Onko nopea synnytys kivuliaampi?
Kommentit (11)
Esikoisen synnytys kesti puolitoista tuntia. Oli käynnistetty, minkä takia siis supistukset alkoivat yhtäkkiä ja todella kivuliaina.
Kuopus syntyi taasen kaksikymmentä minuuttia sairaalaan tulosta. Supistukset olivat ihan siedettäviä ja kestivät parikymmentä sekuntia kerrallaan. Olivat siis säännöllisiä, mutta silti emmin sairaalaan lähtöä, koska tuollaisia supistuksia oli jo aikaisemminkin tullut. Vasta ponnistuksen tarve sai minut liikahtamaan kotoa ja vauhdilla =D
Mutta siis, kuopuksen synnytys oli melko kivuton verrattuna esikoiseen. Ja kummallakaan kerralla en ehtinyt saada kipulääkkeitä vaan luomuna vedettiin. Kummastakaan ei myöskään tullut repeämiä eikä jäänyt mitään traumoja.
Mä luulen, että tuo synnytyksen kivun taso riippuu ihan ihmisestä.
Esikoisen synnytys kesti puolitoista tuntia. Oli käynnistetty, minkä takia siis supistukset alkoivat yhtäkkiä ja todella kivuliaina. Kuopus syntyi taasen kaksikymmentä minuuttia sairaalaan tulosta. Supistukset olivat ihan siedettäviä ja kestivät parikymmentä sekuntia kerrallaan. Olivat siis säännöllisiä, mutta silti emmin sairaalaan lähtöä, koska tuollaisia supistuksia oli jo aikaisemminkin tullut. Vasta ponnistuksen tarve sai minut liikahtamaan kotoa ja vauhdilla =D Mutta siis, kuopuksen synnytys oli melko kivuton verrattuna esikoiseen. Ja kummallakaan kerralla en ehtinyt saada kipulääkkeitä vaan luomuna vedettiin. Kummastakaan ei myöskään tullut repeämiä eikä jäänyt mitään traumoja. Mä luulen, että tuo synnytyksen kivun taso riippuu ihan ihmisestä.
yli nelikiloisia. Ja kuopuksen synnytys kesti suppareiden alkamisesta lähtien parisen tuntia.
Nelonen oli jo melkein kamalampi kuin esikoinen.
Kokonaiskestot
1. 7,5 h
2. 4,5 h, käynnistys
3. 2h50min
4. 4h55min
kesti 7h ja oli siedettävä toiseen tunnin rykäsyyn verrattuna. KIPU oli jotain aivan järkyttävää ja nimenomaan ponnistuksen tarve iski ihan puun takaa (edes kätilö ei uskonut, että se tulee NYT). Tosta tokasta jäi vaivoja siinämäärin, että n. puolen vuoden ajan kuukautisten aikaan oli tunne, että koko "alakerta" tulee ulos ja menkkakivutkin huomattavasti kovemmat. Varmaan jotkut kudokset venähtäneet reippaammin, mitä ns, normaalisynnytyksessä. Hassua, ekasta tuli hirvittävät repeämät, tokasta ei mitään :)
Kyllä mulla eka synnytys, josta sairaalassa olin 2 vrk ennen kuin lapsi syntyi ja koko ajan oli supistuksia oli rankin. Virallisestikin papereissa, eli kunnon supistuksia ollut vähintään 10 min välein, synnytys kesti 23h.
Lopussa olin ihan pihalla ja kipeä. Ei kukaan kestä kipua 2 vrk ja ilman nukkumista hymy huulilla.
Sen jälkeen on ollut 8h synnyts ja 5h synnyts ja käynnistetty 3h synnytys. Ja helpoin oli tuo 5h synnytys.
mutta luultavasti ennen kaikkea siksi etten ehtinyt saada epiduraalia.
ja en ehtinyt saamaan epiduraalia.
Esikoisen synnytys kesti paljon pidempään ja sain epiduraalinkin, mutta siitä huolimatta kivuliaampi kuin kuopuksen nopea synnytys.
Jos kaikki vauvat tulisivat samalla lailla kuin kuopukseni, niin olisin valmist synnyttämään useammankin....
mulla ainakaan ole ollut. Ekan kesto taisi olla jotain 8h, tosin edes mitenkään kivuliaaksi määriteltävät supistukset alkoivat vasta 3h ennen syntymää.
Toinen oli myös varsin helppo ja "kivuton", vaikka 2.5h ennen lapsen syntymää ei kätilö osannut sanoa onko synnytys käynnissä vai ei.
koska en ehtinyt saamaan mitään kipulääkettä. Sairaalassa oltiin alle tunti kun vauva syntyi. ponnistusvaihe 5min
Mutta mieluummin kärsin hetken kovemmin kun monta tuntia kituen, ei ne kipulääkkeetkään paljon auttaneet.
Esikoisesta otti 23 h säännöllisiä suppareita, oltiin huoneessa kolmen kätilövuoron avulla ennenlö vauva saatiin maailmaan.
Ponnistus vei siitä 20 minsaa.
Olin aivan loppu. Muistan kun viimeset voimat heitin siihen viimeseen yritykseen. Pitkään porasin leikkausta mutta onneksi ei tehty.
Sitten toka oli jees, kesti 5 h.
Kolmonen käynnistettynä. Kun supparit alkoi rajuina ja kamalina niin 3 h oltiin huoneessa.
Nelosesta synnytys käynnistyi nätisti, siedin kivut pieninä polttoina tunnin siirron kotoa sairaalaan. Vastaanotossa oli auki 4 senttiä, päästiin heti synnyttämään, hissi yläkertaan ja oli 7 senttiä auki.
Kamala kipu. Onneksi ehtivät tuuppaamaan epiduraalin, saatiin kaunis ponnistusvaihe. Kätilö pisti pikahakuun anestesialääkärin.
Mieluummin otan nopean, päänräjäyttävän kivun kuin pitkän vuorokauden avautumisen.
Minulla vasta kolmas oli nopea. Ja ehdottomasti helpoin, tosin vauvakin oli sarjan pienin..