vinkkejä pitkälle automatkalle 8kk ikäisen kans
Olen lähdössä 8kk ikäisen poikani kanssa kaksin autolla lappiin...matkaa on reilu 700km. Nyt mietin että onkohan ihan hullu idea. Airbagin takia pojan pitää istua takapenkillä,mikä tuntuu hankaloittavan asiaa. Yöllä en uskalla ja jaksa ajaa... Mutta kuinka saan pikku kaverin viihtymään? Kesällä tehtiin pari pitkää reissu koko perheen kera ja silloin poju viihtyi kun sillä oli seuraa takapenkillä... Kokemuksia/vinkkejä tarvisin:)
Kommentit (25)
ja useimmilla Lapissa asuvilla ihmisillä on auto. Kyllä suosittelisin ap:lle junalla tai lentokoneella menemistä, jos olette sukulaisiin menossa. Vauvan kaukalo on helppo laittaa autoon kuin autoon.
joten lisäksi tulee matka sinne lentokentälle Jos minä lähtisin täältä vaikka Tampereelle niin hintaa tulisi menopaluun kanssa ainakin 80 €. Aikaa menisi yli 4 tuntia, lisäksi aika lentokentällä, lentomatka niin johan siinä olisi omalla autolla kohta Lapissa.
halvimmillaan Helsingistä 60 e/suunta (Blue1) ja Tampereelta 67 e /suunta (Finncomm). Ei kyllä voi sanoa kalliiksi, jos vaihtoehto on ajaa yksin vauvan kanssa. Omalla autolla matkustaessa on laskettava matkakuluihin mukaan muutakin kuin bensat. Yleisen kilometrikorvauksen mukaan laskettuna 700 km omalla autolla maksaa 315 e!
lapissa. Kittilän lentokentältä on esim. minun kotipaikkaan matkaa reilu 50km ja olisihan siellä perilläkin kiva pystyä liikkumaan. Rovaniemeltä taas reilu 100km.
töitäkin, joten eivät välttämättä ehdi olla kuskaamassa ja hakemassa. Hirveästi sua tuntuu ärsyttävän se, että joku pitää autolla ajamista pohjoiseen ihan normaalina ja ongelmattomana asiana?
Lentokentältä kaupunkeihin ja niiden varrelle.
Enkä ole kukaan noista edellisesistä vastaajista.
kuin täällä etelässä. Mä olen todennut omalta kohdaltani helpommaksi ajaa 3 lapsen kanssa tuon välin kuin olla muiden kyytien tai muutaman hassun bussivuoron varassa kaikkien matkalaukkujen kera. JOkainen tyylillään. Tullaan ja mennään oman aikatalun mukaan :)
Viime kesänä ajeltiin aika paljon 9kk ikäisen kanssa. Autossa ne päiväuniajat ei toimineet, niinkuin kotona.
Jossain vaiheessa matkaa vauva tarvi aina jotakin viihdykettä tai viihdyttäjää. Erikoisia tavaroita sai katsottavakseen, niin päästiin taas monta kilometriä eteenpäin.
Yksin en tosiaan uskaltautuisi, koska itse etupenkillä ja vauva takan on aika vaikea olla viihdyttäjä, kun ei saa edes katsekontaktia lapseen.
pohjoisen bussivuoroilla voi pyyhkiä pyllyn, eli ei ole apua. Oma auto tai kyyti on oltava.