Tyttaren fyysinen kehitys hammentaa, tytto on kehittynyt niin nopeasti
Sanoisin etta vuosi sitten alkoi kiivas fyysinen kehittyminen tytolla ja 9-vuotiaana oli jo rinnat, karvoitusta ja pituuskasvu huimaa.
Nyt tytto on tayttamassa 10v parin kuukauden paasta ja han nayttaa monta vuotta ikaistaan vanhemmalta.
Mina pidan hanta yha pienena tyttonani, kuten han onkin, mutta tuntuu kuin jollakin tapaa kadotimme pari vuotta tasta valista. Vaikea selittaa mita tarkoitan..
Tytto on noin 140cm ja painaa 43kg.
Se mika tassa perin pohjin ehka minua kaivelee on se etta kun itse olin pieni, olin aina pullea ja aitini kiusasi minua 'laskisista rinnoistani' ja laski saunassa mun vatsamakkaroitani, ja inhosin hanen kaytostaan. Sen vuoksi yritan nyt olla erittain hellavarainen oman tyttareni muodonmuutoksista ja kannustaa hanta naiseuteen positiivisemmin kuin oma aitini teki.
Mutta silti en odottanut sen hetken tulevan ihan nain pian...
Kommentit (26)
jotain intialaista, taalla kun katsoo noita 9-10v tyttoja niin niilla on jaloissakin enemman karvaa kuin mun miehella :D
tosin muusta kehityksesta vaikea sanoa.
ja hävetti käydä saunassa isän kanssa. Oli "se" kasvanut myös isääni suuremmaksi ja isäkin sen huomasi. Kerran hän yritti veistää vitsiä siitä, mutta loppu aika istuttiin saunassa vaikeina.
Kehitys oli nopeaa jo 17 vuotiaana alkoin kaljuuntumaan ja näytin ikäistäni vanhemmalta.
Olisi hienoa jos ap tukisi ja tekisi tyttärensä olon mahdollisimman normaaliksi. Ei kehuisi tai ei mollaisi mitenkään edes vitsailemalla.ps. olen ollut aina kasvissyöjä jo pienestä pitäen.
T: 11cm mies
Onko teidän suvussa pojat aina kehittyneet noin aikaisin?
Oletko kysynyt asiasta isältäsi. Mieheni kuulemma kehittyi täyteen mittaansa jo 11 vuotiaanaa. Karvojen kasvu alapäähän ja kasvoihin alkoi 9 vuotiaana. Olemmekohan sukua :D?
Menkat alkoivat 9-vuotiaana, mikä tuli mulle ihan shokkina. Onneksi oltiin puhuttu asiasta jo monta kertaa niin, että tyttö otti ne ihan luonnollisesti. Vaikeaa hänelle oli se koulukavereiden tuijotus esim uimahallissa, hän kun oli ainut joukossa, jolla rinnat ja karvoitusta. Kouluterveydenhoitaja tuli onneksi hätiin ja piti hänen luokalleen jo pari vuotta etuajassa murrosikävalistusta. =)
Tytölläni välimeren geenejä, joten selittyisiköhän tuo varhainen kehitys sillä...? Haittapuolina näen myös sen, että 12-vuotiaana jo häntä usein luultiin täysi-ikäiseksi.... Ja tuntui siltä, ettei kukaan muu kuin minä nähnyt häntä sinä pienenä esiteininä, joka hän vielä oli minulle.. =(
Tsemppiä tytöllesi ja sinulle!
Olin juuri täyttänyt 11, kun menkat alkoivat ja karvoja oli alkanut tulla 10-vuotiaana. Olin silloin eka omalta luokaltani, mutta muutaman kuukauden päästä pari muuta tyttöä seurasi.
Ala-asteikäisenä erot kehittymättömiin kavereihin huomasi todella hyvin ja aluksi nolotti, kun rinnat alkoivat kasvaa ennen muita. Yritin piilotella niitä kainaloihin, kunnes äiti sanoi, että ne venyy. :-)
Kysyin joskus gynikseltä, että kehityinkö ennenaikaisesti, mutta oli sitä mieltä, että ihan ok aikataulussa ólin liikkeellä.
Enemmän olisin huolissani, jos esimerkiksi kuukautiset alkaisivat vasta 16-vuotiaana tai jos lapsi olisi todella lauta, kun muut alkavat näyttää teineiltä.
koittakaa nyt hyvät äidit hyväksyä se. Osa kehittyy aikaisin, osa myöhään, suurin osa siinä välissä. Piste. Itselläni ei ole välimerellistä verta, aivan on savolais-karjalaista verta, ja olin 8-vuotiaana 145 cm pitkä.
ja hävetti käydä saunassa isän kanssa. Oli "se" kasvanut myös isääni suuremmaksi ja isäkin sen huomasi. Kerran hän yritti veistää vitsiä siitä, mutta loppu aika istuttiin saunassa vaikeina.
Kehitys oli nopeaa jo 17 vuotiaana alkoin kaljuuntumaan ja näytin ikäistäni vanhemmalta.
Olisi hienoa jos ap tukisi ja tekisi tyttärensä olon mahdollisimman normaaliksi. Ei kehuisi tai ei mollaisi mitenkään edes vitsailemalla.
ps. olen ollut aina kasvissyöjä jo pienestä pitäen.
T: 11cm mies