fb:n avatessani. Mua vaan ahdistaa ajatus, että joku voisi seuravta mun elämää noiden viestien ja päivitysten perusteella. En mä tunne kaikkia Fb kavereitani NIIN hyvin (vaikkei mulla olekaan kuin vähän yli 100 ystävää), että voisin vannoa, ettei siellä ole ketään pöhköä stalkkaria.

Vierailija
11/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttää Fb:tä miten haluaa. Mä en todellakaan tykkää kirjoitella seinälle, en omalle enkä muiden, en kommentoida kuvia tai edes omien kuvieni kommentteja julkisesti, vaan lähettelen aina vaan pikaviestejä tai yksityisposteja. Ei ole mun ongelma, jos jotkut haluaa pistää päivityksiä tai kirjottelee seinäviestejä kavereidensa kanssa niin, että mä luen ne omasta newsfeedistäni Fb:n avatessani. Mua vaan ahdistaa ajatus, että joku voisi seuravta mun elämää noiden viestien ja päivitysten perusteella. En mä tunne kaikkia Fb kavereitani NIIN hyvin (vaikkei mulla olekaan kuin vähän yli 100 ystävää), että voisin vannoa, ettei siellä ole ketään pöhköä stalkkaria.

Vierailija
12/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuleehan siitä sellainen olo, että he puolestaan ajattelevat mun stalkkaavan. Tosin en kyllä tiedä, onko joku laittanut multa seinänsä piiloon, kun en seiniä käy sen kummemmin lukemassa, luen vaan newsfeedini.

En vaan ymmärrä sitä, että jos haluaa julkisesti jakaa tietoaan, miten siihen kuuluu automaattisesti se, että muidenkin pitäisi niin tehdä.

Vierailija
13/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuleehan siitä sellainen olo, että he puolestaan ajattelevat mun stalkkaavan. Tosin en kyllä tiedä, onko joku laittanut multa seinänsä piiloon, kun en seiniä käy sen kummemmin lukemassa, luen vaan newsfeedini.

En vaan ymmärrä sitä, että jos haluaa julkisesti jakaa tietoaan, miten siihen kuuluu automaattisesti se, että muidenkin pitäisi niin tehdä.

pelkää kuollakseen yksityisyytensä puolesta ja lähettelee vain yksityisviestejä. Eikö siihen riitä ihan vanha kunnon e-maili?

Vierailija
14/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen etusivun saatan lukea. en päivitä sinne juuri koskaan, ehkä 1krt/kk.

olen jäänyt koukkuun niihin peleihin :D

Vierailija
15/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä palstalta, miten jaksetaan raivostua kun päivitetään tylsiä, arkipäivän juttuja tai linkitetään uutisia. Sori, mutta mun elämäni nyt vaan pääsääntöisesti on sitä tylsää arkea työpaikan ja kodin välillä, no, jumpassa käyn, mutta liikuntaretostelujakaan ei kuulemma saa kirjoittaa.

Mitä vaihtoehtoja siis jää? Päivittää salaisia ajatuksiaan: "Tänään v***ttaa kun mietin, miksi erosinkaan ex-miehestä"? Harvoin mulle mitään niin hohdokasta tapahtuu, että se olisi mainitsemisen arvoista myös muiden mielestä. Siispä en päivitä sinne mitään enää nykyisin.

Vierailija
16/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyselin nuorempien sukulaisten kuulumisia, sisko sanoi että liity facebookiin niin pysyt kärryillä. Liityin sitten, ja kiva onkin kuulla heistä. Omia kavereita siellä ei juuri ole (liian vanhoja?) tai he eivät myöskään paljon kirjoittele. Kai meidän "tätien" elämä on niin tylsää ettei ole kommentoitavaa.

Vierailija
17/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ihmettelen sitä, että miten ne omat päivitykset velvoittaa muita kommentoimaan niitä mitenkään? Tämä on jotenkin mulle ihan vieras ajatus. Mä en myöskään käytä facebookin sähköpostia, koska sehän on facebookin omaisuutta, jota käytetään profilointiin ja markkinointiin. Jokainen, jonka haluan tietävän omista asioistani, niistä tietää, koska pidän yhteyttä heihin muutenkin ja näen monia kavereitani lähes päivittäin. Mielestäni ihmiset ottaa koko facebookin ihan liian vakavasti.

Vierailija
18/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on siellä alunperinkin tosi vähän kavereita, ja suurimman osan kanssa en ole puhunut yli vuoteen, emmekä aiemminkaan olleet tosielämässä kavereita, en tiedä miksi minut on sellaiseksi pyydetty. Pidän heidät itse siellä, jotten nyt aivan kaverittomalta näyttäisi, vaikka käynkin siellä ehkä vain kerran viikossa ja joskus en pariin kuukauteenkaan. En voisi aloittaa keskustelua heidän kanssaan heidän statuspäivityksistään koska en todellakaan muista niitä viiden minuutin päästä, koska nämä ihmiset eivät ole mitään läheisiäni. FB:ssä kuitenkin tulee joskus kutsuja jonnekin,minne muuten ei tule, ja pidän lähinnä sen viestiboksin kautta yhteyttä pariin ulkomaalaiseen. Eli jos nämä vieraammat tyypit ovat kovin narsistisia, saattavat he luullakin, että kyttään heitä kaiket päivät ja olen tooosi kiinnostunut heidän elämästään. Ei ne päivitykset minua haittaa, mutta tulen toimeen ilmankin. Ilmeisesti ne voisi siis piilottaa yksittäisten ihmisten osalta, ehkä teen niin jos tämä tieto rauhoittaisi heidän mieltään.

Vierailija
19/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tykätä ja kommentoidakin käydessäni. Mutta en päivitä. Syystä että pitäisi kirjoittaa kolmella kielellä. On tullut noottia siitä kun olen kirjoittanut välillä vain suomeksi.

Vierailija
20/24 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko jutusta, mutta olen alalla, jossa erilaiset mediat PITÄÄ tuntea, ja siksi minäkin avasin oman profiilin. Sitten olen saanut jonkin verran näitä ystäväpyyntöjä enkä ole kehdannut kieltäytyä.

Eli en päivitä itse mitään, mutta lueskelen joskus muitten juttuja ja saatan niihin kommentoida.

En kyllä vieläkään ymmärrä suosiota, aika tylsä mielestäni ja jutut sellaisia "onelinereita"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi