Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos seksuaalinen suuntautuminen olisi jana, jonka päissä homo ja hetero,

Vierailija
17.10.2010 |

mihin itsesi pistäisit sillä janalla?

En vaan ymmärrä mitään homo-hetero -väittelyä, kun seksuaalisuus voi olla mitä vaan välillä homo ja hetero. Lisäksi jokaisen henk.koht. seksuaali-identiteetti voi olla mitä vaan.

110% heterot saa huutaa hep! Aika hiljaista on...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsemme janaa tai talouspaperia, kun ensimmäinen orgasmimme on monesti hankittu oman käden avulla. Oman käden, joka sattuu olemaan samaa sukupuolta. Tämän teon tehdessämme syyllistymme homoseksualismiin.

Se aiheuttaa syyllisyyttä ja kieltoja. Voimme valehdella itsellemme hienon mielikuvituksen turvin tekevämme jotain muuta, silti se käsi on omaa sukupuolta. Siitä emme pääse mihinkään.

Suurimman osan seksikokemus (ainakin miehistä) on homoseksuaalinen eli runkkaus. Se tapahtuu niin aidosti ja vaistomaisesti ettei monet edes tajua tehneensä sitä. Oma käsi voisi olla myös jonkun muun käsi.

Vierailija
42/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen vastenmielisyyttä ja oksetuksen tunetta ajatellessani itseäni seksissä saman sukupuolen kanssa. Mutta tämähän on nykykäsityksen mukaan homofobiaa, vai mitä?

Tuo on epävarmuutta. Et tunne itseäsi olet vääränlaisen aivopesun uhri. Sinun olisi aika avata silmäsi. Vähän vapautua tuosta keskiluokkaisesta mallista. Olet ennenkaikkea lihaa ja liha nauttii kosketuksesta. Sillä mitä sukupuolta koskettaja on, ei ole väliä. Sinä vain tunnet ja otat vastaan kaiken.

Aivopesu on vaikuttanut tuohon tuntoaistiisi siinä määrin että fobia-reaktio käynnistyy aina, kun jokin sinulle määritetty väärä henkilö koskee sinua. Kosketus on silti sama.

Eli saat paniikkikohtauksen. Tuo malli on ajettu persoonallisuuteesi. Pyri pois siitä ja altista itseäsi enemmän koskettelulle.

Koskettelehtan itseäsikin ja nautit masturbaatiosta? Se sama käsi on samaa sukupuolta mitä sinäkin olet.

suvaitsemattomuutta kuin homofoobikkojen ja raivouskovaistenkin. Jokaisella pitää olla oikeus määritellä oma seksuaalisuutensa. Se, että heterous on kulttuurinen perversio ei ol esen validimpi kanta kuin se, että homous on huonon kulttuurin tuottama virhe ja synti.

Mitä tulee näihin kosketusargumentteihin:

Ajatus siitä, että olemme vain lihaa nauttimassa kosketuksesta kieltää käytännössä kaikki seksuaaliset preferenssit ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden siinä sivussa: manipuloimaton ihminen ei tee eroa koskettajien välillä vaan nauttii kaikkien hyväilyistä. Kaikkien tulee tuntea vetoa kaikkiin, jolloin tuolla logiikalla esimerkiksi raiskaus ei siis ole todellista väkivaltaa, vaan kulttuurin tuottama viksahdus uhrin päässä: hänen lihansa ei osaa nauttia oikein.

Oman käden kosketuksen vertaus taas johtaa sinänsä ihan kiinnostaviin kysymyksiin persoonasta ja sen rajoista. Onko minun ja toisen välillä mitään rajaa? Jos minun ja toisen kosketus ovat identtisiä kokemuksia, pitääkö siitä päätellä, ettei välillämme ole oleellisia eroja? Silloinhan minuutta ei käytännössä ole: minä itse en ole minkäännäköisessä erityisasemassa itseeni nähden vaan tismalleen samaa toiseutta kuin kaikki muutkin.

Haluatko siis todella väittää, että ihmisellä ei ole ensinkään seksuaalisia preferenssejä eikä minuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ihan yksin mielipiteineni, kun pidän homoutta ja heteroseksuaalisuutta kumpaakin yhtä luonnollisena asiana? Siksi en ymmärrä enkä siedä vastakkainasettelua. ap

Veikkaisin, etta kovin harva on oikeasti 100% hetero tai homo. Eikohan suurin osa asetu johonkin valimaastoon. Mutta miten se sitten ilmenee vaihtelee kovasti.

