Mä jätän homoasian Jumalan ja homon välille
koska asia ei kosketa mua, en sano mitään. Asia olisi toinen, jos olisin itse homoseksuaali.
Homon joka uskoo Jumalaan, on itse Jumalan edessä ratkaistava miten asian kanssa elää eteenpäin.
Kun kivittäjät yksi kerrallaan lähtivät syntisen naisen ja Jeesuksen luota, siihen jäi vain Jeesus sen naisen kanssa. Jeesus sanoi: mene, äläkä enää tee syntiä.
Kommentit (3)
juuri näin asia oikeasti on. Kukin ihminen on itse vastuussa teoistaan Jumalalle. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Hän tarjoaa mahdollisuuden armon kautta pelastukseen. Ihmiseltä ei odoteta mitään muuta kuin että tämä suostuu ottamaan armon vastaan, katuu syntejään ja yrittää jatkossa pidättäytyä syntien tekemisestä. Huomattava on kuitenkin, että rakastava Isä ei hylkää syntistä lastaan, vaan on jokaisen hairahduksen jälkeenkin valmis puhdistamaan pöydän anteeksi pyydetyistä ja anteeksi annetuista synneistä.
olen lukenut Yhteys-liikkeen raamatuntulkinnan ja fundamentalistinenkin käsitys on tuttua. Molemmissa on omat pointtinsa. Mulla ei ole lähelläni ketään homoa. Mulla ei ole angsteja heitä kohtaan, työkavereissa on yksi lesbo ja yksi homo. En tiedä mitä mieltä olisin. Siksi jätän asian homojen ja Jumalan välille ainakin tässä vaiheessa. Olen pahoillani, kaikki osapuolet.
ja siunausta voi homokin itselleen ja suhteelleen pyytää, se on sitten Jumalan asia päättää antaako siunauksensa.