Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin runsas painonnousu rv 38 jälkeen ja synnytyksen käynnitys

Vierailija
29.10.2010 |

Mulla menossa rv 41+2 ja paino on noussut muutaman viime viikon aikana n. 3 kg. (Siihen astinen painonnousu koko raskaudessa oli n. 10 kg.) Ei kuitenkaan (muita) oireita raskausmyrkytyksestä tms. Olo on tietysti mitä kurjin, en pysty enää liikkumaan juuri lainkaan.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Vaikuttaakohan tämä turvotus ja painonnousu käynnistyspäätökseen? Maanantaina on yliaikaiskontrolli ja todella toivoisin saavani käynnistyksen silloin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin raskutuessani 91 kg ja olen 180 cm pitkä. Painoa tuli viikolle 36 saakka vain 4 kiloa mutta tämän jälkeen paino meinaa väkisin karata reilusti ylöspäin. Nyt on rv 39+5 ja painoa on tullut 7-8kg.

Tuntuu, että vauva kasvaa hirveää vauhtia ja ihoa sattuu ja kiristää. Turvotusta ei kuitenkaan ole esim. käsissä.

Tuntuuko sinusta, että on turvotusta vai muuta painonnousua?

Vierailija
2/3 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painosi oikeasti noussut vai onko vain turvotusta? Turvotusta saa pois syömällä ananasta, mansikoita ja juomalla teetä, tuollainen muutaman kilon painoero voi olla tavallista turvotusta, minulla ei ollut raskausmyrkytystä mutta turvotuksen vuoksi paino sahasi edestakaisin viimeiset viikot.

Pahasta raskausmyrkytyksestä kärsinyt tuttuni liikkui ihan eri lukemissa, paino nousi n.30kg lyhyessä ajassa ja se lähti pois vasta synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ennen raskautta oli 22 eli ihan normaalipainoinen olen. Kyllä tuon viime viikkojen painonnousun on pakko olla turvotusta. Vaikea kuvitella, että rasvaa voisi normaalilla syömisellä kertyä 1 kg / vko.

Turvotus näkyy enimmäkseen sormissa (sormuksen eivät mene juuri ensimmäisestä nivelestä eteenpäin ja kasvoissa, jotka ovat aika pöhöttyneen näköiset. Lisäksi olettaisin nestettä olevan myös mahassa, kun se tuntuu ihan sietämättömän painavalta.