T. Se joka kommentoi olevansa ehka noin 75% hetero.

Ps. Ollaan muuten mieheni kanssa naista asioista juteltu ja meilla ainakin molemmilla on jonkin sortin "homofantasioita". Toteen ei niita haluta laittaa kumpikaan, mutta fantasiat piristavat kovasti seksielamaamme - suosittelen joskus "vaihtamaan rooleja"' ;).

Paasisivat monet ihmiset helpommalla, jos hyvaksyisivat ettei seksuaalisuus ole niin musta-valkoinen juttu..

Vierailija
44/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen vastenmielisyyttä ja oksetuksen tunetta ajatellessani itseäni seksissä saman sukupuolen kanssa. Mutta tämähän on nykykäsityksen mukaan homofobiaa, vai mitä?

Tuo on epävarmuutta. Et tunne itseäsi olet vääränlaisen aivopesun uhri. Sinun olisi aika avata silmäsi. Vähän vapautua tuosta keskiluokkaisesta mallista. Olet ennenkaikkea lihaa ja liha nauttii kosketuksesta. Sillä mitä sukupuolta koskettaja on, ei ole väliä. Sinä vain tunnet ja otat vastaan kaiken.

Aivopesu on vaikuttanut tuohon tuntoaistiisi siinä määrin että fobia-reaktio käynnistyy aina, kun jokin sinulle määritetty väärä henkilö koskee sinua. Kosketus on silti sama.

Eli saat paniikkikohtauksen. Tuo malli on ajettu persoonallisuuteesi. Pyri pois siitä ja altista itseäsi enemmän koskettelulle.

Koskettelehtan itseäsikin ja nautit masturbaatiosta? Se sama käsi on samaa sukupuolta mitä sinäkin olet.

suvaitsemattomuutta kuin homofoobikkojen ja raivouskovaistenkin. Jokaisella pitää olla oikeus määritellä oma seksuaalisuutensa. Se, että heterous on kulttuurinen perversio ei ol esen validimpi kanta kuin se, että homous on huonon kulttuurin tuottama virhe ja synti.

Mitä tulee näihin kosketusargumentteihin:

Ajatus siitä, että olemme vain lihaa nauttimassa kosketuksesta kieltää käytännössä kaikki seksuaaliset preferenssit ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden siinä sivussa: manipuloimaton ihminen ei tee eroa koskettajien välillä vaan nauttii kaikkien hyväilyistä. Kaikkien tulee tuntea vetoa kaikkiin, jolloin tuolla logiikalla esimerkiksi raiskaus ei siis ole todellista väkivaltaa, vaan kulttuurin tuottama viksahdus uhrin päässä: hänen lihansa ei osaa nauttia oikein.

Oman käden kosketuksen vertaus taas johtaa sinänsä ihan kiinnostaviin kysymyksiin persoonasta ja sen rajoista. Onko minun ja toisen välillä mitään rajaa? Jos minun ja toisen kosketus ovat identtisiä kokemuksia, pitääkö siitä päätellä, ettei välillämme ole oleellisia eroja? Silloinhan minuutta ei käytännössä ole: minä itse en ole minkäännäköisessä erityisasemassa itseeni nähden vaan tismalleen samaa toiseutta kuin kaikki muutkin.

Haluatko siis todella väittää, että ihmisellä ei ole ensinkään seksuaalisia preferenssejä eikä minuutta?

Minuus on todistettavissa oleva harha ja muuntautuu kaiken aikaa tilanteen mukaan.

Raiskaus oli sinällän huono veto sillä se on väkivaltaa. Jännä että yhdistät raiskauksen seksuaalisuuteen. Minusta tuolla päättelyllä et ole kovinkaan tasapainoinen keskustelemaan tästä kanssani.

Vierailija
45/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä kokeillut olla naisen kanssa

Vierailija
46/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kai n.80-90 % hetero. :) Olen kokeillut seksiä naisten kanssa ja pidinkin siitä, mutta tahdon silti mieluummin miehen, jos vain sellaisen saan. :)

Ulkoisesti en ole kovin naisellinen, enkä käyttäydy kuin naiset.

Vierailija
47/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 65-70% hetero... Olen ollut naistenkin kanssa ja kiihotun naisista. Masturboidessa fantasiat pyörivät aina naisissa. Mutta ihan oikeassa elämässä nautin seksistä paljon enemmän miesten kanssa ja miehen kanssa haluan myös loppuelämän parisuhteen -mikäli sellaisen vielä löydän.

Vierailija
48/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalisia preferenssejä ei ole todistettu. Niitä ei ole. Minuus on todistettavissa oleva harha ja muuntautuu kaiken aikaa tilanteen mukaan.

Voisitko tarkentaa hieman tuota "minuus on todistettava harha, joka muuntautuu" -lausumaasi, se on hieman epäselvästi muotoiltu.

