Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimimme ristiäisten suhteen? Appiukon kutsumisesta kyse.

Vierailija
17.10.2010 |

Eli emme juuri pidä yhteyttä miehen isään. Hän ei ole nähnyt isompia lapsiamme kohta 2 vuoteen. Hän ei halua pitää yhteyttä, ei osaa, ei kykene. Hänellä on uusi vaimo jonka olemme nähneet kerran ohimennen. Pyysimme appiukkoa meille, näkisi lapsia. Sanoimme, että tulisi yksin koska lapsetkin vierastavat häntä pitkän tauon jälkeen. Ja sitten pikku hiljaa voisi lapsetkin tutustua uuteen naisystävään (naiset vaihtuu appiukolla tasaiseen tahtiin). Ei kelvannut ehdotus, jos ei nainenkin voi tulla niin hönkään ei tule.

Eli ei ole juuri yhteyttä pidetty. Joskus soittaa miehelle eli pojalleen ja kyselee kuulumisia. Mekään emme höneen yhteyttä juuri pidä. Itse en ko. ihmisestä välitä yhtään. Hän on minut haukkunut useaan otteeseen muille sukulaisille yms. Ja on sitä mieltä, että en ole tarpeeksi hyvä vaimo hänen pojalleen, en tarpeeksi kaunis jne.

Nyt meillä on siis uusi vauva ja pitäisi pitää ristiäiset. Miten me nyt toimitaan tuon appiukon kanssa? Ei kai sitä kutsumatta voi olla, onhan hän sentään poikansa isä? Pitääkö kutsua tämä uusi vaimokin sitten vai? Jota emme tunne yhtään? Vai mitä tässä pitää tehdä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta haiskahtaa vaikka en näe mitään syytä nostaa tätä samaa tapausta ylös puolen vuoden välein. Eiköhän ne ristiäisetkin ole olleet jo aikapäiviä sitten jos niitä on koskaan ollutkaan...

Vierailija
2/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apella siis naisystävä vai vaimo tämä uusin? Jos on ihan naimisiin menty, niin sitten kutsutte apen ja vaimonsa yhdessä - totta kai.

Mutta jos tilanne on liian monimutkainen, niin jätätte vaan kutsumatta, minusta juhliin ei pidä kutsua henkilöitä, ketä sinne ei haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin oman äitini kutsumatta TODELLA huonojen välien takia. Hänellä on myös pientä alko ongelmaa joten en halunnut siitäkään ottaa mitään riskiä. Tiedän melko monia jotka ovat jättäneet kutsumatta isän tai äidin hyvästä syystä. Ja minun oma mielipiteeni on ettei uutta vaimoa tarvitse kutsua jos ei häntä edes tunne..

Vierailija
4/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on miehen isästä, sanokoot hän, miten on asian ajatellut. Sinun sanallasi ei ihmeemmin ole painoarvoa, vaikka miten kiukkuaisit.

Ne lapsenne ei muuten kuole, vaikka isoisän naisystävät vaihtuvat ja niihin joutuisi tutustumaan.

Vierailija
5/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko meni naimisiin juuri tämän uuden naisen kanssa, tuntenut hänet puoli vuotta.

Mies kokee asian vaikeaksi, ei tiedä mitä tehdä.

Meillä ei isompi lapsista (reilu 5-vuotias) halua nähdä uutta naisystävää, ehdotettu on. Hänellä otti koville ero edellisestä, jonka kanssa pidämme edelleen yheyttä ja jota piti "papan vaimona".

Vierailija
6/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin käytöstapoihin kuuluu avioparien kutsuminen kokonaisuudessaan ja juhlatilaisuudessa korrektisti käyttäytyminen vaikka ei sydänystäviä oltaisikaan.

Kerro lapsellesi ettei häneltä odoteta mitään sen enempää eikä vähempää. Hän saa edelleen tykätä vaarin edellsiestä vaimosta, mutta uudelle vaimolle pitää olla kohtelias.

Mieti jos olisit itse se uusi vaimo .... Hän ei varmaankaan ole syypää teidän huonohin väleihin.

Vierailija
7/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko meni naimisiin juuri tämän uuden naisen kanssa, tuntenut hänet puoli vuotta. Mies kokee asian vaikeaksi, ei tiedä mitä tehdä. Meillä ei isompi lapsista (reilu 5-vuotias) halua nähdä uutta naisystävää, ehdotettu on. Hänellä otti koville ero edellisestä, jonka kanssa pidämme edelleen yheyttä ja jota piti "papan vaimona".

Entä jos 5v ei halua, että uusi vauva on paikalla ristiäisissään?

Vierailija
8/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sanoisi, että _tottakai_ kutsutaan aviopari... Entäs miehesi äiti? Jos hän on kuitenkin lapsen elämässä mukana, niin en ehkä kutsuisi apen uutta vaimoa samoaan tilaisuuteen.

Vierailija
9/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti tulee ristiäisiin ja on paljonkin meidän kanssamme tekemisissä. Tämä on nyt toinen vaimo järjestyksessään, siis miehen äidin lisäksi on ollut nyt 2 muuta. Eihän tilanne ole tosiin kiva hänellekään.

Eikö meidän 5-vuotias ole sanonut, ketä ristiäisiin haluaa. Vaan hän on kokenut uuden vaimon meille kotiin tulemisen vaikeana.

Vierailija
10/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen hiukan hänen suhtautumistaan appiukkoon. Ja sitä, miten joku viisivuotias muka ylipäänsä OTTAA MITÄÄN KANTAA kotona vieraileviin aikuisiin!

Siis jos teille tulee naapuri uuden vaimonsa kanssa, lapsesi miettii siinäkin tapauksessa, että tuo on väärä rouva, en halua olla samassa tilassa hänen kanssaan...?

No ei tasan mene tuo noin.

Olette mitä ilmeisimmin lasten kuullen kommentoineet apen elämää ja moitiskelleet hänen vaimonvaihtovuosiaan. Ei pieni lapsi muuten osaa ketään karsastella.

Eikä viisivuotiaan tarvitse siitä uudesta vaimosta olla yhtikäs mitään mieltä. Hyvä, kun kättelee tullessa, that's it. Mummohan hänellä on erikseen, joten ei papan uutta vaimoa tarvitse edes mummoksi kutsua.

Joten jotenkin tulee mieleen, ettei se ole yksin se appi, joka "ei halua pitää yhteyttä, ei osaa, ei kykene". TE ITSE olette ottaneet tuossa kantaa ja valinneet puolta, vaikka kyse on aikuisten ihmisten omista ihmissuhdevalinnoista.

Sen ymmärrän, ettet kauheasti perusta apesta, jos on möläytellyt ikäviä sinusta suvulle. Mutta sinun ei niin kauheasti tarvitse appesi kanssa seurustellakaan, anna miehesi hoitaa se puoli.

Ikävää olisi isovanhempien ja lastenlasten välinen sukuyhteys katkaistakaan, jos siis appi ei ole lapsille tökerö (mistä et ainakaan aloituksessasi kerro).

Vierailija
11/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osoita ap nyt itse henkinen suuruutesi ja kutsu appi (vaimoineen tietenkin), tulee sitten jos tulee. Luulen, että teidän perheelle tulee parempi mieli, jos nousette tilanteen tasalle ja toimitte ainakin itse niin kuin hyviin tapoihin kuulu.

Vierailija
12/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sama mieltä muut on,me itse tiedämme mikä appiukko on miehiään...ja siksi emme häntä meille halua, varsinkaan uuden vaimon kanssa.

nyt on kyse ristiäisistä ja siitä,miten selvitämme ne.

Vierailija
13/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukkosi kanssa. Äläkä mene VIISIVUOTIAAN SELÄN TAAKSE PIILOON.

Jos et tykkää apestasi ja miehesi on myös epäileväinen, niin älä kutsu. Ei ristiäisiin tarvitse ketään pakosta kutsua, varsinkin jos appi itse ei ole osoittanut suurempaa halua pitää yhteyttä poikansa lapsiin.

Vierailija
14/14 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne on vaikea. Ja jos appi ei muutenkaan pidä yhteyttä niin mitä menetätte?

Viettäkää rennot juhlat ilman tuollaisia murheita.