D-vitamiini intoilijoille:
Kommentit (4)
huomattavasti isommiksi kuin nyt, joten ihan sama jos annan nyt jo niiden mukaisia annoksia.
Lisäksi kannatan ehdottomasti kaikkien ravintolisien käyttäjiä tutustumaan syömiinsä tuotteisiin. Itse syön päivittäin 5 erilaista vitamiinivalmistetta. Ennen kuin nämä tuotteet ostin, laadin taulukon josta näen esim juuri kuinka paljon D-vitamiinia valmisteet yhteensä sisältävät. Tutkin etukäteen suosituksia ja maksimimääriä. Etsin kultaisen keskitien ja hyväksi olen havainnut.
Sairastan MS-tautia ja koska en sitä lääkitse kuin pahenemisvaiheiden aikana, käytän muuna aikana ravintolisiä. 2 vuoden käytön jälkeen voin vain sanoa, että terveyteen ja omien vitamiinien saantiin kannattaa perehtyä.
Itse käytän kalaöljyvalmisteita, e-vitamiinia, D- vitamiinia, B-vitamiinia ja lisäksi vielä monivitamiinia ravintolisänä. Ruokavaliossa koitan myös huomioida esim foolihapon saannin.
Mutta ap:n linkittämästä artikkelista vielä sen verran, että harva taitaa antaa lapselleen edes yli 10 mikrogrammaa, saati 25 mikrogrammaa. Muistaakseni suurimmat apteekkivalmisteetkin sisältää vaan 10 mikrogrammaa/tbl Että uskoisin kyllä varoituksen koskevan aikas harvaa palstalaista :-D Kiitos silti varoituksesta.
(vahvin valmiste on apteekin 20 mikrogramman tabletti.) Teinit saavat 10. Jenkeissä suositus on jopa 80, muistaakseni Norjassa 40.
Olen kasvissyöjä, jolla on psorityyppistä ihottumaa polvissa.
antaa hirveän isoja annoksia lapsille! Maalaisjärjen käyttö sallittua.