Onko itsenäisiä tietoisuuksia olemassa vai ei?

Todistaminen taas on sikäli hankala asia, että sitä ei voi tapahtua minkään maailmallisen suhten niillä pelimerkeillä, joita meillä on. Minkä tahansa ilmiön takana on lopulta hiekkapohjaa. Tuo linja ei kuitenkaan ole kovin hedelmällinen, koska se mitätöi ja trivialisoi koko keskustelun. Meillä ei ole mitään todisteita myöskään siitä, että seksiä ylipäätään on olemassa. Tai ihmisiä. Tai tietokoneita.

Jos asiasta halutaan puhua, on kuitenkin otettava premissiksi se, että on syytä olettaa sellaisen asian kuin "seksuaalinen kanssakäyminen" olevan todellinen ilmiö. Tieteellinen kehikko ei ole karkkikauppa, jolloin tämän havainnon mukana tulee joukko ihmisen fysikaalista rakennetta ja psyykeä koskevia huomioita. Kuten se, että ihmisillä on ajatuksia ja mielipiteitä, joiden sisältämät maku- ja sävyerot taas ovat analogisia seksuaalisten preferenssien vastaaviin. Kieltämällä seksuaaliset preferenssit preferenssit myös muilla osa-alueille ovat liipasimella.

Toki jos olet sitä mieltä, että eroteltavia tietoisuuksia ei ole olemassa, tällä keskustelulla ei ole juuri suuntia, koska meitä kumpaakaan ei ole.

Kokemuspohjaisena kevennyksenä tähän väliin voisin tietty myös kysyä, päteekö tämä sama kosketuksen identtisyys kaikkeen? Onko esimerkiksi sama asia, että sinä harjaat hampaitasi kuin että siskosi harjaa hamapaitasi?

Raiskaus oli sinällän huono veto sillä se on väkivaltaa. Jännä että yhdistät raiskauksen seksuaalisuuteen. Minusta tuolla päättelyllä et ole kovinkaan tasapainoinen keskustelemaan tästä kanssani.

Kieltämättä raiskaus oli huono esimerkki, koska siinä ei huomioida sitä, että seksuaalisesti preferenssittömällä ihmiselläkin on aikoja, jolloin seksi ei kategorisesti ole hyvä ajatus, esimerkiksi väsymyksen tai muun vuoksi.

Muuten toki seksi olisi suotavaa. Raiskauksen tarkastelu väkivallan näkökulmasta ei ole tässä yhteydessä mielekästa, vaan sitä on loogista käsitellä nimenomaan itsemäärämisoikeuden rikkomisena sotkematta ylimääräisiä liikkuvia osia kuvioon.

Tässä yhteydessä minua kiinnostaa tietty myös henkilökohtainen kokemuksesi: etkö ole ikinä tavannut ihmistä, johon et tuntisi seksuaalista vetoa tai joka herättää erityisiä seksuaalisia tunteita?

Entä mihin tässä kuviossa asettuu rakkaus? Onko rakastuminen mahdollista, koska sekin on preferenssi, usein osin jopa seksuaalinen sellainen?

Vai ymmärränkö sinut täysin väärin ja puhut ajoituskysymyksistä?

Vierailija
49/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olevansa erittäin naisellinen perinteisten kauneuskäsitteiden mukaisesti, mikäli sillä nyt mitään merkitystä on tässä asiassa.

Vierailija
50/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettiensä ohjaamana. Kulttuuri ja normit vaikuttavat käytökseen enemmän kuin vain vietit. Miksi joissakin maissa miehet olisivat suuntautuneet seksuaalisesti niin, että heillä on useampi vaimo kerrallaan?

Vierailija
51/51 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on myös seksuaali-identiteetti miesmäinen. En tykkää pitää hameita, enkä tykkää naisellisesta bling blingistä, en myöskään pidä korkokengistä, koska ne eivät jalkaani sovi.

Tässä on vain surullista se, että eräs miespsykiatri ei hyväksynyt minua sellaisena kuin olen, vaan hän alkoi muuttamaan minua. Hän ei kestänyt tilannetta jossa hän oli naisellisempi kuin minä ja minä olin miehekkäämpi kuin hän.

Hän löi rikki minun seksuaali-identiteettini, ja se jälkeen en enää tiennyt kuka olen. Olen yrittänyt korjata itseäni, mutta se ei ole onnistunut. Päässäni soi koko ajan hänen tuomionsa; "Naisella on terve seksuaalinen identiteeti kun hän käyttää pitkää hametta ja italialaisia korkokenkiä". tunnen itseni mieheksi, en omaksi itsekseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan