Olenko ainoa joka pysyy hoikkana ihan tavallisella ruokavaliolla? Kaikkea kohtuudella-linjalla?
Syön aika lailla lautasmallin mukaan, tosin kasvispainotteisesti. Yritän pitää annoskoot kohtuullisina, mutta periaatteesas syön kaikkea.
Olenko ihan friikki kun pysyn näin yksinkertaisella konstilla mitoissani :) Tuntuu että nykyisin "kaikilla" on joku erityisruokavalio.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:11"]
Haluaisiko joku näistä hoikista kertoa esimerkki päivän ruokailuistaan :)
[/quote]
Aamulla kahvia ja pari palaa paahtoleipää juustolla. Lounaalla usein salaattia tai keittoa iso annos. Välipalana piirakkaa, pulla, hedelmä, viili, jugurtti. Päivällinen kalaa tai lihaa tai kanaa, pastaa, kasviksia, perunaa, couscousta, riisiä ym. tavallinen ruoka-annos. Noin kerran viikossa kupillinen sipsejä tai karkkia vähän. Usein ei tee mieli. Ei alkoholia, ei limuja. 160/50.
Ja se ikä?
Minä olin hoikka yli kolmekymppiseksi, kolmen lapsen jälkeenkin pysyin painossani laihduttamatta.
Lihominen alkoi 35-vuotiaana.
Arkipäivinä aamiainen tulee kuitatuksi teellä tai kahvilla. Lounas aina lämminruoka, suuri annos. Mitä nyt milloinkin ruokapaikassa sattuu olemaan. Illalla ehkä jotain pientä tyyliin voileipä. Päivän mittaan pari-kolme kupillista kahvia ja jos jotain kahvileipää on tarjolla, niin aina kelpaa.
Miksi muuten pitäisi syödä ihan tolkuttomasti? En ymmärrä.
Pieni näläntunne ei haittaa, menee usein ohi huomaamatta. Ikä lähestyy kovaa vauhtia viittäkymppiä. Mitään lihoamisvaikutusta ei ole näkynyt. Paino päinvastoin tuppaa laskemaan, vaikka syömisen määrä ei ole vähentynyt. Jotain liikuntaa pitäisi kyllä alkaa harrastaa, ihan lihaskunnonkin vuoksi. Nyt ei vaan nappaa.
BMIn (19.14) mukaan olen normaalipainoinen. Vastaus siis hänelle joka kyseli hoikan ihmisen ruokailuista. Varmaan normaalipainoisenkin kelpaa?
No hei haloo???? Älä ylennä ittees.
mutta esim. meillä töissä yli puolella on joku erityisruokavalio, on raakaravintoa, karppaajaa ja ties mitä muita.
No hei haloo???? Älä ylennä ittees.
Mä voin syödä mitä vain niin paljon kun huvittaa, en liho. Toisaalta, kun mua ei oikein koskaan kiinnosta syödän kilokaupalla jotain rasvaista ja epäterveellistä ruokaa/sipsejä ym. et kai se ero siinä on..
mutta mitaan omituista ruokavaliotakaan en noudata, vaan ihan tavallista ruokaa syon. BMI 22.
yritän pysyä kohtuudessa ja liikunkin aika paljon. Ylipainoa ei ole.
Itse myös olen aina ollut todella hoikka, suorastaan alipainoinen. Nyt nelikymppisenä kolmen lapsen jälkeen, aineenvaihdunta selvästi hidastunut ja pömppömahasta ei niin vaan pääsekään enää eroon. Kun vielä jäin kotiin muutamaksi vuodeksi fyysisesti kuluttavasta työstä, lihoin kymmenisen kiloa.
Pakko siis alkaa jo kiinnittää huomiota syömisiin, kun on tähän asti tottunut että voi vetää mitä ja miten paljon vaan.
nimeltä karppaus.Ite oon aina syöny kaikkea enkä liho mut ei mun kyl tee ees mieli mitään suklaa,sipsi,pizza ruokaa juuri koskaan.Älytön on myös väite et normaalilla peruna,ruisleipä,puuro,jogurtti,mysli,kala linjalla jopa lihoaa.
Syön ihan kaikkea, myös herkkuja, päivittäin. Yritän kuitenkin säilyttää kohtuuden kaikessa ja harrastan myös liikuntaa. Lopetan syömisen, kun ei ole enää nälkä, en mätä itseäni tupaten täyteen.
laihduin 18kiloa viime vuonna vähän reilussa puolessa vuodessa.
Ainut mikä on, niin karkkia en syö ollenkaan ja tosi harvoin mitään vaaleaa leipää/pullaa/tms.
Pysymällä samassa lautasmallissa (tosin myös enemmän kasvispainotteisessa koska en oikein pidä mauttomista perunoista/riisistä/pastasta) olen pitänyt painoni samoissa lukemissa. Bmi 21
on aikas subjektiivinen käsite.
Monen "normaali" ruokavalio sisältää sipsua ja karkkia per viikko plus suuret ruoka-annokset jälkkäreineen (pitäähän vähän jätskiä ruoan päälle saada). Ollaan harhoissa, että tunnin zumballa viikossa kuitataan ylimääräiset energiat. Noin kärjistäen.
Luulisi, että suurimmassa osassa tapauksissa (sairaudet jne. poislukien) normaalin ruokavalion tunnistaa siitä, että henkilö on normaalipainonen. Siihen ei tarvita mitään ihmeellisiä aineenvaihduntoja tms. hyvää tuuria geeneissä tai superliikkumista viikkotasolla.
Syön ihan tavallista perusruokaa, myös siis hiilareita, rasvoja, lihaa, yms. En osaisi olla millään tarkalla ruokadieetillä. Annokset kun pitää kohtuullisena, niin en liho ja voin hyvin.
mutta kyllä huomaan nyt yli kolmekymppisenä kilojen kertyvän varkain, tyyliin ½ kg vuodessa tai jotain...
periaatteella. normaalia sapuskaa kohtuudella ja herkkujakin viikoittain kohtuudella esim. suklaamousse tai pulla välillä on ok. kaloreita myös vähän laskeskelen ja vähennän syömistä iltaa kohden. kuukaudessa tippunut 4kg
normaalin ruoan lisäksi voin syödä makeaakin 2-3 päivänä viikossa lihomatta, kun ei silloinkaan mätä itseään täyteen suklaata tai jäätelöä. Olen lukenut että ikinä ei pitäisi syödä itseään täyteen, koska on normaalimpaa se, että on koko ajan vähän nälkä, mutta nälässä en ala olemaan vaikka täyteen en itseäni ahdakaan.
Haluaisiko joku näistä hoikista kertoa esimerkki päivän ruokailuistaan :)