Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästättekö usein lapsenne yökylään varmistamatta yökyläpaikasta sopiiko se?

Vierailija
17.10.2010 |

Eli jos lapsi kysyy voiko mennä kaverille yökylään, ja että heille kuulemma sopii, niin tarkastatteko tai vahvistatteko tämän asian siltä kaverin vanhemmalta?

Sanotaan että lapset 8 - 16 vuotiaat.

Itse pyrin viestillä tai soitolla varmistamaan että on ok että lapseni tulee heille, vaikka olisi itse mitä sanonut. En kuitenkaan mene välttämättä itse paikan päälle kyyläämään minkälaiseen paikkaan menee.

Mutta tulipa tällainen juttu mieleen kun meillä viime yönä oli kaveri yökylässä, ja se meni ihan pelkästään mun sanomisilla että sopii tulla. Hänen vanhemmiltaan en kuullut mitään, eli eivät ottaneet yhteyttä...tosin en siis minäkään. Mutta luulisi että se kenen lapsi on kyseessä ja lähettää vieraaseen paikkaan on se joka ainakin haluaa ottaa yhteyttä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 15-vuotiaan vanhemmilta. Alaluokkalaisten kohdalla soittaisin, ehkä yläluokkalaisten kohdalla laittaisin vanhmemmille tekstarin.

16-vuotiaaseen jo luottaisin sen verran, että en alkaisi eriksensä tarkistelemaan.

Vierailija
2/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ekalla kerralla soitin lapsen kaverin isälle ja kysyin, että onko tosiaan ok, että poikamme menee yöksi. Tuntuu, että nuo pojat sopivat asiat usein keskenään ja vanhemmat eivät tiedä mitään. ;)

Ekalla kerralla muuten oli tosiaan lupa mennä yöksi, mutta minulle ei kerrottu, että "hoitajana" toimikin tämän kaverin täysi-ikäinen sisar. Päästin pojan kuitenkin yökylään ja poika soitti aamulla kasilta, että tulisitko hakemaan, kun on vähän nälkä. Ei siis ollut saanut mitään syötävää illalla ja aamulla oli sanottu, että me emme ikinä syö aamupalaa, joten ei sitä poikanikaan sitten saanut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim et teini lompsiikin kotiin 12 pintaan kun ei sinne saanutkaan mennä ja musta kohteliasta kysyä

Vierailija
4/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoimme molemmat menevämme toistemme luokse yöksi. Sitten vietimme illan kaupungilla hengaillen ja yövyimme autiotalossa. Huh.... itse aion soitella oman lapseni perään ja varmistaa, että yökyläily on ok.

Vierailija
5/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päästänyt yökyläilemään. Sanoin, että kaveri voi tulla meille (no ei meille voi tulla, kun ei saa valvoa ja pikkusiskot metelöi ja meillä ei voi katsoa elokuvia) Kyse pojasta 9 v.

Lapsena yökyläilimme mökillä.. ei ollut kännyköitä, sähköä. Ei ohjausta, että mitä jos kärmes putoaa tai kirves käy sääreen. Pahempia ei onneksi sattunut.