Miten hemmetissä pääsen kirjautumaan Hgin yliopiston sähköpostiini??
Olen ollut äitiyslomalla, ja sillä aikaa nuo luvat on muuttunut joksikin AD-luviksi. Soitin eilen tietotekniikkakeskukseen ja kysyin toimiiko mun tunnukset. Pitäisi kuulemma toimia.
Salasanaa en enää muistanut, joten tilasin uuden tunnuksen pankkitunnuksilla. Missä muodossa mun pitää tuo tunnukseni laittaa? Kokeilin etunimi.sukunimi@helsinki.fi ja sitten salasana, mutta ei kelvannut.
Apua!
Kommentit (11)
Se on esim mariemil jos nimesi on mari emilia, mutta se on siis itse valittu tunnustenhaun yhteydessä.
Mulle siis sanottiin eilen puhelimessa, että mun käyttäjätunnus on etunimi ja sukunimestä kolme ekaa kirjainta. Okei, menin Helsingin yliopiston Web-mailiin ja laitoin tuon tunnuksen. Salasanan olin unohtanut, joten tilasin uuden. Odotin sen n. 15 min, ja yritin kirjautua sisään. Ei onnistu. Siis onko tuo pääte @helsinki.fi oikein? Vai mitä teen väärin?
Mene ammattikouluun, jos et edes tollaista osaa.
Ei ole osaamisesta kiinni. Aikaisemmin ei ole ollut onngelmaa sisäänkirjautumisessa. Nyt ei vaan jostain syystä toimi. ap
Mene ammattikouluun, jos et edes tollaista osaa.
Eli webmailiin kirjautuessa ei tarvi lainkaan sitä päätettä. Laita vain se tunnus (esim. mmeikala) ja sit salasana.
Onnistuuko?
käyttäjätunnus = etunimi ja sukunimesta kolme ekaa kirjainta, jos kerran niin on sanottu. Mihin siis tarviit tuota päätettä @helsinki.fi? Ei se olla käyttäjätunnusta...
@helsinki.fi loppua käyttäjätunnuksen perään. Viime kirjautumisesta on niin kauan etten enää muista mitään. No, yritin tuota pelkkää käyttäjätunnusta, ja uutta salasanaa muttei auta. En pääse. Täytyy kai vaan ottaa huomenna yhteyttä sinne atk-lupiin.
ap
Kaippa tämä selviää kun soitan sinne helpdeskiin..
Kiitos kun yrititte auttaa!
ap
Minä näpytän ylempään oman sukunimen, ei mitään muuta. Alempaan laitan atk-heppujen antaman salasanan.
Noin pääsen almaan. Siellä näpäytän vasenta yläkulmaa: sähköpostit. Voilaa! Toiv.auttoi sinua.
Siis yliopistolla nykyään koneita jotka tarkoitettu pelkästään tuon luvan aktivoimiseen?
oli muotoa etunimen eka kirjain, toisen nimen ekakirjain ja sukunimestä 6 kirjainta. Käyttölupani tosin päättyi juuri, joten en ole varma ovatko muuttaneet.